2017. November 24. Péntek - Emma

Mazda CX-7 (EU).

Mazda CX-7 (EU).

Manapság nagyon felkapott lett az úgynevezett SUV, azaz terepjáró szabadidőautók kategóriája. Szinte nem telik el hét, egy-egy új típus megjelenése nélkül. A Mazda legújabb modellje is egy olyan terepes, amit inkább az aszfaltra szántak. A Japán gyártó az új típust egy különösen sportos mindenesnek nevezi. Megpróbáltunk utánajárni, mi igaz ebből?


A Mazda szerint az új 4x4 típusuk egy sportautó megjelenésével kombinálja a terepjárók praktikusságát, de valójában az autó 5 üléses mivolta és az állandó összekerékhajtás nem sokat árul el ebből előzetesen. Mindazonáltal a Mazda6 és a Mazda3 MPS modellekből származó turbós 2.3-as benzines erőforrás ígéretes kezdetnek bizonyul, a menetteljesítményeket illetően.A Mazda CX-7 áramvonalas formája nagyon jó menettulajdonságokat ígér.  

 A váltómű helyén - ahol sokan talán automatát vártak -  egy hatfokozatú egység foglal helyet. Ez az egyetlen választható váltó-motor konfiguráció, így ez is alátámasztja a modell sportosságát. Kívülről a Mazda CX-7 inkább néz ki négykerék-hajtású autónak, mint sportautónak, bár magasan álló karosszériája ellenállhatatlanul szép és áramvonalas. Könnyű behatárolni, merre is keresgéltek inspiráció utáni kutatásuk alatt a Mazda formatervezői. A kiemelkedő első sárvédők, az erősen döntött első szélvédő, a keskeny fényszórók és a hangsúlyos hűtőnyílások, mind az RX-8 megoldásairól lettek "kölcsönözve".A hatalmas légbeömlő nyílások és a keskeny vágású fényszórók aggresszívvá teszik a Mazda CX-7 fellépését.  

 A CX-7 hátsó részén már kevesebb hasonlóságot találunk a cég sportkupéjával, már csak azért is, mert a hagyományos csomagtérajtó felnyitva 455 literes csomagteret tesz szabaddá. Nagyon praktikus, hogy az egy mozdulatos ülés mechanika segítségével 1348 literesre növelhetjük a poggyászteret.A kalaptartóig pakolva 455 literes a Mazda CX-7 csomagtartója.

 Előrébb haladva a kabinban eljutunk a rendkívül lapos szögben álló szélvédőig, illetve az alatt található szép műszerfalhoz. A műszerfal kialakítása - a terepjárós üléshelyzet ellenére - inkább egy igényes kompakt személyautóéhoz hasonlít. A standard felszereltség nagyon gazdag: a bőrborítás, tempomat, xenon fényszórók mind benne vannak az árban. A fülke nagyon jól megtervezett, okosan és időtállóan van kiképezve, de a kormány beállításával lehetnek problémáink.A szélvédő csak például egy Lamborghiniben, Ferrariban szokott ilyen lapos szögben állni. Nálunk egyelőre nem lesz rendelhető a bézs színű bőr belső.

  Az úton a 256 lóerős turbófeltöltős erőforrás fürgén mozgatja a nagy testet. Ereje 8 másodpercen belüli 0-100km/h gyorsulásra elegendő, ami tiszteletre méltó eredmény ebben a kategóriában. Amennyiben egyszer a turbó elkezd pörögni 3000-res fordulat környékén, hatalmas mennyiségű erő jelentkezik és villámgyors előzéseket hajthatunk végre, ami a biztonság szempontjából sem hátrány.0-ról 100km/h sebességre 8 másodpercen belül gyorsul a Mazda CX-7 2.3 MZR DiSi Turbó.

  Autópálya sebesség mellett motor és szélzaj is hallható kissé, bár a CX-7 formája alapján azt hihetnénk semmi szélzaj nem várható. A sportos motorral párhuzamban a gyorsabb kanyarokban is csekély mértékű a karosszéria dőlése, és jól kontrollálható marad az autó. Ennek következtében a Mazda CX-7 önbizalommal hajtható, viszont a sportos futómű miatt a kisebb úthibák is érezhetőek, különösen kisebb sebesség mellett.A Mazda maradt a Hatosnál már jól bevált fehér-króm hátsó lámpáknál.

 Érdemes hát megvásárolni? Nos, a Mazda minden ilyen irányú kijelentése ellenére a CX-7 nem sportautó, azok rajongói inkább maradjanak egy forró kompaktnál vagy egy erős középkategóriás autónál. További adalék, hogy a kissé iszákos benzines motor alacsony fordulaton nem nyújtja azt a teljesítményt, amit a terepet járók igazán szeretnek. Nagyon sok üzemanygot vásárolhatunk a Mazda CX-7 és a konkurens típusok közötti árkülönbségen, az előbbi javára. A vezetési élmény pedig szintén mellette szól.

 Mindazonáltal amennyiben igazán stílusos megjelenésre vágyunk, akkor a Nissan Murano mellett a Mazda CX-7 lehet az egyetlen alternatíva a terepjáró-szabadidőautók kategóriájában. Ráadásul a várható eladási darabszámok miatt a Mazda SUV típusa exkluzívitással is megajándékozza tulajdonosát. Vásárláskor a Mazda CX-7 formája minden egyéb szempontot háttérbe szoríthat.

Ossza meg!

Vissza: Tesztek
címkék:

Kommentek

Nagy István | 2007-12-16 14:35 Válasz erre

E-mail címem: inagy@componentkft.hu

Nagy István | 2007-12-16 14:31 Válasz erre

Szinte az összes cikket elolvastam a CX 7-ről, de semmit nem találtam az AWD-ről, az összkerékhajtásról. Ha tudtok róla részleteket, megköszönném
Nagy Istvá

1

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó