Mazda6

2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

mazda-auto.hu | 2011-11-28 10:13 Tóth Attila (2011-11-28 09:54 ) részére Válasz erre

A Mobil-1 0w-30-ast "kell" használni, Az SHC Formula sem rossz, de ez elsősorban VW specifikus, és egyébként "csak" Mobil, nem Mobil-1.

mazda-auto.hu | 2011-11-28 10:11 Feri84 (2011-11-19 19:21 ) részére Válasz erre

A lambda szonda ún élettartam alkatrész is lehet, nincs időszakos cseréje, de ennek hibája is közrejátszhat.

Tóth Attila | 2011-11-28 09:54 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Auto!
2008 év végi 6-osba 2.0i melyik olajat válasszam?
Üzemeltetés 50-50% város/országút, és azért szeretem hajtani. :)

Mobil1 0w-30 fuel Economy
Mobil1 0w-30 SHC Formula LD
Egyálatalán mi a különbség a két olaj között?

Feri84 | 2011-11-19 19:21 Válasz erre

A lambda szonda nem lehet a hiba okozója? Még nem cseréltem benne, és mint írtam 155 ekm van a kocsiban.

mazda-auto.hu | 2011-11-17 16:17 Feri84 (2011-11-16 19:48 ) részére Válasz erre

Műszeres hibakód olvasást kell végeztetni. Olyan részegységgel van gond, mely a motor vezérelhetőségi képességét rontja ( a vezérlőegység általi), a kipörgésgátló, DSC működtetéséhez

Feri84 | 2011-11-16 19:48 Válasz erre

Hello! Mazda 6, 2.0 diesel, 121 LE, 2004/06, 155 ekm. Imádom az autót, viszont egy ideje folyamatosan ég a check engine, és még egy autó csúszást szimbolizáló lámpa, és ezek együttesen gyulladtak ki, és rendszertelen időközönként eltűnnek, illetve újra kigyulladnak. Mi lehet a hiba oka? 4 éve használom, bár utolsó éve csak városban. Azóta érzem, hogy lomhább is az autó. Hiába viszem hosszabb útra, maradandóan nem változik semmi. Mi lehet a probléma forrása? Van valakinek ilyen tapasztalata? Tudomásom szerint ebben még nincs részecskeszűrő.

medweczky | 2011-10-01 16:41 gabo (2011-10-01 15:49 ) részére Válasz erre

Szia!
Szerintem lamda-szonda.

gabo | 2011-10-01 15:49 Válasz erre

sziasztok!
egy kérdésem lenne mazda 6 2.d 121 le.
208 e km az autóban mostanában menet közben a motorvezérlő hibát mutat, leginkább 1500 fordulat környékén dadog le a motor mi lehet a probléma?

mazda-auto.hu | 2011-09-30 08:41 medweczky (2011-09-29 09:38 ) részére Válasz erre

A fedélzeti számítógép nem az "átfolyó" üzemanyag mennyiségét méri, hanem előre megírt algoritmus alapján számolja a fogyasztást. Ezért ha a mennyiség számolását befolyásoló szenzorok nem "észlelik" az elváltozást/hibát, akkor nem veszi észre a többlet fogyasztást.

medweczky | 2011-09-29 09:38 mazda-auto.hu (2011-09-27 14:11 ) részére Válasz erre

Ja és még egy kérdésem van.
Miért nem a valós fogyasztást mutatja a f.computer?Közel négy liter az eltérés...

medweczky | 2011-09-27 22:44 mazda-auto.hu (2011-09-27 14:11 ) részére Válasz erre

Rendben,így már világos!
Köszönöm szépen!

mazda-auto.hu | 2011-09-27 14:11 medweczky (2011-09-26 13:00 ) részére Válasz erre

Szív, fúj (nincs kompresszió !!!), motorolajat szív. Fogyasztás? A dízel motor öngyulladással működik, ha nincs kompresszió, eltolódik a gyújtás, nem ég el normálisan a gázolaj/levegő keverék, sokat fogyaszt. Ezen kívül is sok minden lehet. A sok éves használat korom lerakódásai megteszik hatásukat. Elképzelhető az is, hogy az EGR néha beragad....és még sok minden más.

medweczky | 2011-09-26 13:29 mazda-auto.hu (2011-09-26 12:53 ) részére Válasz erre

És mi van a fogyasztással?Ez a hiba például ennyire befolyásolná?

medweczky | 2011-09-26 13:00 mazda-auto.hu (2011-09-26 12:53 ) részére Válasz erre

Vagyis "farsot"szív?A jelenség érdekessége,hogy nem mindig viselkedik így,van amikor megy,mint egy rakéta és akkor nem is füstöl...

mazda-auto.hu | 2011-09-26 12:53 medweczky (2011-09-26 12:41 ) részére Válasz erre

Sok minden lehet, például tömítetlenség a befecskendezők és a hengerfej között.

medweczky | 2011-09-26 12:41 Válasz erre

Sziasztok!
Én is mazda tulajdonos vagyok,egy 2 literes dieselem van 136 Le.Az autó 2004-es évjáratú.Az a problémm vele,hogy nagyon füstöl,nagyon gyengén húz.A turbó bekapcsolása után jobban megy,de pl.80 km/h.-ás sebességnél,ha akár padlógázt is nyomok,nem történik semmi,csak ha visszaváltok.A fogyasztása autópályán,tempomattal,130 km/h.-val 9,2-re jött ki üresen.A fedélzeti sz.gép ugyanakkor 5.3-5.6 literes átlagfogyasztást mutat.Találkoztatok ilyen hibával?Mi a véleményetek?Mi lehet a probléma?Köszönöm!

medweczky | 2011-09-26 12:33 Válasz erre

Helló

Szomorú Mazdatulajdonos | 2011-08-02 12:39 Válasz erre

Sziasztok!
Mazda6 6 /2004.08/2.0 diesel 136le autónk beadta a derekát! Három hete próbálkoznak de nem tudják még mindíg mi a hiba. Az autó megállt, nincs az autó. Annyi előjele volt, hogy olajat kellett öntenünk a két olajcsere között az autóba. Füstölt is de nem kék színű volt a füst, hanem fekete. A másik hogy előtte mielőtt megállt, elvittük szervízbe megnézettük, mert kicsit lomhább volt a megszokottnál, azt mondták minden rendben.A reggeli indításoknál nehezen, néha csak harmadikra indult. Aztán egy héttel később el sem indult./Ja kiderült időközben, hogy a vezérműszíj feszítő patron aminek 240000km után van a cseréje, nem bírt ki 100000-et. Első tulajdonosok vagyunk, nagyon nagyot csalódtunk, és nem tudjuk lesz-e még belőle autó, pedig még csak 7 éves.Egy szomorú Mazda tulajdonos!

Pinczési Ferenc | 2011-02-27 19:14 Kiss József (2011-01-12 19:10 ) részére Válasz erre

Nekem 2004-es 2,0D sport kombim (120LE) van, s ugyanezt a jelenséget tapasztaltam, sajnos egyre többször. Elvittem a szerelőhöz az autót, szétszerelte, semmi jelét nem látta hibának, de az összeszerelés után még gyakrabban, s alacsonyabb (100km/ó) sebességnél is kidobja a váltót az 5-ik ből. Egy ismerősöm szerint a szinkrongyűrű hibája okozza ezt a jelenséget. De, mit tegyek? Vegyek gyári alkatrészt, vagy inkább egy bontott komplett váltót. Ön mit tett? Megoldódott már a gondja?

mazda-auto.hu | 2011-02-09 14:13 mihai (2011-02-05 21:22 ) részére Válasz erre

Extrém használatban minden motor több olajat fogyaszthat. A viszonylag kis olajmennyiséggel feltöltött, valódi olajhűtő nélküli motorokra ez még inkább igaz lehet. A 2,3-as benzines pedig egy ilyen motor. Ha még nem károsodtak a hőterheléstől például a szelepszár szimeringek, vagy nincsenek előrehaladott kopások, akkor egy teljesen szintetikus 0w-30-as, vagy 0w-40-es még csökkentheti az olajfogyasztást. Sajnos a 2,3-as motorok gyakran károsodnak a nem kellő gyakorisággal ellenőrzött olajszint miatt.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó