2024. Április 19. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Hadesco | 2016-02-29 08:28 DOXA részére

Elküldtem e-mailben!

mazda-auto.hu2 | 2016-02-22 14:46 LD részére

Szívesen megnézzük, és nagyon valószínű, hogy meg is csináljuk az autót, ha elhozza Békéscsabára. Azért nehéz így segíteni, mert pl. mit jelent az, hogy üres a szűrő, ha regenerálás után nézem, persze hogy üres, de ha mentem 300 km-t, már semmiképpen nem lehet üres, kellene valamilyen értéket adnia, akkor is ha jól működik minden. A jeladókról is tudni kellene, hogy “csak” működik, vagy amellett még valós értékeket is ad. A turbó mechanikus hibáját azért nem említettük az első körben, mert ha azzal lenne gond, akkor nem menne 300 kilómétert hiba nélkül, de a turbó vezérlőkörében lévő hiba viszont már okozhat ilyet, de a vákumkört is végig kellene nézni nincs-e kilyukadva valamelyik cső, vagy lecsuszva bilincs. De remélhetőleg ez már korábban le lett ellenőrizve, még mielőtt kicserélt félmillió értékű alkatrészt. A MAP szenzort is le kellene ellenőrizni, ha még nem történt meg, de az EGR szelep is leragadhat, szóval az okot kellene megkeresni, ami egyébként nem egyszerű, de ezért vannak a szakszervizek. Nagyon is értékelhető, hogy valaki betartva a szabályokat próbálja kijavítani a hibát, és nem szennyezi a környezetet, ráadásul ha kivették volna a részecskeszűrőt, valószínű az se oldotta volna meg a problémát, és ráadásul az sok pénz, és visszafordíthatatlan.

LD | 2016-02-21 20:15

Tisztelt Mazda Szakértő

köszönöm a választ, a szűrő üres, azt nézték, és elvileg a jeladók értékei is rendben vannak

most légmennyiségszabályzót cseréltek (50000 ft) “1000 %, hogy jó lesz”, mondtam szuper, eddig csak 100%ot mondtak

300 km , és minden világít újra…

nagyon elkeserítő a dolog, főleg azért, mert én szabályosan szerettem volna megjavítatni az autót, nem a szűrő deaktiválásában,kiiktatásában, a számítogép átprogramozásában gondolkodtam

most, 2 hónap, és fémillió ft kifizetése után, elbizonytalanodtam, jó e szabályosnak lenni :(

mazda-auto.hu2 | 2016-02-16 13:15 Andriis10 részére

Igazából az eladónak kellene visszavinni, mert feltehetően kitöröltette a hibát  az eladás előtt, ezért nem világítottak a lámpák átvételkor, de mivel a hiba nem lett megszüntetve, újra “beszedte” azokat.

Először ki kellene zárni, hogy a DPF van eltömődve, vagy szenzor hiba, ami Mazda műszerrel lehet megtenni, mert az kiadja, hogy mennyi korom van a DPF-ben, és ha az nincs tele, akkor kell keresni a szenzoroknál a hibát. Az előző bejegyzéseknél is leírtam, hogy mit javasolunk.

Andriis10 | 2016-02-15 19:30

Tisztelt Mazda Szakértő!

 

A múlthéten vásároltam egy 2007-es Mazda 6-os gépjárművet.

A kereskedéstől 7km-re rá kigyulladt három műszerfali lámpa. Az egyik a motorcheck a második az ESP (folyamatosan világít) és harmadikként a DPF lámpa villog. A motor 2500as fordulatnál leszabályzott. Azóta a DPF hol eltűnt hol visszajött újraindítás után.
 

Kiolvastattam a kódot: P0154-es. Az oxigén szenzor nem akítv. Lamdaszondát mondták,meghibásodott.
Kérdésem a követekző lenne: Valóban a szonda lenne a hibás illetve ha nem akkor milyen dolgoknak kellene még utána nézni. A fogyasztásom relative igencsak magas. 

Várom válaszát.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 16:32 Andrewmann részére

Hasonlóan kellene végigcsinálni azt, amit az előbb LG felhasználónak írtam, és megnézni, hogy most 250 km alatt tele lett a szűrő vagy sem, és ha tele van mitől, illetve ha nincs, miért jelez.

Ha egyébként hibás a DPF, attól még a kényszer regenerálás szépen végigfut, és “ki is kell dugulnia” azaz a nyomásérzékelők értékei alapján üresnek kell lennie, mert különben jelzi a műszer, hogy nem sikerült a regenerálás.

mazda-auto.hu2 | 2016-02-15 16:22 LD részére

Ez elég szomorú, hogy ennyi pénz rá lett költve, és nincs eredmény.

Először meg kellene nézni a műszerrel, hogy milyen a telítettsége a DPF szűrőnek, (Mazda műszer ezt tudja) mert ha a szűrő megint tele van, akkor az okát kell megkeresni, hogy miért telt meg ennyi idő alatt. Leggyakoribb a befecskendező hibája, de mindenen végig kell menni, aminek a tökéletes égéshez köze van, hogy mitől kormol.

Ha a részecskeszűrő üres, akkor valamelyik érzékelő a hibás, mert rossz jelet ad, ezért a jeladók ellenállás értékeit ki kell mérni, hogy kizárható legyen a hibás.

DOXA | 2016-02-14 11:43 Hadesco részére

Szia Hadesco!

Megkérhetlek, hogy a megoldást nekem is elküldenéd?

Köszönettel: laslofuto@gmail.com

Andrewmann | 2016-02-09 15:34

Tisztelt Mazda-Auto!

Első körben köszönet a mazdások nevében a sok türelemért és segítőkészségért, ami ebben a topicban is tapasztalható!

Másod körben egy kérdésem lenne: vásárlást követő hasznalt DPF csere után 10000 km-rel (ebből legalább 9500 km autópálya) előjött a lámpa és a villogás. A szerelőm megcsinálta a műszeres regenerációt, ami hiba nélkül lefutott. Ezután 250 kmrel megint jött a lámpa.

Ha az erőltetett regenerálás hiba nélkül végbemegy, attól még lehet, hogy a DPF nem dugult ki, de a lámpa mégis kialszik? Vagy inkább az valószínű, hogy a motor kormol jobban, mint előtte?

Tanácstalan vagyok, mert ha 10000 kmen át szépen ment az automatikus regenerálás, nem értem, hogy most mitől dugult be újra. Üzemanyag OMV Maxxmotion volt mindig, és sem az átlagfogyasztásban sem a motor viselkedésében nem változott semmi a lámpák felvillanása között.

Köszönöm válaszát,

F. András

LD | 2016-02-09 00:32

Üdv

Részecskeszűrő csere megvolt : 100000 ft, egy szenzor  nem jött ki a régiből,  újat kellett rendelni, 100000ft , olajcsere, programozás, még mindig nem volt jó, innentől hivatalos márkaszervízbe került az ügy, a mazda hivatalos programja szerint a differenciálnyomás szenzort kell cserélni: 200000ft! Ez is megvolt! 30km múlva megint villogtak a hibaüzenetek, visszavittem, szétszedtek, újra összeraktak mindent, vmilyen kommunikációs hiba lehetett, de most már biztosan jó, mondták! Minden érték rendben van, szűrő többször is regenerált, stb 

Most kicsit többet bírt, kb 300km múlva dpf villogott, majd jött a többi is! Hívtam őket: tanácstalanok!!! Wtf, mi van? 

Na, akkor most tényleg mi van?? Hogyan tovább?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó