2024. Május 6. Hétfő - Ivett
Kérdések Mazdáról a szakértőnek
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2015-01-21 12:17 Piezzo részére
Akár okozhatja eldugult gázolajszűrő, vagy szennyeződések a tankon belül.
Piezzo | 2015-01-20 18:07
Tisztelt Szakértő!
Van egy Mazda Premacy 2.0DI TD GT 74KW-os autóm. Már egy ideje azt vettem észre, hogy néha nem gyorsul úgy ahogy régen, szinte fele annyi a gyorsulása, fogyasztása is növekedett. Mi lehet az oka, remélem nem turbó.
Előre is köszönöm válaszát.
mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:44 zolee88 részére
Vákuumot kell mérni, és ellenőrizn a rendszer elemeit. Lehet vákuumpumpa, de sok minden más is.
mazda-auto.hu | 2015-01-19 07:42 norbi0 részére
A szelepvezérlés emelőtőkés, ezért a szelepszár szimeringek cseréjéhez is ki kell kell venni a vezérműtengelyeket, és a láncos vezérlés tovább növeli a munkaidőt.
mazdarobi | 2015-01-18 12:56 zolee88 részére
Gondolom dizel .Vákumpumpa hiba,mely csak cserével orvosolható,s álltalában motorrendszeri kenési problémák okozzák.
norbi0 | 2015-01-17 11:50
Tisztelt Szakértő!
2005-ös gyártású Mazda 6 1.8 benzines, 160.000 km
Eléggé eszegeti az olajat 0.5l/1000km
3-4 éves korától csinálja már egyébként
Minden szerelő azt mondja nem érdemes szétszedni, mert sokkal többe kerül mint töltögetni.
Van esetleg valami tipikus hibája ennek a motornak (tömítés v bármi), ami miatt nem kell szétbontani az egész motort és megoldható a probléma?
Válaszát előre is köszönöm.
zolee88 | 2015-01-17 10:06
Szep jo napot kivanok! Elegge ijedten irok en is...mint mindenki. A felmerult problema a kovetkezo. Megalltam a bejaron. Addig fek hibatlanul mukodott, a beaalas utan viszont azt tapasztaltam, hogy elsore normalisan mukodik, viszont masodik benyomasra a fek holtjateka eltunt. Azonnal sziklakemeny. Ha nyomva tartom akkor lassal elengedi,...mintha gorcs fogta volna. Ha a sziklakemeny allapotaban nyomkodom a feket, apro nyomasokkal, akkor pedig a kezifek jelzo is kigyullad minden nyomaskor.
A fekolaj rendben van, annyi, hogy a tartaly kupakja nem zarodik ra...
mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:29 Bandee82 részére
A MOTOROLAJ 5-10.-ben válaszoltam ugyanerre a kérdésre:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-oil-viszkozitas-mazda-0w-5w-10w.html
mazda-auto.hu | 2015-01-16 13:28 oziris részére
Bármelyik eleme lehet a riasztó rendszernek. Erre képtelenség kézzelfogható választ adni a távolból.
Bandee82 | 2015-01-15 18:23
Tisztelt Szakértő!
2010-es évjáratú, Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómban szeretnék hajtóműolajat cserélni. Kézikönyve 75w80-at ajánl, de nem tudom, hogy melyik márka lenne a legmegfelelőbb az autóba.. Gyárilag milyen váltóolaj kerül bele, illetve a márkaszervíz milyet tesz bele?
Köszönettel: András