2024. Április 26. Péntek - Ervin

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2015-02-10 12:59 andrew.edems részére

 Az 1,6-os benzinesekkel kevés a probléma, inkább a korrózió okozhat nem várt nagyobb kiadást. Jó, ha igazolni tudják a rendszeres korábbi szervizelést.

Frodó | 2015-02-10 12:37 BZ részére

 Nagyon köszönöm!

andrew.edems | 2015-02-10 12:27

 Tisztelt Szakértő!

Egy használt 2004-2005-ös Mazda 3-as vásárlásán gondolkodom. Nagyon jókat olvastam a megbízhatóságát illetően, de nem teljesen vagyok tisztában azzal, hogy mikre kellene figyelnem a vásárlás során. Kb. 1.2 millió áll rendelkezésemre plusz 300 ezer ha valamit gyorsan kell javítani. Benzinest szeretnék mindenképp és 1.6-osnál nem nagyobbat. Egy ilyen esetében már a 200 ezer körüli kilométer futás soknak számít? Mik azok a dolgok amiket mindenképpen érdemes megnéznem/kiprobálnom az autón? Mikre figyeljek a proba út során? Első autó vásárlóként kérdezem Önt. 
Előre is köszönöm a segítséget!
 

BZ | 2015-02-10 11:51 Frodó részére

 1, erről nekem nem ugrik be semmi, de nézz szét itt: http://www.dvs-mazda.ru/files/MPV/1st/esicont/en/srvc/html/BME011300000W04.html

2, ehhez hasonló hang nem rémlik, ami talán a leginkább hasonlíthat rá, és én is tapasztaltam, az az EGR szelep tengelyének a berágódása miatti hangja, és ebben a korban eléggé gyakori jelenségnek számít már (ez viszont fizikailag nem ott található, ahol te vélelmezed a hang forrását). Ezt csak akkor hallod, ha az EGR üzemel, vagyis csak üzemmelegen, akkor is csak részterhelésen, és nálam pl. annál intenzívebb a hangja, minél intenzívebb a gyorsítás.

Frodó | 2015-02-09 23:59 BZ részére

 Köszönöm a nagyon érthető és hasznos válaszaidat!

Ha még két jelenlegi problémámra is válaszolnál,nagyon megköszönném:

ad.1. A levegőszűrő dobozból kijövő vákumcsövek közűl a legfelsőnek(az álltalam látott 3-ból) mi a szerepe,mert konkrétan nincs rajta,a cső körülbelül 8cm van a csonktól,mint ha le lenne vágva?

ad.2. Pár napja,a megszokott dizel hang mellé párosult egy magasabb,búgó,szinte "csapágyhang"-nak mondható hang,ami ha az autóban ülök,jobb előről hallatszik a motortérből?Alapjáraton nem hallani,menetközben meg kb 2000-es fordulatig,utána már elnyomja a motorhang. 

 

BZ | 2015-02-09 21:57 Frodó részére

Igen, fizikailag ott található ahol írtad. A kávéfőzős-kotyogós hasonlat egész jó, valóban ilyesmi hangja van, viszont a ventillátorba-éréshez hasonló hangot nem tudok felidézni.

Rásegíthet az üzemi hőfok tartására menet közben is adott esetben, bár ezen az éghajlaton az annyira nem jellemző, ahhoz az itteninél zordabb hidegekre van szükség.

Frodó | 2015-02-09 20:00 BZ részére

A gyári szerkezet("kiegészítő fűtés") az ami,ha kinyitom a motorháztetőt és szemben állok az autóval akkor a bal felső sarokban található,szinte a baloldali ablaktörlő alatt?

És az normális e,hogy amikor üzemel ez a "kiegészítő fűtés" akkor olyan hangot hallat-akár már bőven az üzemi hőmérsékleten,80-100km megtétele után is-mintha egy ventillátor lapátjába beleérne valami és ez ötvöződik egy olyan hanggal mintha a kotyogós kávéfőzőben épp lefőne a kávé?Nem azt mondom,hogy brutálhangos,de zavaró és ezt mondjuk 6-8 percenként hallatja.

 

BZ | 2015-02-09 14:17 Frodó részére

Gyárilag nem állófűtéssel, hanem 'kiegészítő fűtéssel' szerelik ezeket az autókat, aminek a működéséhez járó motor szükséges (nincs pl. saját víz-keringtetője, meg talán üzemanyagszivattyúja sem), és nem csak az utastér fűtése a cél, hanem a motor gyorsabb bemelegedése is, így a teljes vízkört fűtik.

Utólagos szereléssel átalakíthatók tényleges állófűtéssé is, amire te gondolsz, ez kb. 100-200e Ft-os költség, attól függően hogy programórával vagy távirányóval akarod vezérelni.

Frodó | 2015-02-09 13:23 mazda-auto.hu részére

 Rendben,de akkor ez az úgynevezett állófűtés azt a célt nem szolgálja,hogy-úgy mint mondjuk a kamionoknál-motor beindítása nélkül teljesen egyénileg csak az utasteret fűtse?

Ha igen,akkor hogyan kell üzembe helyezni motorindítás nélkül?

mazda-auto.hu | 2015-02-09 07:54 pallangi21 részére

 Egyelőre nem tudunk róla.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Murcielago LP670-4 Superveloce 2009

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4705, 2058, 1135 mm

Tengelytávolság: 2665 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1565 kg
Hengerelrendezés:12 henger, 60 fokos V alakban.

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 88 / 89 mm

Sűrítési viszony: 11,0:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 6 automata 

Négykerék-hajtás
Lökettérfogat (cm3):  6496    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   670,2 (492,9)/ 8000
Nyomaték (Nm / 1 min):     660/ 6500

Gyorsulás 0-100 km/h: 3,3

Végsebesség: 337 km/h

Összesen 350 darab készült.

Több autó