2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


szviktor87 | 2015-01-15 11:55 infoboss részére

 Szia infoboss,

 

a mazda3klub oldalon van erröl a jelenségröl egy leírás!

 

Tárgy: Kopogó hang a motorból

 

 
A HIBA LEÍRÁSA

 

 Ügyfelek panaszkodhatnak arra, hogy kopogó hangot hallanak a motorból közvetlenül hidegindítás után. Ez a hideg állapotban hallható kopogás a motor normális jellemzője és ez nem befolyásolja a motor használatát vagy élettartamát.

 

 
<A kopogás előfordulása>

 

A kopogás akkor jelentkezik, ha a motor hideg állapotban zárt szívó oldali örvényszelepek mellett eléri az 1000-1500 fordulatot.

 

 A szívó oldali örvényszelepek funkciója az, hogy növeljék a hengeren belüli égés hatékonyságát és a láng terjedési sebességét úgy, hogy a beszívott levegőnek egy örvénylő mozgást adnak és növelik a beszívott levegő sebességét. Ez segíti az üzemanyag elégését hideg állapotban amikor nehéz megoldani a benzin elpárologtatását és a homogén benzin-levegő keverék előállítását.

 

 <A kopogás jelentkezésének oka>

 

Ha a szívóoldali örvényszelepek zárva vannak akkor az égés sebessége növekszik. Az égés sebességének változása sok tényezőtől függ. Ha a gyors égés a dugattyú oldalváltása alatt következik be akkor a dugattyú a szokottnál kissé nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz a gyors nyomásnövekedés miatt. Ilyenkor ez kopogó hang formájában hallható.

 

Ez a jelenség nem befolyásolja a motor működését vagy élettartamát!

 

Ha a hűtőfolyadék hőmérséklete eléri a 60 fokot akkor a szívóoldali örvéyszelepek kinyitnak és a kopogás megszűnik.

 

Ez a gyakorlatban pár perces használatot vagy bemelegítést jelent.
 
 
Üdv Viktor

infoboss | 2015-01-15 09:35 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ! Kb: ennek a várható költsége mennyi lenne?

mazda-auto.hu | 2015-01-15 07:48 infoboss részére

 Valószínűleg a dugattyúk "billegése" okozza a hangot. A hideg motorban az örvénykeltő szelep miatt lassú a lángfront terjedési sebessége, így a nem egyenletes nyomás miatt a dugattyúk hozzáverődhetnek a hengerfalhoz. A dugattyúk cseréjével tudjuk orvosolni a problémát, de a Mazda szerint nem okoz meghibásodást.

infoboss | 2015-01-14 21:51

T.Mazda!  Nyáron vásároltam egy 2007. évjáratú Mazda3 at 1.4 motorral. Végig vezetett szervízkönyv megvan Mazda Mirai. 280 000km van az autóban. Reggel indításkor pöccre indul, nagyon szép hangja van, de gázadáskor, elkezd kerepelni a motor. Ha elindulok, akkor is csak gázadáskor van a hang. Amint bemelegszik, a hang eltűnik, de ha visszahül, akkor ismét előjön, de már halkabb. Csak hidegen, és csak gyorsításkor, gázadásnál hallható. Van valami tipp így látatlanban, hogy mi lehet? Olaj, szűrűcsere, 6000km el ezelőtt volt.

Válaszukat előre is köszönöm. Üdv Infoboss

grandpalacko | 2015-01-13 18:58

Sziasztok! P0420 hibakódja volt-e már valakinek? (2004-es 2.0 benzines 150 LE, 130e. km)

mazda-auto.hu | 2015-01-05 09:24 ungyi részére

 Inkább rémhír. E85-tel használt autókra sem jellemző meghibásodás.

ungyi | 2015-01-03 18:07

T.Mazda.

2010-es mazda 3 1.6 benzines az auóm. Szóbeszéd szerint a Shell benzinzinben sok az etanol, ezért tönkre tesi a lambda szondát. Igaz ez, vagy csak rémhír?

Köszön a választ.

Danko | 2014-12-24 10:55

 Kedves Mazda-Auto.hu!

Utána tudnának nézni az alábbi (eredetileg osztrák tulajdonban levő) Mazda 3 1,6 TX Sedan előéletének (voltak-e vele szervizben valami komolyabb problémával és mik voltak a km-óra állások) az alvázszám alapján ? (jöhet e-mailben a válasz: daniel@primposta.hu)

JMZBK12Z271524596

Köszönöm szépen!

Dankó

mazdarobi | 2014-12-16 21:04 mazdasjopek részére

 A hátsó ajtó átvezető kábelkötegét ellenőrized már?

mazdarobi | 2014-12-16 21:02 actX részére

 Semmi baja nem lesz.

Valaki már évek óta így használja,kicsit kellemetlen. :(

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó