2025. November 6. Csütörtök - Lénárd

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Petiz | 2015-08-22 09:29

Tisztelt Szakértő! Van egy 2005-ös Mazda Premacy 2.0 Dízel autóm. A probléma a következő: Hidegen nagyon nehezen vagy el sem indul. Ez azt jelenti hogy reggel mikor az autó lehűlt és 15 fok van akkor egyszerűen be sem robban, semmi. Amikor ugyanúgy reggel 20-22 fok van akkor elindul, de az első percekben hajlamos megállni, akár menet közben is. Amikor a nagy melegek voltak akkor viszont jól indul és a nap folyamán sincs gond vele. OBD2-es csatlakozója van de eddig semelyik szerelő nem tudta kiolvasni az autót. A szerelő aki nézte azt mondta hogy amit lehetett befújt kontakt spray-el, átnézett mindent amit tudott de látható hibát nem talált, kiolvasás nélkül meg nem tudott más okosat csinálni. Amikor az autó megáll akkor van amikor a műszerfalon villog az izzítószál van amikor nem, ez is változó. Amikor leáll az autó akkor sem indul egyszerűen, van hogy percekig kell szórakozni vele míg újra berobban. Olyan is előfordul hogy padlógázzal indítom üresbe de ahogy berobban a motor 1 másodpercen belül le is áll rögtön. Így az autó egyszerűen használhatatlan. Tud esetleg segíteni merre induljak a hibával kapcsolatban?

mazda-auto.hu2 | 2015-08-05 16:52 marcsi0113 részére

Meg kellene nézni a csöveket, hogy nincs-e lecsúszva valamelyik a csatlakozásoknál. Ha nincs, be kell hozni egy diagnosztikára.

marcsi0113 | 2015-08-03 17:19

Tisztelt Szakértő! A kérdésem a következő lenne: december óta van egy benzines 2006-os Mazda2-esem, eddig nem volt vele semmi gond. Azonban kb. egy hónapja csinálja azt, hogy hosszabb idejű állás után (pl. 8 órát parkolok vele valahol) a beindítást követően 1000 alá esik a fordulat, dadog, olyan, mintha magától le akarna fulladni...aztán pár másodperc múlva 2000-ig felszökik magától a fordulatszám, majd ismét eltelik pár másodperc, amikor "beáll" a normális alapjáratra. Mindezt úgy, hogy egy pedálhoz sem nyúlok közben, tehát nem adok pl. gázfröccsöt. Ez vajon mitől lehet? Nem is minden esetben csinálja, de azért elég sűrű jelenség, majdnem mindennapos. Segítségét előre is nagyon köszönöm! MM.

tutu37 | 2015-07-31 15:09

Tisztelt Szakértő! Boldog tulajdonosa lettem egy 2008-as mazda6 2.0 TE típusú autónak "60000" km-es futás teljesítménnyel. Kérdésem az lenne, hogy valós-e a futásteljesítménye és érintett valamely visszahívással. Asz.JMZGH12F701180768 Válaszát előre is köszönöm Üdvözlettel: István

mazda-auto.hu | 2015-07-30 14:22 mrkisalfoldi részére

Valószínűleg a turbó geometria szabályzásához tartozó szolenoid szelep a rossz.

mrkisalfoldi | 2015-07-29 19:26

Sziasztok. P2010 es hibaval mit lehet kezdeni? Talalkozott mar ilyennel valaki? 2003 as m6 2.0 , 121 le. Előre is köszönöm.

MP_Tomi | 2015-07-18 23:05

Tisztelt Szakértő!

Mitől lehet, hogy benzin szagú a pár hete lecserélt motorolaj?

Premacy, 74kW.

 

Köszönettel

mazda-auto.hu2 | 2015-07-14 13:04 grederes részére

 Feltehetően az esedékes szerviz miatt villog a DPF lámpa, majd az olajcserénél nullázzák.

Valószínű komolyabb gond viszont az olajfogyasztás egy DPF-es autónál, ahol nőni kellene az olajszintnek, nem fogyni.

Úgy felhígulhat a motorolaj, hogy a megfelelő kenés hiánya miatt, akár tönkre is mehet a motor.

A rázkódáshoz és a hanghoz mindenképpen látni kellene az autót.

mazda-auto.hu2 | 2015-07-14 13:00 grederes részére

 Feltehetően az esedékes szerviz miatt villog a DPF lámpa, majd az olajcserénél nullázzák.

Valószínű komolyabb gond viszont az olajfogyasztás egy DPF-es autónál, ahol nőni kellene az olajszintnek, nem fogyni.

Úgy felhígulhat a motorolaj, hogy a megfelelő kenés hiánya miatt, akár tönkre is mehet a motor.

A rázkódáshoz és a hanghoz mindenképpen látni kellene az autót.

mazda-auto.hu2 | 2015-07-14 12:52 grederes részére

 Feltehetően az esedékes szerviz miatt villog a DPF lámpa, majd az olajcserénél nullázzák.

Valószínű komolyabb gond viszont az olajfogyasztás egy DPF-es autónál, ahol nőni kellene az olajszintne, nem fogyni.

Úgy felhígulhat a motorolaj, hogy a megfelelő kenés hiánya miatt, akár tönkre is mehet a motor.

A rázkódáshoz és a hanghoz mindenképpen látni kellene az autót.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó