2024. Április 17. Szerda - Rudolf

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


sumo | 2014-12-07 15:11

 Üdv Mindenkinek. Van egy 2006 os Mazda 5 ös öm. Érdeklődnék, hogy másnak is nagyon nehezen fogja a rádió állomásokat? Ráállítom pl a Claas Fm re és menet közbe más el is megy az adás vagy sistereg, nem tudom mire vélni, miért ilyen nehezen veszi a csatornákat. Valakinek vmi ötlet esetleg? Új fejegység kell?

 

 

Szer | 2014-12-07 12:29 Cx7 Bb részére

 Hello, 

 

Ugyanazon évjárat és teljesen ugyanaz a hiba nálam is. Melegen elsőre nehezen vagy nem is indul a motor. Most meg a DPF lámpa villog , de nincs teljesítmény csökkenés és semmi más. 

Érdeklődnék, hogy nálad mi lett a megoldás? 

 

Köszi előre is, 

Hegedűs Csaba

 

mazda-auto.hu | 2014-10-27 10:29 littlerock79 részére

 Csatlakozom az előttem szólóhoz. Műszeres diagnosztika nélkül csak találgatni lehetne az okokat. 

littlerock79 | 2014-10-27 07:00 Cx7 Bb részére

Nem tartom valószínűnek. Annak igen sok oka lehet. Akár üzemanyag szűrő, akár akkumulátor...

 

Érdemes lenne tényleg szervizben megnézetni az autót. Nem mindenható egy márkaszerviz sem, de hamarabb választ adnak ott sok kérdésben. Még akkor is, ha drágább...

Cx7 Bb | 2014-10-26 20:15

 Köszi a választ littlerock79.

A meleg motor esetén szükséges hosszabb inditózás porlasztóprobléma lehet?

littlerock79 | 2014-10-26 12:53 Cx7 Bb részére

 Kell egy műszeres beállítás az olajcsere után. Ilyen műszere csak a márkaszerviznek, vagy illetve igen keveseknek van. Ezt a műveletet szokták "nullázásnak" hívni. A DPF lámpa azért villog véleményem szerint, mert az utolsó alkalom óta több mint 21500 km-tmentél.

Talán a motorolajkoromtartalma még nem számottevő, lehet, még belefér így utólag is, de inkább kicserélném az olajat, szűrővel egy márkaszervizben. Én egy Mazda 5-öst hét évesen 140.000 km-re is bevittem.

Cx7 Bb | 2014-10-26 04:04

 Hello,

Egy 2010-es CX-7 2.2 dízel tulaja vagyok. 80000km van az autóban. 63000-el vettem az első tulajtól. 77500-nál motorolajat, lég- és pollenszűrőket és gázolajszűrőt is cseréltettem egy nem márkaszervizzel, mert sajnos velük már volt egy rossz tapasztalatom. Az olajat én vittem, gyári csomagolású Mazda olaj volt és előttem öntötték bele. Most jöttem meg egy németországi útról ahol a több órás nagy sebességű belső sávos menet után egy városba érve kezdett villogni a DPF lámpa és azóta is villog. Az autó nem kormol, ugyanolyan erős mint addig. Még fontos infó lehet hogy már a megvétel után pár héttel jelentkezett egy olyan jelenség hogy meleg motornál, pld. autópálya üzemenyagkútra érve, a tankolás után nehezen indul újra a motor. Hidegen pöcre indul.

Mi lehet a DPF jelzés és a nehéz indulás oka?

mazda-auto.hu | 2014-09-24 14:22 emiter részére

 Köszönjük! Valóban kerülhet a turbó csapágyazásától származó motorolaj is az égéstérbe. Ez a második leginkább valószínű hely a befecskendező alátétek után.

emiter | 2014-09-24 06:32

Mazdások megosztom a kocsim történetét. DPF. 2,5 éve kellett hozzá, hogy kiderüljőn a hiba oka. 4 éve vettem 2007 es 121ló nagyon szeretem és jó fogyasztásal 850km/tank(50-55Liter) városban. Egyszer kicsit meghuzatam 1esbe padlógáz már meleg motornál. Akor még nem is selytetem. Megemelkedet alapjárat álandó regeneráció és már csak max 650km/tank. Megjelent az intercoolerbe az olaj is. Kb 1 éve már kiiktatott DPF el járok. A fogyasztás nagyon jó. De már közeleg a napja, hogy vissza kerül a DPF és a gyári szoftver. Az eredeti DPF emet félre raktam és mikor csinálták a szoftveres kiiktatást akor egy bontot dob került fel. Szóval a próbléma igazi oka a turbo volt. Mikor a hiba kelletkezet már 120ezer volt a motorba. Ami kiderült miótta nyított a kipufogóm az olajat már kipufogó oldalon is kinyomja a turbo a szívo oldalon meg szintén és bekerűl a levegővel így egy rossz keverék képzés által az égés tökéletlen amí korom képződéssel is jár. Ez tömiti el a DPF et és állandóan regenerál. Hideg sokkal nagyobb az olaj átka is. Szóval egy ördögi kör és egy új szerelt turbo középrész csodákra képes. De cseréltem közben a csúcsok alatt tüzkarikát is. A turbo sokszor még tökéletesnek tünik mert esetleg nincs teljesitmény romlás és egyebek, de már a turbina tengelynek és a csapágynak olyan kopásai vannak tengely írányba is tud kopni és akor már a szívó körbe már engedi az olajat valamint bele érhet a házba is.

Üdv mindenkinek

mazda-auto.hu | 2014-09-22 09:03 animatrix11 részére

 Lehet, hogy túl sok kormot "termel" a motor, és ezért sok a szűrő regeneráció. Hasonló tüneteket produkál, ha tömítetlenség van a befecskendezők és a hengerfej között, bár ilyenkor olajfogyasztás is megfigyelhető, tehát kevésbé vehető észre a motorolaj gázolajjal hígulása. Nem tökéletes befecskendező (-ők) viszont olajfogyasztás emelkedés nélkül is csökkentik az égési hőmérsékletet, így több korom termelődik. 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó