2025. Augusztus 18. Hétfő - Ilona
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Turbófeltöltő, vagy kompresszor?
Hideg levegő szívás.
RENESIS wankel technikai részletek.
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda 6 GH "beázás" Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
gf2000 | 2010-12-20 16:09
Nagyon köszönöm a választ.
Lehet,hogy kissé korainak tűnik,de elkezdtem hasznát generátor után kajtatni.
Találtam is eggyet aminek majdnem u.a a gyári száma,csak számsor végén van egy B betű (A2TB0191-B) Amiből kiszednék az már a ráncfelvarrott GF 2001-es és 136Le és angol volt.Jelent valamit a B betű vagy jó lehet a generátor?
mazda-auto.hu | 2010-12-20 14:43 mazda-auto.hu részére
Tehát először a generátort kell rendbe rakni, és ha nem szűnik meg amutatók szaladgálása, akkor lehet pl. testelési hiba után kutatni.
mazda-auto.hu | 2010-12-20 14:41 gf2000 részére
Egy vezeték sem lehet égett, így a töltőáram vezetéke sem. Valószínűleg valami zárlat lehetett korábban, és lehet, hogy ez tette tönkre a feszültség szabályzót.
gf2000 | 2010-12-20 13:08
Köszönöm a válaszotokat.
A másik problémámra mi a javaslatotok,véleményetek?
(vezeték égett lehet-e,és a "körbeszaladgáló"mutató)
mazda-auto.hu | 2010-12-20 11:28 gf2000 részére
15,5-15,7V-nál magasabb töltőfeszültség tönkreteszi az akkumulátort, így a generátor sem tölthet jobban. Meg kell nézetni a generátort!
Az amperóra tulajdonképpen azt jelzi, hogy a teljesen feltöltőtt akkumulátor a kapacitás 20-adával, 20 órán keresztül terhelhető a teljes lemerülésig (töltés nélkül). Tehát egy 70 Ah-s 20 órán keresztül 3,5 Amper fogyasztással terhelhető. Tehát bármelyik akksi jó bele a három közül, de a nagyobb Ah-s később merül le. A modernebb autók sok elektronikája miatt nagy a nyugalmi áram felvétel, így sok fogyasztó terheli az akkumulátort olyankor is, amikor nincs töltés. Ezen lehet részben segíteni, nagyobb Ah-s akkuval. Persze ez is kevés, ha a túl rövid utakon nincs ideje a generátornak feltölteni az akkumulátort.
gf2000 | 2010-12-19 21:16
Sziasztok.
A következő hibajelenséget tapasztaltam:mivel gyengélkedett az akksi,kivettem teljesen feltöltöttem,majd másnap reggel visszaraktam a kocsiba.Indítózás-elsőre lassan pörgette a motort,de beindúlt.(kinnt állt az udvaron a kocsi -12,14fokban)Aztán szépen járt,majd leállítottam és újra inditottam.(kb fél percet járattam első inditás után) Ekkor már szépen pörgette a motort..aztán jött az amit nem értek:a fordulatszámmérő körbe-körbe szaladgált és az akkú visszajelzőlámpa folyamatosan világított.
1-Az lenne a kérdésem,hogy a generátor mekkora feszültséggel tölti vissza az akksit? Én 17.9V-ot mértem akkúsarunál.Nem sok az egy kissé?(ráadásul az akkut elötte töltöttem fel teljesen)
2-a benzines-2.0i(115le) mekkora akksi kell.Most 55-ös van benne,de olvastam 62A/h-t is, és a Bosch kat.szerint 70A/h kellene.(u.a azt írja a dieselre és a benzinesre is eggyaránt,amiben én kicsit kételkedem)
3-lehet-e hogy az akksi jó (ezt holnap kiméretem)de a generátor tűlttölt?
4-a generátornál az a vezeték(kábel) amit csvar rögzít a generátorhoz tapintásra olyan mintha megégett volna.(a csatlakozó külső műanyag védőbúrkolata megolvadt valamitől)
Köszönöm a válaszotokat.
mazda-auto.hu | 2010-12-13 09:26 Gabor83 részére
Mindig jobban szerettem az egy célra használható szereket, mint a mindenre jó anaygokat. Tehát a fojtószelep tisztítót javaslom, de még jobb "kézzel" is megtisztítani, persze csak nagyon óvatosan, véletlenül sem megkarcolva az átömlő csatornát.
Gabor83 | 2010-12-12 21:54
Köszi, megtaláltam a folytószelepet.
Érdemes valami speciális tisztítóval befújni (lent van egy), vagy elég, ha wd40-el nekikezdek?
http://www.shopmania.hu/shopping~online-auto-felszereles~vasarlas-liqui-moly-fojtoszelep-tisztito-spray-400-ml~p-3571657.html
mazda-auto.hu | 2010-12-10 09:43 schumi01 részére
Meg kell értened, hogy sajnos csak tippelgetni tudok a távolból. Ha egy befecskendezős autó túl sokat fogyaszt, akkor vagy mindig megy a dúsítás, mert például a vezérlés azt hiszi, hogy hideg a motor, vagy például nem pontos a mért levegő mert tömítetlen a rendszer, rossz a légmennyiségmérő. Lehet továbbá rossz vezérlés beállítás, lambda szonda, gyújtás...szóval sok minden.
schumi01 | 2010-12-08 16:12
Az autóm még mindig rángat és most rengeteget fogyaszt 20 litert 100 km-en.Az alvázszám:JMZGC126201713765.