2018. Október 20. Szombat - Vendel

Mazda RX-8 20B GT siker.

Mazda RX-8 20B GT.

Forrás: István

 Idei második versenyén vett részt az Egyesült Államok-beli Speedsource csapat által "futtatott" Mazda RX-8 GT versenyautó. A Virginiai nemzetközi pályán megrendezett viadal már az edzéseken jól indult, hiszen Nick Ham megszerezte az első rajthelyet.


 Rotoros frontvonal.

 Ráadásul a Grand-Am versenyek történetében először, Mazda első sor alakult ki a rajtrácson, hiszen Nick Ham Mazda RX-8-asa mellett, egy ugyanilyen típusú autó került a második pozícióba is, Dane Cameron-nal a volánnál. Érdekesség, hogy Cameron csapata is a Speedsource által felkészített háromrotoros wankel rendszerű 20B kódú erőforrást használja ebben a szezonban.Mazda RX-8 GT.

Újra a pódiumon.

A verseny elindítása után a 32 fokos hőség ellenére Nick Ham higgadt tudott maradni és kimaradt minden összecsapásból. Néhány nagyon gyors körrel egészen a 22-ig körig vezette a versenyt, majd a 35 körben meglátogatta a boxot a kötelező pilótacsere végrehajtása céljából.Mazda RX-8 GT.

 A váltótárs Sylvain Tremblay a boxban töltött idő miatt hátracsúszott az első tíz mögé, de a 47 hetedik körre már visszaküzdötte magát a harmadik helyre. Tremblay ezután tovább harcolva 7 másodpercen belülre került a két első autóhoz képest. A felzárkózásban odáig jutott, hogy az utolsó három körben már kísérletett tett az előzésre is, de végül a harmadik helyen ért célba, mindössze 0.204 másodperccel lemaradva az első helyezettől.Mazda RX-8 GT.

 " Kezdődött egy csodálatos körrel az edzésen, majd folytatódott egy problémamentes első verseny szakasszal. Az autó nagyon jól kezelhető volt, sokkal könnyebb volt vele folyamatosan gyors köröket menni, mint korábban. Meggyőző, hogy a Speedsource folyamatos fejlesztésének köszönhetően versenyről versenyre jobb az autó." - nyilatkozta Nick Ham a verseny után.

"  Nick nagyon jó munkát végzett a rajtelsőség megszerzésével és új pályacsúcs felállításával. Habár a verseny is jól alakult, a hosszú szakaszokon (két boxkiállás között ), ugyanúgy mint tavaly, még mindig gumikopási problémákkal szembesülünk. Büszke vagyok a csapat erőfeszítésére, hogy újra a pódiumra kerülhettünk." - tette hozzá Sylvain Tremblay.Pillanatkép a versenyről.

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó