Mazda6

2018. Május 23. Szerda - Dezső

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

Balogh Norbert | 2012-12-17 20:15 Válasz erre

Tisztelt szervíz!
2004-s évjáratú 136LE-s Mazd 6-m van.A minap semmi előjel nélkül reggel nem indult be az autó.A motort forgatta,de nem röffent be még hidegíndító spayvel is indítottam és egy röffenés után semmi.Ellenőriztük az üzemanyagszűrőt is (sőt ki is cseréltük)Szűrőket mindíg időben cseréltem.Hívtam szerelőt aki laptopra kötötte, de semmi hibakódot nem észlelt.Mi tévő legyek nagyon szomorú vagyok.Kérem válaszoljanak.

mazda-auto.hu | 2012-12-13 15:59 mazda 6 mari (2012-12-07 19:50 ) részére Válasz erre

Hőmérséklet szenzor, teljes izzítógyertya sor...stb..?? Látatlanban nem tudom.

mazda 6 mari | 2012-12-07 19:50 mazda-auto.hu (2012-12-03 14:37 ) részére Válasz erre

Válaszolva már volt hivatalos Mazda szervizben is most is jelenleg olyan szervizben van csak mivel semi hibát nem mutat minden rendbe csak reggel nem indul el a jeladó is már kicserélték de valami miat nem addja át ha hideg inditóval befujnak egyböl indul és egész nap indul.

mazda-auto.hu | 2012-12-03 14:37 mazda6 mari (2012-11-30 19:50 ) részére Válasz erre

A "minden átnéztek", így önmagában sajnos nem sokat segít, így nem tudok további javaslatokat adni. Hivatalos Mazda szervizben nézték?

mazda6 mari | 2012-11-30 19:50 mazda-auto.hu (2012-11-30 08:27 ) részére Válasz erre

Köszönöm a választ!! jelenleg is szervizben van csak mindent átnéztek de nem találnak semi bajt de regelente csak nem indul az autó de ha elinditják utána semi baj egésznap beindul valamilyen tanácsot szivesen fogadunk .köszönöm,,

mazda-auto.hu | 2012-11-30 08:27 Szabó Mária (2012-11-29 18:45 ) részére Válasz erre

Kedves Mária! Először is roppant veszélyes ezeket az autókat betolással indítani, mivel a vezérműszíj átugorhat, és akkor komoly károk keletkeznek a motorban. A befecskendező csere általában csak az olcsóbb egyéb hibalehetőségek megszüntetése után szokott bekövetkezni. A beindítási problémákat okozhatja izzítógyertya hiba is, de akár eltömődött üzemanyag rendszer is, és még sok minden más. Mindenképpen javasolnék egy Mazda szakszervizben elvégzendő diagnosztikát.

mazda-auto.hu | 2012-11-30 08:24 Zoltán (2012-11-15 10:20 ) részére Válasz erre

Nem rendellenes jelenség, a kályha "kéményéből" jö a füst. A motor leállítása után a hűtővíz melegítő kályha még kiégeti-kiszellőzteti önmagát, ez okozza a jelenséget. Rövid utakra használt autóknál, vagy sok üzemórájú kályhák esetén a túlzott kokszosodás is okozhatja a kályha nagyobb füstölését. Ezért szervizben érdemes kitakaríttatni ilyenkor.

Szabó Mária | 2012-11-29 18:45 Zoltán (2012-11-15 10:20 ) részére Válasz erre

Seretném megkérdezmi mi lehet a gond mazda 6 dizelnél 10 fok allatt nem indul de ha megtoljuk vagy hideg inditóval befujunk a motora akkor egész nap nincs semi baj a porlasztokat már ki cserélték a motor semit sem ir ki ahogy jöttek a hidegek addig semi baja nem volt.köszi

Zoltán | 2012-11-15 10:20 Válasz erre

T. szerviz!
Mazda 6 Diesel, hideg indításnál reggel bekapcsol az olajkályha az autóban. Az utóbbi időben elég hangosan működik az autó leálítása után is kb. fél percig. A mai nap egy 5 km után mikor megálltam még működött és az autó alól valami füst jött ki még másodpercekig a motor leállása után az autó alól. Nem a kipufogóból. Mi lehet a gond az olajkályha okozza, veszélyes lehet?
Válaszát köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-10-29 08:13 Gyula (2012-10-28 16:26 ) részére Válasz erre

Egyetlen dolog köthető a tengelykapcsoló cseréjéhez, mely teljesítmény leadást érint, a kettős tömegű lendkerék. Ennek hibája módosíthatja a motor teljesítmény leadásának egyenletességét. A kuplungtárcsa csúszását új alkatrész esetén kizárnám.

Gyula | 2012-10-28 16:26 Válasz erre

T. szerviz! Mazda 6 2.0D a napokban volt cserélve a kuplung az autón ami után azt vettem észre, hogy nem gyorsul, nem annyira nyomatékos mint előtte.
Meg tudná mondani, hogy mi lehet a gond?
Köszönöm előre is!

krisz | 2012-10-04 15:47 Válasz erre

szeretnem megkerdezni neme tugya veletlenul hogy mitöl lehet olyan 6 Mazda dieselröl van szo.olyat csinalt az autom hogy lealitotam a benzin kuton megtankoltam es azota nemlehet bestartolni 2honapja szerelönel van es nembir rajöni mi a baj eczeruen megse nyeken csak forgat es semi pöfenet.nemtud valaki tanacsot ere a betegsegre

mazda-auto.hu | 2012-09-05 08:35 Zsó (2012-09-04 21:34 ) részére Válasz erre

A fejet kinyitva a vájatban látható egy benyomható pöcök. Ezt egy pl. vékony fém pálcával benyomva lehúzható a kulcsfej. Az így külön maradt nyomógombos rész óvatosan szétfeszíthető.

Zsó | 2012-09-04 21:34 Válasz erre

Tudna valaki segíteni, hogy a Mazda 6 bicska kulcsában ,hogy lehet elemet cserélni??!!

katyilka | 2012-08-15 20:26 Válasz erre

Hali! A nyugodt alvásom érdekében, vettem egy endoszkóp kamerát és olajcserekor megnéztem az olajszivattyú szűrőjét. Így néz ki 120000 km után:[URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/z0uh3cfdph0cnkp01x4.gif[/IMG][/URL] [URL=http://kepkezelo.com/][IMG]http://kepkezelo.com/images/j18n8rmix5a8om94u6jx.gif[/IMG][/URL]

mazda-auto.hu | 2012-07-17 08:47 Juhász (2012-07-16 20:32 ) részére Válasz erre

A jobbra húzás elsősorban futómű beállítás kérdése, de az, hogy az autó a nyomvályús úton "nem akar egyenesen menni", az elsősorban a peres, alacsony oldalfalú gumiabroncsok jellemzője. Megjegyzem, találkoztunk már hasonló panasszal ezzel a típussal kapcsolatban.

Juhász | 2012-07-16 20:32 Válasz erre

2008-s 2.0 dizel Mazda 6-t vettem.A legnagyobb gondom,
hogy egyenetlen aszfalton szinte uszkál jobbra-balra az autó,de autópályán is jobbra megy.A futóművet szakszervizben
megnézettem,az jó.m Megnéztük,cserélgettük a kerekeket ,semmi változás.Hogyan tovább?

csabi | 2012-06-26 21:10 Válasz erre

nemregiben vasaroltunk 2008mazda6>ot arajanlatot kernek olaj ill szurok cserejere,es ha lehetseges 1 16"tartalek felnire,kosszonom

KisBela | 2012-05-29 18:50 mazda-auto.hu (2012-05-29 08:34 ) részére Válasz erre

Reggel megneztek ,angol szervizben es carbon-built up (szen lerakodas?) es vmi tomites elfaradt. Eleg gyakori meghibasodas ,sajnos mindenhol olvasni rola. Tovabbiakban mire figyeljunk peldaul ,hogy az olaj pumpa ne hibasodjon meg ami szinten gyakori problema?!

mazda-auto.hu | 2012-05-29 08:34 KisBela (2012-05-24 23:02 ) részére Válasz erre

Elképzelhető például, hogy az olajszivattyú fémhálós szívócső szűrője el van dugulva. Ez csak az olajteknő leszerelésével ellenőrizhető, illetve takarítható. Olajnyomást is érdemes lenne mérni, hiszen akár a szenzor is meghibásodhat.

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó