2025. Október 19. - Nándor

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2015-02-03 10:06 diego6 részére

Ezek egyike sem az a cikkszám, mely alapján rendelni lehet az új vezérlőegységet. A helyes cikkszám az alvázszám alapján található meg. Ráadásul az indításgátló modult a műszerfal tartalmazza ennél a típusnál, azzal is össze kell "tanítani". 

diego6 | 2015-02-02 16:43 diego6 részére

 Sziasztok,

Akkor egyszerűsíteném kicsit a kérdésemet. El tudná nekem magyarázni valaki, hogy az egyes kódú vezérlők között mi jelenti a különbséget és ezek közül mi az, ami kizárja a felprogramozás után való használatot? Vagy, melyik kódrészlet az, aminek az egyezősége elégséges a csereszabatossághoz?

Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2015-01-27 09:23 Bandee82 részére

 A leeresztett váltóolaj állapota utalhat esetleges rendellenes kopásra, ha fémrészecskék vannak benne. Látatlanban egyébként nem lehet megítélni, hogy valóban gond van-e a váltóval. Az ülés problémáját szintén lehetetlen megítélni a távolból. 

Bandee82 | 2015-01-26 18:34

 Tisztelt Szakértő!

 

2010-es Mazda 3 1.6 (BL) típusú autómon az utóbbi pár hónapban észrevettem, hogy meleg motornál felfelé váltásnál (2. és 3.fokozatnál) halk, alig észrevehető surrogó hangot ad a váltó. Az egész biztos h nem kuplung, mert az hangtalan, tökéletesen működik. Az autóban 35000 km van csak és nagyon kímélem, nem "rugom" , nem csúsztatom a kuplungot, ez a váltó"zaj" azért mégsem hagy nyugodni. Most fog lejárni a garancia márciusban és esedékes lesz a váltóolaj csere. Várjam meg a váltóolaj cserét, vagy ez garanciális probléma és vigyem el előbb márkaszervízbe? A másik kisebb gond, hogy a vezetőülés kanyarokban néha kattan egyet... Ez is javítható?

Köszönöm előre is a válaszát!

András

mazda-auto.hu | 2015-01-26 08:15 peti007 részére

 Ez az olaj benzinüzemű motorokban alkalmazáshoz is rendelkezik többféle minősítéssel, nem nevezhető dízel specifikus olajnak.  Az ACEA C3-as olajok teljesítménye egyébként olyan, mint az A3/B4 olajoké, de csökkentett hamu tartalommal. Ez utóbbi nem feltétlenül hátrány. Nem keverendő össsze pl. a C1-nek "minősített" olajokkal, melyek valóban csak speciális részecskeszűrő rendszerű motorokban alkalmazhatók. A 0w egyébként utal a motorolaj teljesen szintetikus voltára, és annak ellenére, hogy 30-as a melegoldali jelzés, a magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz tartozik, a 40-es jelzésű olajokhoz hasonlóan.

peti007 | 2015-01-24 15:06 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, de ezt a C3-as olajat nem értem. Úgy tudom, hogy alacsonyabb a hamutartalma a C-s olajoknak, ami nem feltétlenül használható minden autóban. Tehát a C3 nem biztos hogy jó egy olyan motorba, aminek pl. B3/B4/B5 van előírva (mint az enyém gépkönyvében). Azt értem, hogy ugyan ez a motor létezik részecskeszűrővel (C3-as előírással), de azt nem tudom, hogy változtattak-e mást is a konstrukción.

mazda-auto.hu | 2015-01-23 08:17 peti007 részére

 A Castrol kínálatában az Edge Professional 0w-30 C3-ast nevezhetjük a legjobb választásnak ehhez a motorhoz.

sstall | 2015-01-23 00:18 diego6 részére

 Szia Peti 007! Japán autóba, Japán olajat! Eneos a legjobb választás, ár-érték arányban, meg minőségben is. Privátban küldök egy linket, ahol a legjobb áron kapod meg másnap. bejla@msn.com

Ui:

Bocs Diego, nem tudtam már módosítani a címzettet.

 

peti007 | 2015-01-22 22:29

2004-es 1.6 dieselem van. Lassan itt a motorolaj csere ideje. 85E KM, évente cserélem az olajat. Milyet vegyek? Elsősorban a Castrolt preferálnám, az ő katalógusuk szerint Magnatec 5W30 A3/B4 való bele (eddig ezt használtam). Én szeretnék inkább EDGE-et venni (elvileg magasabb kategória), szívesen rászánnám a plusz pénzt, ezen nem akarok spórolni. De abból csak 5W40 A3/B4 van, meg 5W30 C3, ami úgy tudom a részecskeszűrősökhöz kell (nekem nincs).

Még ENEOS-ból találtam az 5W30 Premium Hyper-t ami ACEA C3 (10) A3/B3/B4 (08) minősítésű.

 

Ezek közül melyik a legjobb választás? Vagy ha egyik sem, akkor milyen legyen?

 

Ui.: az elég érdekes, hogy a Castrol olajkeresője más-más olajat ajánl a Ford Focus/Citroen C4/Peugeot 307-hez ugyan ezzel a motorral.

diego6 | 2015-01-22 19:53

Sziasztok,

Segítséget szeretnék kérni. Van egy 2004-es Mazda 3 1.6 dízelem. Valószínűleg megadta magát a motorvezérlőm (vezérlő beázás,leállás, gyakori leállás :(, EPROM hiba ), legalábbis a szerelő azt mondja. Viszont se ő, se én nem találtunk még megeflelő típusú vezérlőt. A Mazda kódja: 4M61-12A650-AC, A Bosch kódja pedig 9BEB 0 281 011 534. A segítséget és az ötleteket előre is köszönöm!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó