2025. Június 20. Péntek - Rafael

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Hanzlik01 | 2013-01-11 21:45

Sziasztok egy kérdésem lenne Mazda 6 2003 as 2.0 diesel kocsim van és látom sok képet amin a váltó mellett van valami kezelőszerv!! az mi lehet mert az enyémben nincs ??

Zozyka | 2013-01-11 19:01

Még annyit hozzátennék, hogy az elején voltak gondok, mert a felújított turbó nem jól volt beállítva. A kocsit 4x tanították hozzá a porlasztókhoz, mire talán végre mondhatni jó lett (mazda szervízben volt ennyiszer ).(először mikor bemelegetett a motor 1500 és 2200 körül kelpelt, mintha csapágyas lett volna). Majd szépen lassan mondhatni sikerült mindent beállítani. Illetve ha szabad ezt mondanom, de km-ről - km-re javul a hangja. Volt egy köztes idő, amikor hideg motorral zakatolt a motor, de talán már az is megszűnőben van. Illetve az elején nagyon füstölt. Egy gázfröccsnél 2500 körül eltűnt az út mögöttem. Most már nagyon ritkán találkozok ilyennel. Már nem is látni, hogy kormolna. Ugyebár ezeknek nem szabadna kormolnia, mert common-rail motorok. Normál esetben, egy 2003 100kw d M6 turbójának hol kellene elkezdenie dolgozni? Nekem most 1800 fölött kezd el tölteni, de régen, mintha már 1300 után 1500 körül dolgozott volna. Várom megtisztelő válaszát!

Zozyka | 2013-01-11 18:51 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ! A motor kapott új túlméretes dugyattyúkat (fel lett fúrva és a henger fala mikrohónolva lett), a hengerfej síkba lett csiszolva és szimeringezve(szelepszár szimeringek) is volt. Főtengely és hajtólatcsapágyak is cserélve lettek, illetve a motor belsejében az olajszivattyún l található szűrő is cserélve lett, mert fémhordalékos volt. Új porlasztók is kerültek bele (új alátétekkel), illetve a már említett turbó is fel lett újítva. A motorban most van kb 6-7e km a felújítás óta. De nekem a szerelők azt mondták, hogy 2800 fölé ne hajtsam az első 2000 km-ben. Közben meg más, miután már lementem vele 3000 km-t, azt mondta, hogy nem szabadott volna 2000 főlé sem hajtani legalább 15000km-ig. Lehet, hogy meg lett erőltetve a motor és a gyűrűk nem jól koptak be ezért újra kellene gyűrűzni? Azért kérdeztem a 10w40-s olajat, mert azt is ajánlották, hogy azt tegyek bele, mert az sűrűbb és azt hátha nem fogja enni. Még azt is mondták, hogy később lehetséges, hogy elhaggya, 10-15e km után.... Mi az Ön véleménye?

szid | 2013-01-11 13:52

Köszönöm a hozzászólásokat és , hogy segítetek. Történt már computeres diagnosztika , de mindent rendben találtak. Másik autóról is lettek átcserélve alkatrészek , hogy kiszűrjük a problémát. Most ott tart a dolog , hogy bár a szervíkönyve vezetve van , és 120000 - nél be van írva a vezérlés csere ,állítják a szervízben , hogy nem volt elvégezve. Azt mondja az ember , hogy nincsenek összeállítva a jelek és a feszítője szét van ugorva . A szűrőt egyébként kiöntöttem és teljesen tiszta volt a gázolaj , semmi víz vagy reszelék .

lehozsoci | 2013-01-11 12:41 szid részére

Hello _Sid! Maximálisan egyetértek volvofl és mazda szakértő hozzászólásával... Annyit tennék hozzá,hogy sokszor olvasom, hogy kicseréltük a szűrőt meg a Jóisten f.....de mégse mükszik... A legelső amit megnézek, hogy a leszerelt gázolaj szűrőből milyen trutyi jön ki! Nem kicserélem oszt jónapot itt má minden jóóó! Pár héttel ezelőtt egy auto-mentő hozott egy BT 50-est, a tulaj verte a nyálát hogy fogja a verda magát oszt megáll, hogy bizos a PCM mert a szerelője az tudja meg kimérte!?..és az garanciális is!.szóval dráma volt...alaposan leellenőriztem a PCM -et, sehol hiba. Egy tiszta tálba ürítve az üzemanyagszűrő tartalmát rengeteg apró fém darabkára lettem figyelmes...ilyenkor egy mágnest mozgatva a tálka allján sokszor vas gyűlik össze, de it nem akart, mert chrome ötvözet volt...megmutattuk a tulajnak oszt egy kicsit visszavett...A nagynyomású pumpa volt a ludas, kapott úlyat, plus tank takarítás, stb...igazából minden csere! Szóval ha a szerelő alaposan kiértékeli a szűrő által fogott dolgokat az már fél siker ahhoz hogy egy korrekt diagnosztikával álljon elő Üdv Zsocibá...

mazda-auto.hu | 2013-01-11 08:20 Zozyka részére

1. Az új lámpák darabja 168910,- Ft, bontott akár 20000,-Ft-ért is lehet. 2. Az olaj okozta károk ritkán nevezhetők közvetlennek. A különböző viszkozitási jelzésű olajok viselkedése, és összetétele közötti különbségek viszont kézzelfoghatóak. Így kijelenthető, hogy egy 10w-40 semmilyen előnnyel, sőt, hátránnyal jár, mondjuk egy 5w-40, vagy ami még jobb, 0w-40-eshez képest. 3. A turbó lógása akár kézzel is ellenőrizhető, de mint már írtam, a befecskendező alátétek melleti szivárgás, és a szelepszár szimeringek (ezt nem írtam) jóval esélyesebbek, így, hogy a turbó fel lett újítva.

Zozyka | 2013-01-11 00:08 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a választ! Lehet, hogy felreértettük egymást. Xenon lámpa alatt komplett lámpatestre gondoltam.trafók elvileg még jók, így azok nem szükségesek. Másik kérdés, hogy a 10W40 olaj vajon hogyan viselkedne az autóban? Tud kárt tenni az autóban? A turbó is ki lett cserélve egy felújított darabra (wizard turbó által felújítva). Vagy lehet, hogy ez a turbó is hibás volna, és viszi az olajat? Elvileg tesztelt...meg minden... Köszönöm a választ előre is.

volvofl | 2013-01-10 13:48 szid részére

Helló.Nézzétek meg hogy melyik porlasztónak nagy a résolaj vesztesége.Mert ha a négyből csak egynek is tul nagy a résolaj vesztesége akkor amikor fordulatszám leesik a nagy résolaj veszteség miatt le áll a motor.Csináljatok hozzá egy célszerszámot négy egyforma kb.50cm hosszu átlátszó gumicső,négy fecskendő.A fecskendöket rögzidzs egy léchez egymás mellé huzd rá a gumicsöveket a gumi csö másik felét a porlasztok résolaj csöve helyére.A vissza felé menő résolaj vezetéket dugozd le.Az ellenörzéshez ketten kelletek az egyikötök inditja az autót a másik fogja a szerszámot.Vigyázzatok mert a nagy veszteségü porlasztó nagyon hamar telenyomja a fecskendöt (1sec)aminek jó a vesztesége az szinte semmit nem nyom a fecskendöbe 10-20sec alatt

mazda-auto.hu | 2013-01-10 13:46 szid részére

Egy Mazda műhelyes diagnosztika lenne szükséges, illetve a befecskendezők ellenőrzése. Valószínűleg hirtelen üzemanyag nyomásvesztés van, de más is lehet.

mazda-auto.hu | 2013-01-10 13:45 footy részére

Valószínűleg a záródugó gumiján szakitottál ki egy újjabb lyukat. Ez önmagában nem probléma. Így utólag már mindegy, de érdemes bezsírozni a fémrúd/kábel együttest előtte.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó