2024. Április 19. Péntek - Emma

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Zsolt___75 | 2016-11-14 17:01

Köszönöm a választ. Most is a szervizben van a gép. Azt mondták próba vezetésre viszik és közben méréseket végeznek. Eddig úgy tünik a szerviz vezetőnek van tapasztalata és meg is akarja oldani a porblémát.

Az ön által javasolt beavatkozások elvégezhetőek egy munka nap alatt?

mazda-auto.hu | 2016-11-03 14:24 Zsolt___75 részére

Először és leghamarabb az olajszivattyú szűrőjét kellene megkamerázni, hogy mennyire van eltömődve, szükség esetén takarítani kell. Ezután a befecskendező alátéteket kell cserélni, mert valószínű átégtek és azért fogy az olaj. Ezt is minnél hamarabb, nehogy károsodjon a motor a kenéshiány miatt !!! A DPF szűrőt nem szabad kiiktatni, amióta bevezették a DPF szűrőt, talán 2 db-ot cseréltünk, mindig lehetett regenerálni, tisztítani. A szűrők közül mi is használunk utángyártottat, közel ilyen árban, de csak jó minőségűt.

Zsolt___75 | 2016-10-29 17:08

Tisztelt Szakértő!
Az autó: Mazda 5 CD143 GT, 2.0 diesel, 143Le, 2007, 157000km

Az autót 4 hónapja használom 6000km-t futott azóta. Amikor hozzám került sajnos nem márka szervizbe vittem. Mint később kiderült, nyomatékos kéresemre ellenére is ACEA C4 -es olaj került bele a C1-es helyett. Mint egy 250 km megtétele után előjött a DPF probéma. Irány vissza a szervizbe, a mester megcsinálta a DPF szűrő kényszer regenerálását (Bosch márkájú diagnosztikával), közben melegen ajánlotta a DPF rendszer amputálását. Amit én nagyon nem szeretnék. Eután következett kb 6000 km gondtalan autózás és én gondoltam hogy minden rendben. Közben néha ránéztem az olajszintre. Az utolsó ellenőrzésél az alsó nivó alatt volt az olajszint. A műhelyben fel lett töltve az előbb emlitett olajal a felső szintig. 40km megtétele után kigyuladt a DPF kontoroll lámpa, ekkor megpróbáltam aszisztálni a kiégetéshez (több mint 40km/h és fordulat 2000 felett), de pár perc mulva DPF lámpa villog és szintén pár perc mulva kigyuladt a motorhiba és DSC kontroll lámpa is. Vissza a műhelybe, de ott nem tudták elinditani a kényszer regenerálást. Csak azt tudták ajánlani, hogy iktassam ki a DPF rendszert. Ezekután elvittem márka szervizbe. Itt olajat és szűrőket  (olaj, levegő, ún. pollen) cseréltek és regeneráltak. Remélem most már nem lessz gond, és hogy nem okoztam a DPF szürőben visszafordithatatlan kárt. Ezek a kérdéseim lennének a szakértőhöz:

·         A legtöbb tulajdonos arról számol be, hogy növekedik az olajszint. Nálam fogyott az olaj. Ez magyarázható azzal, hogy nem megfelelő volt az olaj, vagy más oknál fogva fogyott el kb. 1,7 olaj 6000km-en?

·         Mennyire igaz az az állítás hogy a Mazda DPF szűrőjénke az élettartama végéhez ér 150000km körül, és csak a csere lehet a megoldás?

·          Lehet hog furcsa lessz a kérésem, de sajnos nem alaptalan. (Pár hónapja kaptuk rajta nálunk (Szerbia) a F__d márkaszervizt egy utángyártott turbócsövet akart eladni 30%-kal drágábban mint amennyiért elkaptuk a szegedi mérkaszervizben az orginált.)  Mivel nekem cseréltek 4 hónap alatt kétszer szűrőket, először a utángyártottakat majd utánna a márkaszervizben. Kicsit sokank érzem a külömbséget a az utángyártott és az orginál szűrők árai között. Amenyiben van mód rá hogy, itt a fórumban írjanak árakat összehasonliatnám az önök árait a mi árainkkal (Szerbia). Olajszűrő: orginál: 23 Euró 7200Ft, utángyártott: 4 Euró 1240Ft. Levegőszűrő: orginál: 31 Euró 9580Ft, utángyártott: 8 Euró 2480Ft. Pollen filter: orginál: 39 Euró 12000Ft, utángyártott: 12 Euró 3720Ft. Önök szerint korrektek ezek az árak?

Elnézés amiért kicsit hosszadalmasra sikerült. Üdv mindenkinek Szabadkáról.

csabesz76 | 2016-10-22 23:02 Hadesco részére

Szia segítségedet megköszönném  ha a részecskeszűrő bekapcsolásának visszajelzésével kapcsolatban tudnál segíteni.csaba0611@freemail.hu vagy csaba0611@gmail.com segítséged előre is köszönöm: 

mazda-auto.hu | 2016-10-21 13:07 ildobildo részére

Igen, a pillanatnyi fogyasztáson lehet észrevenni, hogy mikor regenerál az autó, normális esetben 250-500 km-enként.Nem normális, hogy 5ezer km után ilyen használat mellett már ilyen magas az olajszint. Nyomásszenzor, befecskendező vagy valamelyik érzékelő a hibás

ildobildo | 2016-10-20 13:34

Tisztelt Mazda-Auto,

idén februárban vásároltam egy Mazda 6, 2.0 CDH Sport GT, 2006 gyartasú autót 175 ezer kilomméterrel ismerőstől, aki rendszeresen szervizeltette az autót. A szükséges átvizsgálásokon és cseréken átesett az autó – ahogy egy használt autó vásárlása után szükséges.

Eddig benzines autóim voltak, ez az első dízel, és nem sok tapasztalatom van velük. A problámám hasonló néhány fórumozóhoz, hogy hamar kúszik fel az X felé a nívópálcán az olaj. Vásárlás után rögtön csináltatam olajcseret, de 5000 km megtetele után elég magasan van az olaj a pálcán. Városban elvétve, inkább hétvégénként vidékre, autópályán használom az autót. Menet közben, általában városban vettem észre, hogy gyakran felmegy a fogyasztás a kijelzőn és úgy érzem, hogy az autó lomhábban, nehezebben menne. Ez nem tart sokáig, kb. max 5 perc után megszűnik. Ilyenkor regenerál az autó?

 

Köszönettel,

Zsolt

mazda-auto.hu2 | 2016-10-19 09:12 Gregi részére

Ha vegyesen van használva az autó, és nem csak rövid távokon, akkor túl gyakran regenerál, ezért szaporodik az olaj, azaz ezért hígul a belekerülő gázolajtól. Szakszervizben meg kellene vizsgáltatni, hogy érzékelő, befecskendező, vagy részecskeszűrő hibája okozza, illetve esetleg valami más.

Gregi | 2016-10-17 17:29 mazda-auto.hu részére

Kedves Mazda-auto

Az lenne a kérdésem, hogy olajcsere után 5000km rel miért kezd el növekedni a motorolaj szintje?

Az előző olaj csere is ez miatt történt, mert 8000km után felment teljesen x fölé és ki is villant a dpf lámpa. Ekkor tőzkarika csere történt olajcserével. De az olajszint ismét növekszik.

Válaszukat előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2016-10-10 13:45 Zafi részére

A befecskendező alátét átég és kormolódik az olaj. Az alátéteket kellene minél hamarabb kicserélni

Zafi | 2016-10-08 07:27

Sziasztok.

Van egy 2009  6-os 2.2 mazda, elméletileg a pdf szűrő jó nem túl gyakran kb 1tank 1 regenerálás. A gond ott van, hogy az olajszivattyú ellőtt lévő szűrő elég gyakran eltömődik kb 3 havonta! Ez miért van és van e rá gyógy mód!?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó