2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp
Mazda 626
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Mazda Skyactive-D 1,5 motor.
Mazda3 MPS Turbó 4x4, 300 lóerővel?
Mazda RX-8 műszer beépítés.
Diéta MAZDA módra.
Mazda3 teszt.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm
Tengelytávolság: 2665 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 88 / 89 mm
Sűrítési viszony: 11,0:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 6 automata
Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3): 6496
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min): 660/ 6500
Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3
Végsebesség: 337 km/h
Összesen 350 darab készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:23
pigmy- Bár a gyári határérték fél liter/1000km, a 6 dl mindenképpen soknak tûnik, amennyiben nincs agyonhajtva (magas fordulatszám) az autó. Mit takart a motor generál?
mazda-auto.hu | 2007-09-27 09:21
andorpapa - Nem lehet különbséget tenni belsõ égésû motorok között olyan szempontból, hogy ásványi vagy szintetikus olaj van hozzá kifejlesztve. Az olaj esetében a viszkozitási értékek a döntõek. A többi jellemzõ, hogy például szintetikus vagy ásványi, csak járulékos tulajdonság. Ezekrõl a tulajdonságokról is többet meg lehet majd tudni a készülõ A MOTOROLAJ cikkünkben.
andorpapa | 2007-09-26 22:42
Természetesen jó lenne, ha hidegindításkor is kiváló kondícióban lenne az olaj, de mi a helyzet pl. az adalékokkal? Az 5W-40 és 0W-40 olajok full szintetikusak, a direkt öregebb, sokat futott motorokra fejlesztett cuccok többsége pedig ásványi (Valvoline, Castrol, Total) vagy ritkábban félszintetikus. Persze leginkább a pénztárcám szabja meg a választásomat. Tudom, olajon nem érdemes spórolni, de a havi 30 rugós üzemanyagszámla mellé már kevés dolog fér, és reménykedem abban, hogy egy minõségi motorolajjal továbbra sem lehet probléma.
Az egyébként óriási pirospont a Mazda részére, hogy ilyen kíméletlen tulajdonosok után is (hidegen is meghajtották rendesen, nem cserélték idõben az olajat, ócska löttyöket töltöttek bele stb.) ilyen jó állapotban van a motor.
Valamikor a jövõ héten tervezem elvinni szervízbe a kerékcsapágy és a fékhenger miatt, remélem utána olyan lesz, mint régen (szívesen vinném hozzátok, mert nagyon szimpatikus az a segítõkészség, amivel itt a fórumon találkoztam, csak hát Pécs messze van Békéscsabától).
Pigmy | 2007-09-26 17:19
Olajról jut eszembe.. `92-es 626 2.5V6-om van, ezeknél mennyi a normális olajfogyasztás két olajcsere (10000km) között? Enyémet egy éve generálozták, de már az eleje óta megeszik 1600-1800km-enként egy litert Mobil félszintetikus 10W-40-bõl (pedig a bejáratásra nem lehet panasz). Ami kb. 6dl/1000km, és én ezt sokallom, de mások is. Rosszul gondolom vajon?:)
mazda-auto.hu | 2007-09-26 13:39
Többfokozatú motorolajról beszélünk, így nincs jelentõsége az olajfogyasztás szempontjából az elsõ számnak. Maximum annyi, hogy minél magasabb az elsõ szám annál jobban kopik a motor hidegindítás után. Még a 0w-s olaj is sokkal sûrûbb hidegindításkor, mint mondjuk egy bemelegedett 15w-40. Az olajfogyasztás akkor nõhetne, ha 40-es helyett 15w-30,10w-30, 5w-30 stb..., tehát a második szám kisebb lenne a 40-esnél. Mint tudjuk a motorok kopásainak 90%-a a hidegindítás során keletkezik (persze normális karbantartás esetén). Éppen ezért a bemelegedett olaj (100C fok) sûrûségéhez kellene a hideg olaj esetében is közelíteni, hogy tökéletes legyen az olaj áramlása, azaz a kenés. A hideg sûrûséget pedig úgy tudjuk csökkenteni, hogy minél alacsonyabb elsõ számmal jelzett olajat használunk. Egy 0w-40, 5w-40, 10w-40, 15w-40 a motor bemelegedése után ugyanolyan sûrûségû, de a reggeli hidegindításkor a 0w leghígabb, ami azért még mindig sokkal vastagabb (sûrûbb), mint az ideális. Jelenleg nincs forgalomban olyan motorolaj, ami hidegen elég híg lenne.
andorpapa | 2007-09-26 10:10
Köszönöm az infót. Motorolajjal kapcsolatban: a 10W-40 még oké, de az 5W-40 nem túlzás? Mondjuk a 360000 km ellenére motorikusan eléggé jó kondiban van, az olajat sem eszi nagyon (5000 km alatt kb. 1 litert), de mondjuk egy 5W-40 olajat szerintem már ez is rendesen megkóstolna.
mazda-auto.hu | 2007-09-25 11:20
1. A gyári javítószett 35656,-Ft. 2. Váltóolaj 100000km, GL-4 SAE 80w-90 3,4 liter. 3. Motorolaj: A 40-es második szám rendben, de a hidegindítás utáni jobb olajáramlás (kenés) miatt egy 10w-.. vagy esetleg 5w-.. jobban ajánlanánk. Melegen ezek sem hígabbak, mivel 40-es a második szám, hidegen viszont közelebb állnak a megkívánt folyóssághoz. ..de persze hidegen még a 0w-..s is sûrûbb mint kellene.
andorpapa | 2007-09-25 10:04
Köszönöm a tippet, ezzel fogom kezdeni (kerestem a neten, de nem találtam árat ezzel kapcsolatban, csak komplett fõfékhengert - tudnál segíteni egy irányárral).
A másik kérdés: váltóolajat milyen gyakran kell cserélni, és ha már cserélek, mit rakjak bele?
Motorolajból mindenféle vackot használt az elõzõ tulaj, én a Liqui Moly SUPER HD SAE 15W-40 illetve a Castrol GTX High Mileage 15W-40 páros valamelyikében gondolkodom, szerinted jó ötlet ez?
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:26
andorpapa - Elsõ körben a tömítések cseréjét kell kipróbálni, de ha a kopások komolyabbak (ház, dugattyú)akkor ez csak rövid ideig jelent majd megoldást.
mazda-auto.hu | 2007-09-24 09:23
sanya - Valamelyik kerék fékmunkahengerre gyanakodnánk.