2017. November 21. Kedd - Olivér

Wankeles rossz hírek.

Wankel hírek.

Forrás: WardsAuto

 Az idei évben befejeződik  a Mazda RX-8 gyártása Japánban, ami azt is jelenti, hogy újonnan a továbbiakban sehol a világon nem tudunk majd wankel motoros autót vásárolni. De vajon meddig? Havonta jelennek meg újabb találgatások a jövő RX-7, RX-8, vagy RX-9 típusairól, melyek valóságtartalma megkérdőjelezhető. A legújabb hírforrás viszont egy az ügyben meglehetősen illetékes ember, és nem igazán örömteli dolgokat mondott.


 Csak titkolózás?

 Az RX-8-ban található jelenlegi 13B-MSP bolygódugattyús erőforrás leváltására hivatott 16X Wankel fejlesztése már 2007-ben elkezdődött.  Joggal gondoltuk, hogy hamarosan találkozhatunk vele egy új RX típusban, vagy megújult RX-8-ban. Egy amerikai újságnak nyilatkozó bizonyos Kiyoshi Fujiwara úr - aki a gyártás tervezésért, és hajtáslánc fejlesztésekért felelős hivatalnok a Mazdánál -, elmondása szerint komoly, akár vitának is nevezhető tárgyalások zajlanakKiyoshi Fujiwara Hiroshima-ban mi legyen a wankel fejlesztéssel?

Fujiwara szerint a jelenlegi gazdasági körülmények miatt takarékossági szempontból több projekt leállítása is napirenden van, és sajnos a wankel motor program ezek között van. A következő mondatában már egyenes azt állítja Fujiwara úr, hogy a wankel fejlesztés már most szüneteteltetve van, de mivel a Mazda "DNS" része a wankel motor, ezért a jövőbeni újraindítás reménye bennük is él.

Bármilyen konkrétum említése nélkül három megoldandó problémát említett a wankellal kapcsolatban, melyek közül kettőt már sikeresen abszolváltak, ezért a Mazda wankel motor jövője valójában az új SKYACTIV technológia sikerén múlik. Ha a teljes típuscsaládban hamarosan megtalálható előremutató technológiai újítások sok eladást generálnak, lesz pénz a wankel fejlesztésére. Addig is alternatív megoldásként elektromos hibridek hatótáv növelőjeként, segédszerepben alkalmazhatnak wankel motorokat (legalább ezeket fejlesztik). Mindenesetre ne várjunk 2017 előtt új wankel elvű Mazda motort! 

Lehet, hogy utód nélkül marad az RX-8?

 A sztori sajnos ismerős, olvassák csak el mi zajlott a Renesis megszületése körül ITT! Észak-Amerikában máris "Mentsünk meg a wankelt!" kampányt indítottak a rajongók a Mazda gyár ösztönzése céljából, melyhez közösségi portálokon lehet csatlakozni. Ez a kezdeményezés egyszer már sikeresnek bizonyult több mint tíz évvel ezelőtt, amikor a harmadik generációs RX-7 utáni jövő volt bizonytalan. De a legtöbbet mégis akkor tehetünk a bolygódugattyús motor jövőjéért, ha minél többen veszünk új Mazdát!

Ossza meg!

Vissza: Mazda hírek
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó