2024. Április 27. Szombat - Zita

Mazda RX-8 kérdések, mit, miért fórum. Mennyi a szerviz intervalluma az RX-8-nak?

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-01-07 08:53 corre78 részére

Logikusan hangzik, reméljük most már véglegesen jó lett. Korábban nekünk a vastagabb polifoam tömítés segített a problémás autóknál, de ezzel a módszerrel még biztosabb a víz kizárása.

zzoltan | 2011-01-07 07:00 corre78 részére

Mivel nekem is ez lehet a baj, megpróbálom értelmezni amit leírtál. :)
A fekete hátfal az a lápatest külső része, ami érintkezik a karosszériával?
A krómkéve pedig a lámpaburán belüli fényvisszaverő elem?
Annak idején én is teszteltem, de nekem a tolatólámpa és a helyzetjelző foglalatán keresztül folyhat be, az indexnél nem.

corre78 | 2011-01-06 20:23

Rájöttem, hogy hol folyik be a víz a hátsó lámpáimba. 2-3 cm-es megfagyott víz volt minkettőben :-(
Ráfolyattam még beszerelt állapotban mindegyik lámpára 5 liter vizet, de nem láttam semmit, hogy hol folyik be. Kiszereltem és akkor jöttem rá, hogy a krómkéve és a fekete hátfal között csordogálhat be a víz a búrába az index és a tolatólámpa foglalatán keresztül. Ez pedig úgy történhet, hogy a tömítő szivacs felülről nem tömít, alul viszont f@szán tömít, így a víz felhalmozódik a foglalatok alatt található kis táskákban, majd amikot felér a szint a foglalatokhoz, akkor befolyik a búrába. Mindhárom kis táska aljára fúrtam egy-egy 2-3 mm átmérőjű lyukat, a gyári szivacstömítést pedig felül letömítettem RTV BLACK olajteknőtömítővel és be is kentem vele vékonyan az egész szivacsot mindenhol (mert így nem tudja magábaszívni a vizet). Az index és a tolatóizzók foglalatába is nyomtam tömítőt a krómkéve és a hátlap között. Az autón pedig a szivacs lenyomata felett tömítőcsíkot húztam (úgy funkcionál, mint egy eresz). A lámpák beszerelése után pedig lefóliáztam azokat a pontokat, aho a lámpa felső burkolata találkozik a csomagtartó vízelvezető csatornájával. Ezáltal olyan gát keletkezett, hogy a víz csak az autó közepének irányába tud folyni.

A lámpákat amúgy a kiszerelés után átmostam belülröl is bő csapvízzel, majd pedig átmostam desztillált vízzel, hogy hajszárítózáskor ne üljön ki a búra belső felére a vízkő. Alaposan kiszárítottam a lámpatesteket, hogy egyetlen vízcsepp se maradjon bent.

high-8 | 2011-01-06 16:12

igazság szerint tudja jól az illető,h mért eszi az olaajt csak számára nem az a cél,h jól működjön vmi,hanem a saját zsebe,köszönöm szépen az eddigi segítséget,módosítás végett úgyis megyek felétek meg egyéb dolog miatt is!ha nem Békéscsabán lennétek nem lenne kérdés,h kihez forduljak!

mazda-auto.hu | 2011-01-06 16:02 high-8 részére

Még azért azt ellenőrizni kellene, hogy nincs-e eltömődve, vagy rossz helyre csatlakoztatva a befecskendezők gumicsöve, mert ha nem kapnak atmoszferikus nyomást a befecskendezők, akkor a motorvákuum sokkal több olajat beszív az adagoló pumpából, mint amennyit az adagolna. Most már több műhelytitkot nem árulhatok el.

mazda-auto.hu | 2011-01-06 12:31 high-8 részére

Lehet, talán kiderül majd.

high-8 | 2011-01-06 10:19

mert nehezen indult,magas fordultaton megtorpant és a 2.hátsó rotorban rossz volt a (4.8-5-5) kompresszió,olajgyűrűk,vízgyűrűk elvileg cserélve is lettek mert megvettük az alkatrészeket a tömítésekkel rugókkal együtt,síkolva is lett a motorfal,én vszínűnek tartom a rossz összeszerelést

mazda-auto.hu | 2011-01-05 14:36 high-8 részére

Nem tudom, (vagy nem emlékszem? :-(), miért lett korábban szétszedve a motorod, és milyen műveleteket hajtottak végre rajta? Nem hiszem, hogy elöregedett volna, gyakorlatilag kizárható, ráadásul szétszedés után kötelező cserélni ezeket ha az oldalfalak síkoltatva lettek. Ha nem lettek cserélve és az oldalfalakhoz sem lett nyúlva akkor inkább valószínű, hogy nem ugyanabban a pozícióban (sorrendben), oldalon lettek visszarakva, illetve nem lettek cserélve a feszítő rugók. A kör szűkítéséhez tudnom kellene, pontosan mit csináltak a motor belsejével a javítás során? Az eddig nem említett lehetőségeken túl még esetleg a motor belsejében átmenő olafuratból kerülhet olaj a kamrákba a motor "szendvics" elemei között, ha összeszerelési hiba történt.

high-8 | 2011-01-05 13:54

köszönöm a héten kiderül,mindenképp beszámolok bár sztem olajgyűrűs gondok lesznek,még azt megkérdezném,h mi lehet az oka ennek?rosszul lett visszarakva,elöregedett volna?

mazda-auto.hu | 2011-01-04 12:35 high-8 részére

Ha a pillangószelepnél nincs igazán olaj, akkor az olajbefecskendezők vákum tesztje nagy valószínűséggel (99%) nem mutatna hibát. Tehát első körös tippben marad a MOP és az olajlehúzó gyűrűk.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó