2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazdarobi | 2014-12-13 20:53 actX részére

 Motorvezérlő egység hiba. :(

actX | 2014-12-13 15:06

Sziasztok, Tisztelt Mazda-autó!

 

Két hete vettem egy 2005-ös évjáratú benzines Mazda 3-ast . Tegnap tűnt fel, hogy indítás után nem alszik el a sárga motorhiba jelző lámpa, illetve a kilométeróra jelző sem működik. Leállítottam, újra indítottam, a kilométeróra megjavult, de a motorhiba jelző még mindig égett. Pár kilométer után ismét leállítottam, újra indítottam, minden szép és jó már a motorhiba jelző sem világított. Ma indításnál ismételten égett a motorhiba jelző és a kilométeróra mérő megint nem működött (a fordulatszámmérővel nincs gond). Végigjátszottam a tegnapit, a kilométeróra mérője 2. elindulásnál már ismét működött, viszont a motorhiba jelző még midnig sárgán ég.  Mi lehet a hiba, volt már valakinek hasonló?

placika13 | 2014-12-12 14:13

 Sziasztok!

 

Mazda 3 1,6 CD 110 es autóm van, most vettem kb 1 hónapja és pár napja 2000 es fordulat körül nagyon csettegő hangja van. Szelepre gondolok, de kiváncsi vagyok találkozott -e valaki hasonló problémával. Jövő héten tudom megnézetni szerelővel, de érdekel mi lehet?!

 

Köszi

 

xejbo | 2014-12-11 19:54 Balázs83 részére

 Balázs83, keresd meg a facebookon ezt a csoportot: Mazda 3 Club Hungary! Ne csak én legyek ott GTA-s! :) A kérdésedre sajnos nem tudok érdemben válaszolni! Nem tudom hol lehet a hiba!

Flysup78 | 2014-12-11 12:01

 Köszönöm a választ!

 

Tehát marad az ima és a reménység...

Igaz, pont ezért viszem márkaszervízbe, hátha ott kisebb eséllyel törik bele, viszont ha baj van, drágábban hozzák helyre, mint egy márkafüggetlen szervízben. :(

Balázs83 | 2014-12-11 10:20 mazda-auto.hu részére

 Igen, azt nézegettük, de nem találtam meg a hibát. Melyik biztosítéknak kéne lennie, mert a takarólemezen levő rajzon nem írja!? Vagy hova kellene bevinnem, ahol nem aranyáron nézik meg?

Köszi!

mazda-auto.hu | 2014-12-11 10:13 Flysup78 részére

 Valós problémáról lehet szó, legutóbb éppen egy ilyen autó egyik gyertyája okozott 4 órás túlmunkát, hogy elkerüljük a hengerfej leszerelését, mely jóval nagyobb költséggel járt volna. Sajnos az izzítógyertya kialakítása miatt ha a feje kicsit is deformálódott az elhasználódástól, akkor nem fér ki a furaton, mert ennél a típusnál a fejjel majdnem megegyező a furat átmérője. Így kiszerelés közben letörhet a fej, és beesik a hengerbe.

 Mindig próbálok úgynevezett bipolárisan hozzáállni a kérdésekhez, tehát nem azt írom, ami a mi oldalunknak kedvezőbb, de általában a szerviz arról nem tehet, ha egy izzítógyertya eltörik kiszerelés közben. Az már inkább szerviz kérdés, hogy egy ilyen esetben mekkora költséggel jár a "kármentés". Ki tudja-e "műteni" a gyertyát a furatból, illetve a hengerből, a hengerfej leszerelése nélkül. Persze három-négy izzítógyertya beszakadása esetén már a hengerfej levétele a célszerűbb.  

Flysup78 | 2014-12-11 09:22

 Tisztelt Mazda-Auto!

 
Mazda3 1.6d (66kw) autómban szeretnék márkaszervízben izzítógyertyákat cseréltetni.
Mi történik, ha a kiszedés során beletőrik egy (vagy esetleg több) gyertya? Ki fizeti a javítást/helyreállítást? Ez a tulajdonos vagy a szervíz kockázata? Az autó 2007-es, tehát már rég nem garanciális. 
 
Előre is köszönöm a választ!
Üdv!
Ferenc

mazda-auto.hu | 2014-12-11 07:47 Balázs83 részére

 A kesztyűtartó alatt kell levenni egy fekete műanyag fedelet, így látható lesz az ún. PJB doboz, ebben is vannak biztosítékok, illetve lehet, hogy maga a kapcsoló doboz hibásodott meg.  

mazda-auto.hu | 2014-12-11 07:45 Szabi részére

 10 év, vagy 240000 km a vezérműszíj előírt csereperiódusa. A szűrő meglétét még alvázszám alapján sem lehet egyértelműen megállapítani, csak szemle segítségével.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó