2025. Május 6. Kedd - Ivett

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


zse2331 | 2010-11-10 16:13

Igen köszönöm, de azon hogy rendesen átfolyik a víz.azt értettem hogy a takarítást megejtettük, vízkőoldóval!
Kiszerelni meg a fűtőradiátort nem nagyon szeretnénk, mivel az egész műszerfalat le kell bombázni!:( ezért küzdök más alternatívákon, hátha csak kisebb a gond!

andorpapa | 2010-11-10 15:33 zse2331 részére

Az egy dolog, hogy rendesen átfolyik a víz, a kérdés az, hogy mennyi hőt tud leadni? Egy rozsdás vagy vízköves hűtőborda akár egy nagyságrenddel kevesebb hőt tud leadni egységnyi idő alatt, márpedig a hűtőfolyadék nem várja meg a radiátorban, amíg az összes hőt leadja, hanem folyamatosan áramlik.

A probléma az, hogy a radiátor falára rakódik le a kosz, tehát a vízjáratok továbbra is átjárhatók maradnak, azonban a folyadék először a köztes anyagnak próbálja átadni hőt, ami aztán a fém felé továbbítja azt, nem pedig közvetlenül a radiátor anyagának. Azt meg tudjuk jól, hogy a bizonyos anyagok jó hővezetők (pl. alumínium, vörösréz - pont ezért ezekből az anyagokból készítik a hűtőbordákat), mások meg kevésbé (pl. a fémoxidok, mint a rozsda, vagy a vízkő), így nem mindegy, hogy milyen közeggel érintkezik a hűtővíz.

Persze ez csak egy lehetőség, nem biztos, hogy ez a hiba, ha azonban a többi tipp nem jön be, én kiszerelném a fűtőradiátort és vízkőoldóval vagy direkt hűtőmosó lötyivel jól megdolgoznám, hátha mégis ott van a baj.

zse2331 | 2010-11-10 13:19

Igen sajna erre gondoltunk, de ez sem volt megoldás, mert gyönyörűen átfolyik a víz!
állítólag lehet pollen szűrő miatt is, most erre gyúrunk, de még nem látom a megoldást! minden javaslatot szívesen fogadok!
köszönöm

andorpapa | 2010-11-10 13:11 mazda-auto.hu részére

Az nem játszhat szerepet, hogy a fűtőradiátor esetleg belül el van vízkövesedve/rozsdásodva stb? Mert pl. a GD-sek szoktak arra panaszkodni, hogy a hűtés hiába tökéletes, nem ad kellően meleg levegőt a fűtés, a megoldást pedig sokszor a fűtőradiátor kipucolása jelenti. Sajnos nagyon sok használt autó előéletében van egy tulajdonos, aki csapvízzel tölt rá a rendszerre, és míg a bordát az elégtelen hűtés miatt ki szokták pucolni, a fűtőradiátorral ez ritkábban történik meg, hiszen a melegedés jellemzően nyáron jelentkezik, amikor az embernek nem jut eszébe a fűtést is tesztelni.

Persze ez csak egy tipp, de ha a fűtésben szerepet játszó többi alkatrész jónak tűnik (termosztát, venilátor, vízpumpa stb), akkor megér ez is egy vizsgálatot.

mazda-auto.hu | 2010-11-10 10:38 zse2331 részére

A fűtőradiátoron át kell folynia a víznek, de ha például mindig nyitott a termosztát, akkor a hűtőradiátoron is mindig átfolyik, így esetenként nem tud kellően felmelegedni. Akár vízpumpa hiba is lehet.

zse2331 | 2010-11-09 14:39

meleg a víz rendesen!a termosztát elméletileg működik, mert átfolyik a víz a fűtőradiátoron! ventilátor kapcsol tehát ha jól tudom elméletileg akkor a gomba is jó!"aktuátor" elméletileg jó, mert minimálisan el kezd langyosodni!

mazda-auto.hu | 2010-11-09 12:19 zse2331 részére

Bemelegszik a víz rendesen? A termosztát működik? Persze lehet, hogy a fűtőradiátor és a légcsatornák közötti hőmérséklet "aktuátor" nem dolgozik, így nem irányítja a levegőt, hogy menjen át a radiátoron keresztül.

zse2331 | 2010-11-09 11:54

sziasztok!

olyan jellegű gondom lenne, hogy vettem 1 626 2.5 93 évjáratú mazdát!
belső fűtést nem tudok varázsolni akár hogyan küzdök!
mi lehet a gond?? vizet nem forral, hűtőben végig megy/ kitakarítottuk/ a kapcsolót ha át húzom hidegre akkor hideget fúj, ha melegre, akkor viszont csak imitálja hogy szeretne fűteni! télen kissé rosszul érint a dolog!valakinek javaslata a probléma okára, orvoslására??

köszönöm a türelmet
sziasztok

mazda-auto.hu | 2010-11-05 09:02 Hena80 részére

Köszönjük a visszajelzést.

Hena80 | 2010-11-04 12:50

Köszönöm válaszát!
Megoldódott a problémám csak 2 Szeged-Budapest táv kellet hozzá :)!Valószínű valami kis kosz került a rendszerbe amit szépen kidolgozott.
További szépet.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó