2025. Május 4. - Mónika

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2014-11-07 08:51 Pirogaba részére

 Ez az indirekt guminyomás felügyelő rendszer a kerekek átmérő változása (guminyomás) miatt kerekenként tartósan eltérő fordulatszám különbség alapján feltételezi, hogy egy-egy abroncsban rossz a légnyomás. Előfordulhat pl. hogy az autó egyik felére süt a nap, így a gumik felmelegednek (nő a nyomás), míg a másik oldalon csökken a nyomás árnyékban (így a kerékátmérő) ezért bejelezhet a rendszer elindulás után. Érdemes ilyenkor nyomásellenőrzés után a SET gombbal nyugtázni a "helyzetet".

Flingel | 2014-11-07 08:45 Pirogaba részére

 Szia!

 

A Mazdák típusait jelölik így a szakmai berkekben, mert könnyebb beazonosítani. Az alvázszámnál a JMZ utáni két betű. A régi 323-as volt mondjuk a BG, BJ, aztán az első Mazda 3-as a BK, ez az új a 2013 év végétől gyártott pedig a BM.

 

Üdv.:

Flingel

 

Pirogaba | 2014-11-07 08:43 mazda-auto.hu részére

 Kedves Szakertonk!

A TPMS az en gepemben nehanyszor bejelzett, mire en elgordultem a legkozelebbi kuthoz, ahol kiderult, hogy a legnyomassal minden rendben volt. Ez haromszor fordult elo velem, viszont az elmult bo egy honapban egyszer sem. Vajon mi lehet ennek az oka?

 

 

 

Pirogaba | 2014-11-07 08:36 stiga részére

 Kedves stiga, kerlek magyarazd el nekem mit jelent a "BM" megjeloles. Probaltam utananezni a neten, de nem talaltam ra magyarazatot. Koszonom szepen!

PG

 

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:55 mansell73 részére

 Ebben a típusban (Mazda3 BM) úgynevezett indirekt TMPS rendszer van, azaz ahogy stiga írta, a kerékfordulatszám jeladók jelei alapján feltételezi a rendszer a gumiabroncsok megfelelő, vagy nem kellő nyomását. Ezért, mivel nem nyomásszenzor van kerekekben, nem kell ezekről gondoskodni felnicsere esetén. 

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:36 placika13 részére

 Nincs digitális szervizkönyv, egyéb adatokból annyi látszik, hogy 2011.06.25-én, 93281 km volt benne.

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:34 Balázs83 részére

 Elvileg már a 90-es években is tanulékonyak voltak a vezérlőegfységek. Manapság is így van ez, több külső körülményhez képest módosítják a motor vezérlését. Azonban ezek nem feltétlenül a vezetői szokásokhoz köthetők. Ettől függetlenül a témában oktató szakemberek szerint a vezetési szokásokhoz is alkalmazkodnak az egységek, minden esetben. Automata váltók esetében ez nem is kérdés, ott egyértelmű.

stiga | 2014-11-06 10:40 mansell73 részére

 Szia Mansell73!

Ha megengeded,én válaszolnék a kérdésedre.Nyugodtan ráteheted,mert a rendszer az ABS-től jövő információk alapján számol.Nekem is van külön téli felni-gumi garnitúrám amit cserélgetek. Csere után ne felejtsd el-gumi helyes nyomásbeállítása után- a TPMS gombbal újra resetelni a rendszert /kormánytól balra lent/

Üdv!

mansell73 | 2014-11-06 09:31

Tisztelt Mazda-auto. Van egy M3 g120 Attraction szgk-m Amiben van TPMS rendszer,Ha teligumit acelfelnivel teszek ra gyari meretben,akkor esetleg megbolondul-e a TPMS rendszer?

xejbo | 2014-11-05 18:49 ruboka részére

 Az elég húzós! :(
Akkor van egy másik ötletem! Ha van egy kis kézügyességed és szeretsz barkácsolni akkor vegyél egy lámpát mondjuk a lucid.hu-n 15ezerért és szedd szét ennek alapján a hátsó lámpád:
krystmsgarage.com/
és cseréldi ki a két búrát (amennyiben teljesen egyezik a két búra)! Vagy vehetsz a bontóból egy normál gyári (nem LED-est) és annak a búráját rakod át! Annak több az esélye, hogy egyezik a két búra!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó