2025. Július 6. - Csaba

Mazda 626

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kompolti | 2009-06-23 08:50 mazda-auto.hu részére

A motor és a vezérlő közötti kapcsolatról beszéltek. Rákérdeztek, hogy a rendes szervízek megvoltak-e. De 15e km-enként megvoltak rendben, nálam futott 25e km (most 167500 van benne) alatt kétszer volt cserélve a gázolajszűrő is.

mazda-auto.hu | 2009-06-22 16:36 kompolti részére

Egyes autóknál előfordul, hogy a szerviz számítógép nem tud kapcsolatot létesíteni az autó elektronikájával. Ettől függetlenül még nem biztos, hogy vezérlési problémáról van szó. Hol nincs kommunikáció? A vezérlőegység és valamelyik alkatrész, vagy a szerviz számítógép és az autó között?

kompolti | 2009-06-19 16:22

Üdv!

626-os 2000. évj dízel mazdám tegnap túlesett egy számítógépes diagnosztikán. Oka: teljesítményvesztés volt, ami csak időnként jelentkezett.
Eredmény: a központi vezérlő egység nem jól komunikál, ezért cseréjét javasolják.
Kicsit ijesztő számomra a dolog. Mi a tapasztalat, más megoldás vagy más irányú ellenőrzés nem lehetséges?

mazda-auto.hu | 2009-06-19 16:09 andorpapa részére

Természetesen a küllők kialakításától is függ, hogy nem érnek-e hozzá a féknyereghez, de biztos, hogy ez a 3 mm eltérés még nem köti próbához a vásárlást.

andorpapa | 2009-06-19 14:55

Én is kérdeznék egyet: még mindig felni-ügyben agyalok. Azt már tudom, hogy 42-es ET-jű felni való a '92-es GD alapú 2.0D GV kombihoz. Abban viszont nem vagyok biztos, hogy 45-ös ET-jű felni is rámegy-e? Így fejben nem tűnik soknak az a 3 milliméter, ráadásul picit kisebb gumit is használok, de vajon a féktől (elöl-hátul tárcsafék) elférne?
Azért kérdem, mert 45-ös ET-jű felniből sokkal többet találok, mint 42-esből (azt hiszem a Toyotáknál divat a 45-ös), na meg a későbbi 626-osok is 45-ös felnin futnak.
Van valami házi módszer (a szemmértéken kívül) a kérdés eldöntésére, vagy csak a konkrét, gumival szerelt próba ad választ?

Bantu | 2009-06-19 14:35 mazda-auto.hu részére

Köszönöm mindenkinek! Megfogadom a tanácsokat! Megnézetem műszerrel.

mazda-auto.hu | 2009-06-19 14:05 andorpapa részére

Igen.:-). Egyébként akár az is lehet, hogy a vezérlés nem jól áll.

andorpapa | 2009-06-19 13:26 Bantu részére

Egy computeres diagnosztika biztos többet tudna mondani, hibakódok kiolvasása során esetleg fény derülhet valami rejtett (otthoni eszközökkel lecsekkolható) hibára, pl. gyújtásvezérlés, befecskendező stb.

Kompresszió mindegyik hengerben megfelelő? Ki kellene méretni, ez is okozhatja lomhaságot és nagyobb fogyasztást (ugye jól tudom, mester?).

Bantu | 2009-06-19 08:13 mazda-auto.hu részére

Mikor megvettem 3 hengerrel ment időnként. Gyertyacsere - ez rendben, de nem volt benne erő. Gyujtáskábel csere - sokkal jobb lett a helyzet. A lambdaszonda a zölkártyásnál derült ki - a cseréje nem érezhető sem fogyasztásban, sem máshogy.

Van még valami ötlet mit érdemes cserélni vagy vigyem el egy diagnosztikára?

mazda-auto.hu | 2009-06-19 08:02 Bantu részére

Vegyes használatban kb. 8 liter körül (max 120 km/h-ig). Az öregedés nem feltétlenül jár fogyasztás növekedéssel.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Countach QV 1985-1988.

Ajtók száma:  2
Ülések száma: 2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm

Tengelytávolság: 2500 mm

Hasmagasság: 105 mm
Hengerek:  12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48 
Motorbeépítés:  hátsó tengely előtt hosszában

Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel) 

Lökettérfogat (cm3):   5167

Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm  
Sűrítési viszony: 9,5:1    
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000 
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.

Gyártott darabszám: 610

Végsebesség: ~295-310 km/h

Több autó