2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


baumgartner | 2014-11-28 21:08 Flingel részére

 Na akkor ezt a  Mobil 1 New Life 0w-40. (A3/B4)-et ki fogom probalni, ahogy aktualissa valik az olajcsere! Koszi! :)

 

A kormanylegzsak osszekoto kabellel nem volt gondja senkinek? Nalam erosebb jobbos kanyarnal ki szokott vilagitani, aztan leallitaskor, majd ujboli inditaskor nem eg, aztan ismet kivillan jobbos kanyarnal. Sot, mintha zizego hangot is hallanek onnan. Ma vettem a bontoba egy ilyen kabel tekercset, holnap lehet kicserelem, remelem ez lesz a gond, vagy kidobtam 10ezret az ablakon.

 

Esetleg nem tudja valaki, hogy gyari gumi szonyeget hol lehetne beszerezni nem horror aron? 

xejbo | 2014-11-28 20:33 Balázs83 részére

 Én is pont ugyanilyen olajat tettem a GTA-mba! :D

Balázs83 | 2014-11-28 14:11 Flingel részére

 Én ilyet raktam bele most a GTA-mba: MOBIL SUPER 3000 X1 FORM FE 5W-30

Flingel | 2014-11-28 13:56 baumgartner részére

 szia, 

 

Nekem is ilyen kocsim van, TX Sedan 3-as, 2004 év végi, 1,6-os. 

Én sajnos csak a második tulaja vagyok, így a saját tapasztalatomat tudom csak leírni.
Először is a gyári elsődleges specifikáció 5w-30. ACEA minősítésben A3/B4-et kell szem előtt tartani. Mivel itt egy régebbi gyártású autóról van szó, inkább a tartósan jobb tisztító hatású és savsemlegesítő képességű, ACEA A3/B4 teljesítményszintű motorolajat mondanám, mint a C3-ast. Fontos, hoyg márkás olaj legyen, ellenőrzőtt helyről!

Saját tapasztalat: Castrolt mindig fogyasztotta. Volt benne 5w-40-es (ezzel vettem) és 0w-30-as C3-as ACEA minősítésű is. Ez utóbbinál azt vettem észre, hogy autópályázás során emelkedett meg inkább az olajfogyasztás.

Ami személy szerint nekem bevált: Mobil 1 New Life 0w-40. (A3/B4)

 

Ha konkrétan pontosan gyári specifikációjú olajat tennél bele, akkor Castrol Magnatec 5w-30 A3/B4.

 

Üdv.:

Flingel

Flingel | 2014-11-28 13:40 xejbo részére

 szia, 

 

Így van. :)

Ezért is írtam, hogy az adalékban lehetnek eltérések (nekem ami érezhető minimálisan az a kagylós márka). Ha valami sumák van, akkor az nem a benzin, illetve a MOL hibája, hanem a kútüzemeltetőé.

Egyébként ha valamikor, akkor most, a csökkenő árak mellett érdemes próbálkozni, tesztelni... baj nem lehet belőle. :)

 

Üdv!

 

Flingel | 2014-11-28 13:38 Sato részére

 szia,

 

Bár szerviztörténettel kapcsolatban segíteni nem tudok, de kiegészítésként annyit mondanék, hogy ha jól tudom, akkor 2006. július 1 óta van minden ÚJ Mazdának DSR-je. (digitális szerviznyilvántartása). De a biztosabb inkább a 2007-es modellév.

Viszont az én kocsim 2004 dec.-i, és 2005-ös üzembehelyezésű, és minden további nélkül felvitték a DSR-rendszerbe. Tehát pl. az én autómnak van. De ez messze nem általános. Azért nem, mert míg a papíralapút bárki kitöltheti (márkafüggetlen szerviz is, nincs is ezzel semmi gond), a DSR-be CSAK a Mazda írhat bele (de utólag még ők sem).

 

Üdv.:

Flingel

 

xejbo | 2014-11-28 08:24

Kijavítanám saját magamat, utána jártam egy kicsit a dolgoknak! Az OMV kutakon kapható üzemanyag Ausztriában készül, onnan hozzák Csepelre tartályhajókon, ott feltöltik a tartálykocsikat üzemanyaggal és viszik ki a kutakra!

Sato | 2014-11-27 19:03

Melyik évtől vezették be a digitális szervizkönyvet? Az általam kiszemelt autó 2005-s évjáratú. Ennek már lennie kellene?

 

Hétvégén mennék megnézni az autót, nagyon fontos lenne tudnom.

Utána tudnának nézni a Mazda 3 1.6 TE, alvázszám: JMZBK12Z251179419 alvázszámú autónak? Szervizekre és km futásra lennék kíváncsi. Válaszukat előre is köszönöm!

mail: sandby83kukacoutlook.com

baumgartner | 2014-11-27 12:30 Flingel részére

 Koszonom a valaszokat! Ha mar emlitetted az olajat, mit ajanlanal pontosan? Sporolni biztos nem szeretnek a minoseg rovasara.

xejbo | 2014-11-27 11:57

Minden Magyarországi benzinkútra (tisztelet a kivételnek és Ausztria közelében lévő OMV kutak) a százhalombattai Dunai Finomítóból hordják a benzint adalék nélkül! Tehát a Shell, OMV, Lukoil, Agip, stb. stb. mindegyikre! Az adalékokat maguknak keverik be vagy a tartálykocsiban vagy a kúton lévő, föld alatti tartályokban! Furcsa látni a Shell-es tartálykocsit a Finomítóban a Mol-os töltőfejnél amikor feltöltik! A Mol nem gyárt 98-as benzint már, helyette 102-es oktánszámű benzint gyárt! Van aki esküszik, hogy a premium üzemanyag mennyire nagyszerű, van akinek mások a tapasztalatai! Én személy szerint az előző autómnál (323F BA) nem vettem észre különbséget, a mostani autómnál (Mazda3 GTA) viszont még nem próbáltam! Egyesek szerint ez a motor már ki tudja használni a magasabb oktánszámból adódó előnyöket! Majd kipróbálom egyszer, főleg úgy hogy egyre olcsóbbak az üzemanyagok!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó