2025. December 17. Szerda - Lázár

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sollag | 2011-12-07 19:20 bazsyk részére

Örülök, hogy sikerrel jártál! A gép nem szivat, a DPF kiégetés normális, és a legtöbb esetben nem tűnik fel. Mindössze a pill fogyasztás jelezheti, hogy éppen kiéget/ne a gép. Attól, hogy éppen kiégetne, akkor sem muszáj minden alkalommal "segíteni" neki (Pl városban, viszont városon kívül érdemes figyelni rá). Igaz, hogy ilyenkor magasabb értéket mutat a pill fogyasztásmérő, de összességében, egy teletankkal mért átlagfogyasztásnál rájön az ember, hogy az csak egy indikátor. Ha nem túl nagy az ember lába, akkor nagyon jól fogyaszt, a DPF kiégetésekkel (és az állófűtéssel) együtt is. Viszont, ha világít a DPF lámpa, akkor kötelező a 2000 feletti játék. DPF kiegetésnél, tempomaattal nekem is rángat kicsit. Ilyenkor jobb lábbal nyomni. A tempomat fékre, kuplungra ill cancel gombra kapcsol ki. Az normális, ha bekapcsolt tempomattal, lábbal rágyorsítva, majd elengedve visszaengedi a beállított sebességre. Gratulálok az autóhoz! S

bazsyk | 2011-12-07 17:46

Még 1 kérdés. Az normális, hogy a bekapcsolt tempomat gázadásra nem kapcsolja le a cruise lámpát, csak fékezésre? A cruuse main ugye on/off gombal kapcsolható, a másik pedig cancel vagy gáz/fékre. a tempomat kikapcsol gázadásra, csak a lámpa marad.

bazsyk | 2011-12-07 17:43

Ja és a lámpa gyújtásnál ok, amúgy meg nem világít.

bazsyk | 2011-12-07 17:40 mazda-auto.hu részére

Szép estét! Sollag irását kipróbáltam, a pillanatnyi fogymérő most 5-7 l között mutat. Igaz nem 2-25 km mentem, csak 4-5 öt. Viszont 2-esben ráálltam kb 2200 fordulatra, így mentem egyenletesen tempomattal, és amíg a pill mérő 15-18 litert mutatott, rángatott az autó. Hol kicsit, hol jobban. Majd mikor a fogy beállt 8 liter körülire( 2-esben 2200 ford) akkor rángatás megszünt. Hazafelé harmadikban 1800 körül 5-6 átlag. Szivat a gép :) pedig szeretem.

mazda-auto.hu | 2011-12-07 16:08 gulyas_peter részére

Pontosan így. Ha kódolt a rádió, legyen meg a kód!

gulyas_peter | 2011-12-07 15:18 mazda-auto.hu részére

A következőképpen? 1. Negatív akkusarut leszerelni 2. Beülök a kocsiba, és folyamatosan nyomom a fékpedált 5 mp-ig 3. Akkusaru visszarak Az automata ablakor újra kell tanítani a művelet igaz?

mazda-auto.hu | 2011-12-07 14:38 gulyas_peter részére

Adott képlet alapján számol a rendszer, amit kis mértékben lehet korrigálni, de nem ilyen nagyban. Esetleg érdemes lenne egy abszolút nullázást kivitelezni, ami azt jelenti, hogy a negatív akku sarut le kell venni (10-es kulcs), majd kb. 5 másodperc fékpedál nyomás után visszaszerelni.

mazda-auto.hu | 2011-12-07 14:34 bazsyk részére

A gyújtás ráadásánál (de nem beindítva a motort) világít a hibakód jelző lámpa, és a DPF felírat? Ilyenkor ugye mindegyik világít, jelezve, hogy jó az izzó. Ilyen mértékű fogyasztás növekedésnek már hibakóddal kellene járnia, kivéve, ha a valós fogyasztás nem ilyen magas.

bazsyk | 2011-12-07 14:29 sollag részére

Hali! Ezt megpróbálom most, de tényleg nem egyszerű a városban. Köszi a választ. Szép napot

sollag | 2011-12-07 14:12 bazsyk részére

Hello! A "repülőgép-hang" és a szúrós szag a Webasto miatt van. Télen ez normális. A magas pill fogyi feltételezésem szerint a DPF miatt van. Amikor próbál kiégetni, akkor magasabb a pill fogyasztás. Próbáld azt, hogy ilyenkor egy kb 20-25 km en keresztül 2000 felett tartod a fordulatszámot. Tudom, városban ez nem olyan könnyű, de ha sokat jár az autó csak városban, akkor előbb-utóbb úgyis kivillan a DPF lámpa, és akkor amúgy is ugyanez lenne a teendő. Utána vissza kell, hogy álljon a fogyasztás a megszokott értékekre. Üdv, S

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó