Mazda6

2017. November 21. Kedd - Olivér

Mazda6 típusok szervizelésével és karbantartásával kapcsolatos információk.

 

Mazda6 generációk

 

 

 

MAZDA6 KIEGÉSZÍTŐ FELSZERELÉSEK ITT.

 

1. Mazda6 2,0D (dízel) hivatalos karbantartási tájékoztató:

  molaj/szűrő levegősz. utastér lev.sz. gázolajsz. sebváltó olaj hűtőfoly. vezérműszíj
 1 év/20000 km           x  javasolt  javasolt        
 2 év/40000 km           x         x javasolt        
 3 év/60000 km           x  javasolt       x          x      
 4 év/80000 km           x         x  javasolt      x, vagy 100000 km  
 5 év/100000 km           x  javasolt  javasolt           x    
 6 év/ 120000 km           x         x        x          x  

 2 évente

           x

 

X = Csere

A tájékoztató nem tartalmaz minden elvégzendő karbantartási és ellenőrzési feladatot, ezeket a márkaszervizként rendelkezésünkre álló gyári utasítások, illetve tapasztalataink alapján végezzük.

A Mazda figyelmeztetése alapján a következő üzemeltetési körülmények mellett a motorolaj és szűrő cseréje 10000 km-enként szükséges!

  • Poros úton, vagy túlnyomó részt rövid szakaszokon haladás.
  • Gyakori üresjárat (alapjárat), illetve lassú haladás (város).

Mazda6 szerviz. 

2. Mazda6 1,8i, 2,0i, 2,3i (benzines) hivatalos karbantartási tájékoztató:

   motorolaj  olajszűrő  levegősz.   gyújtógy.   sebv.olaj  ékszíj hűtőfoly. 
 1 év/ 20000 km        X         X    javasolt        
 2 év/ 40000 km        X         X    javasolt            
 3 év/ 60000 km        X         X           X      ellenőrzés   
 4 év/ 80000 km        X         X    javasolt        X, majd 2 évente
 5 év/ 100000 km        X         X   javasolt        X         X    
 6 év/ 120000 km        X         X         X        
               

Mazda6 szervizelés Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

 

 Tájékoztató jellegű Mazda6, gyári alkatrész árak:

 

 

              MAZDA jelzésű alkatrészek  
 olajszűrő benzines             2944,-Ft  
 olajszűrő dízel             4739,-  
 levegőszűrő             8652,-  
 utastéri levegő szűrő 2002-2007             8050,-  
 utastéri levegő szűrő 2007- től             7455,-  
 üzemanyagszűrő dízel             9422,-  
 gyújtógyertya (irídium-platina)             7518,-  
 vezérműszíj dízel 2,0           27139,-  
 

 

 
 generátor/klíma szíj 2,0           19243,-  
 generátor/klíma szíj 2,2           15155,-  
 vezérműszíj feszítő görgő           24469,-  
 vezérműszíj vezető görgő           34710,-  
 első fékbetét garnitúra           25143,-  
 első fékbetét garnitúra M6 MPS           54057,-  
 első fékbetét garnitúra 2007-től           37121,-  
     
     
     

Mazda6 szerviz. Autó-Expanzió Kft. Békéscsaba, Dobozi út 108.

Gyakran ismételt kérdések (és válaszok) Mazda6 típusokkal kapcsolatban (GYIK):

 

- Hol található a mazda-auto.hu szervize?

- Autó-Expanzió Kft, 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108. Telefon: 66-430-585. Figyelem, a mi   MAZDA szervizünk Békéscsabán csak ezen az egy címen található meg!

- Menet közben elkezd FOLYAMATOSAN VILÁGÍTANI (Mazda6 dízel 2005.07-től) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A 2005 07.-hó utáni európai Mazda6 dízel modellek kipufogójában koromszűrő (DPF) található. A szűrőt néha takarítani kell, melyet a rendszer automatikusan, gyakorlatilag észrevétlenül hajt végre használati körülményektől függő gyakorisággal. Egyes esetekben azonban a rendszer nem tudja végrehajtani észrevétlenül a szűrő kiégetését (takarítás), és szüksége van az autó vezetőjének segítségére. Ilyenkor minimum a lámpa kialvásáig nem előnyös leállítani a motort, sőt érdemes menet közben 2000 frsz. felett tartani a fordulatszámot. A lámpa kialvása nem jelenti a folyamat befejeztét, még további 5-15 perc folyamatos gépkocsi használat javasolt a DPF szűrő tisztítási ciklus befelyezéséhez.

VILLOG (!!!) a sárga DPF felírat a műszerfalon. Mit kell tennem?

- A DPF lámpa villogása sajnos azt is jelenti, hogy a lehető leghamarabb fel kell keresni egy hivatalos Mazda szervizt. A lámpa villogása arra is utalhat, hogy valamilyen okból kifolyólag a DPF szűrőt nem tudja regenerálni az autó saját rendszere, ezért szerviz diagnosztika szükséges. Mégis elhalasztott szerviz látogatás esetén az autó idővel akár vészüzemmódra is átállhat, mely  radikálisan korlátozott végsebességben és maximális fordulatszámban egyaránt megnyilvánul. A szűrő eltömődés esetén annak teljes tönkremenetelét okozhatja a szervizlátogatás későbbre halasztása! 

- VILLOGOTT  (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, de újraindítás után már nem villog. Megjavult? Mit kell tennem?

- Ha csak egyszer is villogott (!!!) a DPF lámpa a műszerfalon, az már a probléma meglétét jelenti, függetlenül attól, hogy esetleg később kialudt a lámpa, illetve mennyi ideig tartott a villogás. Tehát a szervizlátogatást sajnos nem lehet megkerülni.

- Milyen motorolaj használható egy dízel részecskeszűrős (DPF) Mazda6 típusban?

- Kizárólag speciálisan ezekhez a rendszerekhez kifejlesztett, úgynevezett alacsony hamutartalmú motorolaj. Más típusú motorolaj használata a DPF szűrő végleges károsodását okozhatja.

- Miért növekedhet a motorolaj mennyisége (a nívópálcán látható) a 2005.07 hó utáni, úgynevezett DPF korom részecske szűrővel szerelt Mazda6 típusok motorjában?

A 2,0 és 2,2 literes Mazda dízelmotorok részecske szűrőjének időszakos regenerálásához (takarításához) a rendszer kis mennyiségű többlet gázolajat használ, melynek egy része a hengerek falán lejuthat az olajteknőbe. Ez egyes használati körülmények esetén (pl. rövid utak, város) tartósan megmarad a motorolajjal elkeveredve, növelve annak mennyiségét. A rendszer a többlet gázolaj befecskendezések számából kizárólag saccolni tudja a motorolaj mennyiségi növekedését, így az olajszint rendszeres ellenőrzése továbbra is feltétlen szükséges a nívópálca segítségével. Egy adott többlet gázolaj befecskendezési érték után az autó számítógépe szintén a DPF lámpa villogtatására ad utasítást, és egyúttal vészüzemmódra is állítja az autót. Ilyenkor a lehető leghamarabb hivatalos Mazda szervizbe kell menni az autóval!  Persze az esetek többségében két 20000 km-es szerviz között nem haladja meg a többlet gázolaj befecskendezések száma a megengedett határértéket, de ehhez a szerviz számítógép segítségével szakszerűen elvégzett olajcserék szükségesek.

 - A 2,0 literes Mazda6 dízel kivitelek vezérműszíj cserés kötelező szervize 120000km-enként esedékes. Feltétlen szükséges az olajos vezérműszíj feszítő/rezgéscsillapító "patron" cseréje is?

- Igen, hiszen elvileg a következő vezérműszíj csere újabb 120000 km múlva esedékes, tehát a patronnak 240000 km-ert kellene kibírnia. Ez pedig igen kétséges, a 120000 km teljesített lecserélt patronok többségének állapotát figyelembe véve. Egy patron meghibásodás pedig az időközbeni szíjcserén kívül sokkal költségesebben javítható meghibásodásokat is okozhat. Ezért a gyári előírásnak megfelelően 120000 km-enként ezt is cserélni kell! Békéscsabai szervizünkben (Autó-Expanzió Kft 5600 Békéscsaba, Dobozi út 108.) igen kedvező áron tudjuk kínálni ezt a vezérmű alkatrészt is.

- A hűtővíz keringtető pumpát (vízszivattyú) színtén a vezérműszíj hajtja a 2,0 dízel Mazda6 kivitelek motorjában. Ha egyébként nincs vele probléma, szükséges-e a vízpumpa cseréje a 120000 km-es vezérműszíj cserénél?

- Nem, ha nincs meghibásodása, egyáltalán nem kell ilyenkor cserélni. Annak ellenére, hogy más márkák esetében ez nem megszokott, az előírásoknak megfelelő rendszeres hűtőfolyadék cserével a gyári szerelésű Mazda6 vízszivattyú élettartama megegyezhet a motoréval.

 

Kommentek

csabi | 2012-06-26 21:10 Válasz erre

nemregiben vasaroltunk 2008mazda6>ot arajanlatot kernek olaj ill szurok cserejere,es ha lehetseges 1 16"tartalek felnire,kosszonom

KisBela | 2012-05-29 18:50 mazda-auto.hu (2012-05-29 08:34 ) részére Válasz erre

Reggel megneztek ,angol szervizben es carbon-built up (szen lerakodas?) es vmi tomites elfaradt. Eleg gyakori meghibasodas ,sajnos mindenhol olvasni rola. Tovabbiakban mire figyeljunk peldaul ,hogy az olaj pumpa ne hibasodjon meg ami szinten gyakori problema?!

mazda-auto.hu | 2012-05-29 08:34 KisBela (2012-05-24 23:02 ) részére Válasz erre

Elképzelhető például, hogy az olajszivattyú fémhálós szívócső szűrője el van dugulva. Ez csak az olajteknő leszerelésével ellenőrizhető, illetve takarítható. Olajnyomást is érdemes lenne mérni, hiszen akár a szenzor is meghibásodhat.

KisBela | 2012-05-24 23:02 Válasz erre

T. szerviz!

Mazda 6 2.0 ts, 2005 diesel

Egy hosszabb ut utan az olaj lampa enyhen villogni kezdett alacsony fordulatszmnal. Olaj szint rendben, zaj nincs, szivargas nincs. Az olaj nemreg volt cserelve az elozo tulaj altal, nem hivatalos szervizben.

Elore is koszonom a valaszt!

mazda-auto.hu | 2012-05-18 10:28 Zoltan74 (2012-05-17 10:49 ) részére Válasz erre

Kedves Zoltán! Nem találkoztunk még hasonló jelenséggel. Elsősorban a töltési feszültséget ellenőrizni kellene, illetve a testelési pontokat is érdemes megtisztítani a motortérben.

Zoltan74 | 2012-05-17 10:49 Válasz erre

Tisztelt Mazda-Autó! Egy 2003-as Mazda6 dizelnél, időről-iődre kigyulad járó motor mellett egyszerre az akkumlátor és a vízesedést jelző visszajelzőfény, majd kb 10-20 másodperc után ki is alszanak. Mit jelent ez a két visszajelző egyszerre történő megjelenése? Köszönöm!

gyfe | 2012-05-02 17:28 flakon (2012-01-10 14:25 ) részére Válasz erre

Kiderült, hogy mi a gond az autóddal? Sajnos nálam is előjött a probléma (engine lámpa és stabilizátor lámpa egyszerre kigyuladt), szeretném tudi mire számíthatok. :(

Az autót én is áramtalanítottam egy kb 1000 km megtétele után jelentkezett újra a probléma.

Köszi.

laci | 2012-01-28 13:22 Válasz erre

polaszto érdekel

2004.mazda6 2d 136 l

Keresz | 2012-01-13 19:30 mazda-auto.hu (2012-01-13 15:37 ) részére Válasz erre

Mazda-auto.hu-nak:köszönöm

flakon | 2012-01-13 18:58 mazda-auto.hu (2012-01-13 15:35 ) részére Válasz erre

Ok, EGR-t kitisztítom. köszönöm! A távirányítók gyáriak. kicsit hosszúkás, fekete burok, szürke lock gomb, kicsit kisebb unlock, és a térriasztó kikapcsoló kis gomb. A volt tulaj szerint elemgond...de mind2ben, viszont unlock működik! Bár a másik kis gombra sem tudom hogyan kellene reagálnia! Van valami ötlete, tapasztalata?

mazda-auto.hu | 2012-01-13 15:37 Keresz (2012-01-13 12:59 ) részére Válasz erre

Mindegy, de a navigációé talán célszerűbb. A lényeg, hogy gyújtáskulcs LOCK állásban ne legyen rajta feszültség.

mazda-auto.hu | 2012-01-13 15:35 flakon (2012-01-12 15:07 ) részére Válasz erre

1.Igen, az EGR szelep takarítását érdemes megpróbálni.2. Mivel az aut visszazár, ezért a zármotorok hibáját ki lehet zárni. Egyáltalán gyári távirányítók, vagy utólagos riasztó kapcsolói?

Keresz | 2012-01-13 12:59 Keresz (2012-01-08 13:10 ) részére Válasz erre

mazda-auto.hu:abeépített 7"-o mobil GPS-hen honnan célszerű áramot adni? Szivargyujtórol,vagy jó az eredeti Gps arambetáp.?Kőzsönettel:Keresz

flakon | 2012-01-12 15:07 Válasz erre

Köszönöm a választ, Mo-on kiolvastatom. És lenne még 2 dolog. A motor felső részén, a hűtő felöl van egy szelep(gondolom ez lehet az EGR) ami indításkor el kezd kerepelni, majd abbahagyja. Eléggé "olajsaras". lehet javítani, tisztítani, vagy csere?(elég drága)A másik a távkapcsoló. 2 db van, mindkettő nyitja a zárakat, de lezárni egyik sem hajlandó! Újrakalibráltam és akkor sem lock-kol. Ajtó becsuk, unlock, és kb 25 mperc mulva bezár. Van-e erre valami gyógymód?

mazda-auto.hu | 2012-01-11 10:13 flakon (2012-01-10 14:25 ) részére Válasz erre

Inkább a motor normális vezérelhetőségét akadályozó problémáról van szó, így szükség esetén nem tud úgy beavatkozni, ahogy kellene. Hibakód olvasás szükséges. Az áramtalanítás törli a kódot, de a probléma újfent jelentkezik, ezért tér vissza a hibajelzés.

flakon | 2012-01-10 14:25 Feri84 (2011-11-16 19:48 ) részére Válasz erre

mazda 6, 2003-as, 136 , diesel, hasonló a gondom, mint feri84-nek, kigyullad az engine check, és a csuszkáló autó.
ha leveszem az akkuról, elalszik és kb 50 km után ismét kigyullad! nyomaték, LE rendben. Lehet fék probléma is? csak a komputeres kiolvasás segit?

Keresz | 2012-01-08 13:10 Válasz erre

Mazda6 2,0CD 136Le gyári Ny Eu navigácioval. Van valakinek javaslata
, hogyan lehet K Eu-ra bővíteni. Van egy olyan ajánlatom,hogy 7"-os mobil navigációt épitene be a gyári helyére.Fog ez működni? Kinek van ehhez jobb javaslata? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2011-12-19 11:42 medweczky (2011-12-14 17:08 ) részére Válasz erre

Ezekben az autókban a szoftvert csak akkor kell, és lehet frissíteni, ha a gyár módosít rajta valamilyen okból. Klasszikus értelemben program frissítés ezeknél az autóknál nincs. Kivitel és motorváltozattól is függően 2002-től mindössze 2-3 alkalommal módosítottak a vezérlőegység alap programján. A dízelek befecskendezés korrekciója nem szoftverfrissítésnek minősül.

medweczky | 2011-12-14 17:08 Válasz erre

Tisztelt szervíz!
Van-e szoftverfrissítési lehetőség MAZDA 6-nál?

Tóth Attila | 2011-11-28 10:21 mazda-auto.hu (2011-11-28 10:13 ) részére Válasz erre

Köszönöm válaszát!

Kérjük jelentkezzen be, ha hozzá szeretne szólni





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó