2025. Szeptember 13. Szombat - Kornél
Mazda Xedos 6, Xedos 9
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Öt csillagot kapott a Mazda2.
Tisztább égés, kisebb fogyasztás, kevesebb korom, és lerakódás. ECO-TAK.
Cadillac Eldorado (egri túra).
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ferrari 288 GTO 1984
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm
Tengelytávolság: 2450 mm
Hasmagasság: 120 mm
Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok
Szelepek száma: 32
Furat/löket: 80 / 71 mm
Sűrítési viszony: 7,6:1
Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5
Lökettérfogat (cm3): 2855
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 496/ 3800
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8
Végsebesség: 305 km/h
Több autó
Ferenc39 | 2010-03-12 11:13
Köszönöm szépen a válaszokat.
De akkor 95-ös benzinnel miért nincs baj?
mazda-auto.hu | 2010-03-12 10:08 Ferenc38 részére
Igen, a nagyobb oktánszám miatt nem rángathat. Az is igaz, hogy lehet gyújtási probléma, de akár fals levegő is. A motorhőmérséklet érzékelő rossz adata is lehet hibás. Vagy nem jut hűtővízhez, vagy rossz adatot küld a vezérlőegységnek. Akár az is elképzelhető, hogy kevés a hűtővíz.
A korabeli gyári előírás 30-as melegoldalt ír elő, konkrétan 5w-30-ast. Ettől függetlenül használható a 40-es is. Javaslom teljesen szintetikus használatát. Stabilabbak, ami pl. a hátsó hengersor esetében jól jön.
Bálint66 | 2010-03-12 10:07 Csabi626 részére
Csabitól kérdezném.
Legutóbbi akksi töltésem után vissza akartam kapcsolni a riasztóm, és riasztás helyett folyamatos sípoló hangot adott. Találkoztál már ilyennel? Emlékszel régen e-mailben beszéltünk a riasztóról.
Csabi626 | 2010-03-12 09:48 Ferenc39 részére
Elméletileg a nagyobb oktánszámnak csak abba kellene beleszólnia, hogy nagyobb nyomás és hőmérséklet mellett sem lép fel olyan hamar az öngyulladás...
De ezek inkább meleg motornál, meg nagyobb fordulatnál esélyes hogy előfirduljanak, úgyhogy itt akkor nem tudom mi lehet a gond :(
Ferenc39 | 2010-03-12 09:21
Csabi626
Csak kis sebességfokozatban hideg motornál
van nagy gázadásnál az, hogy ugrál a fordolatszám 2-4 másodpercenként 800-és 2000 közt, csak a gázpedál nyomásának csökkentésével szűnik meg és csak 98-as benzinnél van ilyen.
Csabi626 | 2010-03-12 07:45 Ferenc38 részére
Azt nem írtad hogy csak simán "fullad" e a nagy gáztól, vagy egy bizonyos fordulat elérésekor dadog be, mert ha ez utóbbi, akkor szerintem az előgyújtással lehet a gond.
Bálint66 | 2010-03-11 23:03 Ferenc38 részére
Véleményem szerint teljesen mindegy, hogy az ember 95-ös vagy 98-as benzint tankol. Egy autó nem lesz erősebb mert nagyobb oktánszámú benzint tankol. Esetleg valami adalékanyagtól jobb az égés, de teljesítménynövekedés énszerintem kizárt. Vannak olyan autók amiknek a gyári előírása az, hogy 98-ast tankoljanak bele, de a legtöbb járműnek 95-ös van előírva. Ettől független persze bele lehet tankolni a 98-ast is.
Ferenc38 | 2010-03-11 21:51
Gyárilag milyen olajat írnak elő 2,5 V6-nak?
Most 10w 40 van benne.
Az olajat egyáltalán nem eszi.
Ferenc38 | 2010-03-11 21:49
Üdvözlet...
Találkoztak (tatok) olyan hibával,hogy Xedos9 2,5 automata 94-es-nél, hogyha jobb benzint pl-98-as-t tankolok bele, nagy gázadásnál tiltogat és tipikusan olyan mintha normál váltónál roszul kezelném a gáz és a tengelykapcsoló pedált (T-betűs autóknál láttam ilyet) és amíg nem csökkentem a gázpedál nyomását végig rángat, nem kis szinten.
Mi lehet az oka ?
Egy Xedos-nak nem kellene jobban mennie 98-as benzinnel?
Válaszaikat (tokat) előre is köszönöm.
F.
Endy46 | 2010-03-11 20:48
üdv köszönöm a segítséget és szerenék kérdezni egy olyat hogy xedos talit nem szervez senki mert egy páran vevők lennénk rá szerintem. aki benne van az csak írjon ide és szoljon több xedososnak is