2024. Április 25. Csütörtök - Márk

MAZDA3 Sport tuning.

MAZDA3 Sport tuning.

A tuningolt sport kompaktok meglehetősen nagy felhozatalában gyakran az első benyomás a legfontosabb. A reklámügynökség tulajdonos Brian Fox karrierjét első benyomások megalkotásával formálta meg, így nem véletelen, hogy legutóbbi alkotása a szélesített karosszériás Mazda3 Sport igen "ütősre" sikerült. Elmondása szerint meg akarta mutatni az alapvetően gyönyörű Mazda3 Sport karosszériában rejtőző tuning potenciált, a zöld szépség megalkotásával.


 Brian (nem a filmből) listáján az első helyen a szélesített karosszéria kit szerepelt. A szintén Kaliforniában székelő BRS Autodesign nevű cég tulajdonosai vevők voltak hősünk ötleteire, így közösen megtervezték az autó megjelenését. Nagyon jól hangzik, hogy a nehéz munkával megalkotott szett elemei immár mások számára is megvásárolhatóak. A BRS karosszéria szett meghatározó elemei a sárvédő szélesítések, melyek szépen kapcsolódnak a küszöb légterelőkhöz. Az első lökhárító burkolat a kissé agresszív légbeömlő nyílások mellett a ködlámpáknak is helyet ad, míg a hátsó tartja a karosszéria ezen részének lekerekített stílusát. A külső lime zöld színű fényezés a BASF RV Verde Ithaca nevű festékkel, három szakaszos eljárással készült sárga gyöngyház részecskés fedőlakkal, az R&B Custom Auto Body cégnél Philadelphia-ban. Megszakítva az egyöntetű zöldséget, a tető sötét színű.Mazda3 Sport a BRS szélesítő karosszéria szettjével és 19 collos Essen könnyűfém felnikkel.  

 A szélesített karosszéria persze meglehetősen sután mutatna az eredeti kerekekkel, így a keréktárcsák és a gumiabroncsok kiválasztását is mély gondolkodás előzte meg. A felnik végül 19 collos kovácsolt Essen-ek lettek, a gumiabroncsok pedig az egyre kedveltebb japán Toyo márkájúak. A első tengely felnijei 19x8.5 coll méretűek, melyekre 225/35-ös Toyo Proxes gumiabroncs került. Hátul még szélesebbek a méretek. A felni 19x10, a gumi pedig 265/35 méretű. A Mazda3 kanyarstabilitását a szélesebb nyomtávon és a kerekeken kívűl tovább fokozták GT SPEC gyártmányű különlleges, szerkezeti merevítő alkatrészekkel. Első-hátsó toronymerevítők, alsó 4 pontos karosszéria merevítő, vastagabb stabilizátorok, lengőkar bekötési pont erősítések, "alváz" merevítő elem képezi aJól látszik a képen a Mazda3 Sport erősített felfüggesztés bekötése. torzulások csökkentésére fordított kiegészítéseket. A fenti képnél maradva meg kell említenünk a Magnaflow  hátsó kipufogó dobot, ami a kellő hanghatásokról is gondoskodik. Természetesen a Mazda3 kasztnijának földhöz kozelebb engedése sem maradhatott ki, amit B&G rugókkal valósítottak meg, hiszen Boyd Coddington is megmondta már, hogy néhány autó szépsége csak leültetve nyilvánul meg, de a legszebb karosszéria is jobban mutat a földhöz közelebb engedve. Persze a szépség mellett a stabilitás  növelése is főszerepet játszott a művelet elvégzésében.Mazda3 Sport, egy kicsit másképp.

 A külső alapján felfokozott elvárások csak egy radikális motortuning segítségével elégíthetőek ki. Ez nem is maradt el, a Mazda3 Sport motorja "totális" feltöltést kapott, amit egy Hass ProTurbo  rendszer segítségével lett kivitelezve. A rozsdamentes acél csövekből (!) kialakított kipufogó leömlőre egy Garrett gyártmányú turbófeltöltő csatlakozik a szett részeként. Az üzemanyagellátó rendszert is fel kellett növeszteni a feladathoz, így nagyobb kapacitású befecskendezők kerültek a motorba, melyek munkáját Greddy e-Manage tuning komputer vezényli akkurátusan. A turbó által motorba nyomott levegő az első légbeömlő mögött elhelyezett polírozott Hass töltőlevegő-hűtőben hűl vissza és gyönyörű porszórással kezelt csöveken "közlekedik".A közel 300 lóerős teljesítmény méltó körítés alatt rejtőzik a tuningolt Mazda3 Sport esetében.

 Brian érdekes módon egy, Harley-Davidson alapú egyedi chopperkészítő (nem az Orange County Chopper az) cég szakembereire bízta a turbó beszerelését és munkájukat látva nem bánta meg döntését. A lóerőhajsza itt még nem ért véget, a biztonság kedvéért két darab Nitrous Express kéjgáz palack is került az autóba. A teljesítménymérő padon a gyárilag négyhengeres 2.3-as motorral szerelt Mazda kerekein 284 lóerőt mértek, ami szép eredmény a visszafogottnak mondható 0.55 bar maximális turbónyomás mellett. A nagy teljesítmény a gumik és széles karosszéria miatti nagyobb légellenállás, illetve gördülési ellenállás miatt is jól jön, és a HiFi berendezés nem kis tömegének cipelése is felemészt pár lóerőt. De nézzük is, hogy milyen beavatkozások történtek az utastérben!A Mazda3 Sport belterében is a lime zöld szín dominál.  

A beltérben elkövetett varázslat első számú felelőse a Vibrationz Sounds of Bristol nevű cég volt. Az autó tulajdonos, Brian korábban együtt dolgozott a cég vezetőjével, így mindenképpen ők akarták a munkát elvégezni.  A cég munkatársai közül James Griffin végezte az összes utólagos üvegszálas elem legyártását, szigorúan a Brian-nel egyeztetett terveknek megfelelően. A lime zöld szín a belső térben is dominál, amelyet csak kissé tör meg az ajtók ezüst színű BASF festékkel fényezett panelja.Az ajtónként két-két darab Rockford Fosgate 13 cm-es T152S POWER mélyközépsugárzó, és egy-egy magassugárzó került elhelyezésre, az egyedi panelban.

 Az újabbkori időkben  az általános felfogásban a "tuningautó" együtt jár a komoly teljesítményű HiFi rendszerrel. Kevés gyártó termékeiben egyesül a hatalmas terhelhetőség az audiofil hangzás mellett, de az arizonai Rockford Fosgate az egyik ezek közül. Ezért nem véletlen, hogy a Mazda3 Sport is ilyen gyártmányú felszereléseket kapott. Persze esetünkben a jó hangzáshoz feltétlenül szükséges komponenseknél lényegesen több lett beszerelve, kizárólag a show kedvéért. Nézzük a mélyektől indulva a felhozatalt. A négy darab, a membránjuknál is nagyobb átmérőjű mágnessel rendelkező, duplatekercses 25 cm-es Rockford Fosgate T110D2 POWER, szinusz 600w terhelhetőségű mélysugárzó meghajtásáról két darab hatalmas teljesítményű, az autók viszonylag gyenge áramával takarékosan bánó jó hatásfokú, digitális Rockford Fosgate 20001bd POWER mono erősítő gondoskodik. A mélysugárzók mögött, a más megoldásoknál lineárisabb frekvenciájú hang(rezgés) visszaadást produkáló zárt üregek vannak.A 4 darab 10 collos Rockford Fosgate T110D2 POWER mélysugárzó és a két 20001bd digitális mono erősítő.

A szubbasszus frekvenciák fölött a 4 darab 13cm-es Rockford Fosgate T152S, szintén a csúcs POWER szériából kikerült komponens hangszórószett folytatja a zene visszaadását. A szettek meghajtását nem kis feladatként, egyetlen 4x375 wattos teljesítményű Rockford Fosgate T18004 POWER erősítő végzi. A négy csatorna így egyenként 2Ohm eredő impedanciával hajt párhuzamosan kötött két-két mélyközép-magas egységet. Az első ajtókra 2 szett ment el, a további két szett egyike a hátsó ajtók egyedi paneljeibe került, míg a maradék 1 szett, tényleg csak a show kedvéért a hátsó ajtóoszlopokra került., az ott kialakított üvegszálas műalkotásra. A teljes rendszer koordinálását egy kinyíló képernyős DVD2 MP3/DVD fejegység végzi. Természetesen  ilyen teljesítményfelvételű autóhifi rendszer esetében a megfelelő kapacitású pufferkondenzátor (esetünkben RF SCC2 competition karbon) is elengedhetetlen kellék, ami szintén Rockford Fosgate gyártmány, ahogy a felhasznált csatlakozók és kábelek is.OMP Comfort Lusso sportülések a Mazda3 Sport-ban.

  A hangzás mellett a belső tér neonjainak fénye is fokozza a hangulatot. A középkonzol felett az Autometer Cobalt öt darab digitális műszere helyezkedik el, a precízen kivitelezett üvegszálas anyagból készült konzoljában, de kormány mögötti főműszerek is ennek a cégnek a gyártmányaira lettek kicserélve. A belső térben a teljesség kedvéért az első sportülések, illetve a hátsó ülések egyes részei bőrbevonatot kaptak. Végezetül álljanak itt a tulajdonos Brian Fox javaslatai, melyek szerint mindig gondosan tervezzük meg mit szeretnénk és a felhasznált anyagok, alkatrészek minőségét soha ne tévesszük szem elöl. Mazda3 kiegészítők, az alábbi linkünkön: http://www.mazda-auto.hu/mazda+tuning/121/?sid=Balra fent az egyik Nitro palack, tőle jobbra a Rockford Fosgate 13cm-es komponens szett, lent pedig az egyik 25cm mélysugárzó.  

 

Ossza meg!

Vissza: Mazda tuning
címkék:

Kommentek

Még nincsnenk hozzászólások.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó