2025. Október 20. Hétfő - Vendel
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó
Pirogaba | 2014-11-07 09:53 stiga részére
Kedves Mindenki, nagyon koszonom a hasznos infokat, tanacsokat, ma sem keltem fel hiaba. :)
Szakertonk megallapitasa is teljesen egybecseng az elmult honapok idojarasaval. Masfel honapja meg kimeletlen hoseg volt felenk, azota viszont enyhult es nem is jelzett be a rendszer.
Megegyszer koszi szepen!
PG
placika13 | 2014-11-07 09:24 mazda-auto.hu részére
köszönöm
stiga | 2014-11-07 09:04 Pirogaba részére
Kedves Pirogaba!
Belekontárkodnék a válaszba a hivatalos szakértő mellett,mert már egy éve használom a kocsit,és van tapasztalatom vele,szívesen megosztom.Ha mégis melléfognék,majd kijavítanak.Nos:
- Flingel tökéletesen vázolta a "BM"jelölést.
- Mivel az elején már én is megszívtam a "fals"TPMS riasztással,a következőket mindenképpen tartsd be és akkor ha jó a rendszer,nem riaszt,csak defekt esetén.Kerékcserénél,pumpálás után,stb. a kormánytól balra lent levő TPMS gombot álló helyzetben gyújtás alatt hosszan tartsd nyomva /kb.4-5 sec./amíg beadod a gépnek az új állapotot.Ha az inicializálást előbb abbahagyod vagy elmulasztod,fals riasztást fogsz előbb-utóbb kapni.
Üdv!
mazda-auto.hu | 2014-11-07 08:51 Pirogaba részére
Ez az indirekt guminyomás felügyelő rendszer a kerekek átmérő változása (guminyomás) miatt kerekenként tartósan eltérő fordulatszám különbség alapján feltételezi, hogy egy-egy abroncsban rossz a légnyomás. Előfordulhat pl. hogy az autó egyik felére süt a nap, így a gumik felmelegednek (nő a nyomás), míg a másik oldalon csökken a nyomás árnyékban (így a kerékátmérő) ezért bejelezhet a rendszer elindulás után. Érdemes ilyenkor nyomásellenőrzés után a SET gombbal nyugtázni a "helyzetet".
Flingel | 2014-11-07 08:45 Pirogaba részére
Szia!
A Mazdák típusait jelölik így a szakmai berkekben, mert könnyebb beazonosítani. Az alvázszámnál a JMZ utáni két betű. A régi 323-as volt mondjuk a BG, BJ, aztán az első Mazda 3-as a BK, ez az új a 2013 év végétől gyártott pedig a BM.
Üdv.:
Flingel
Pirogaba | 2014-11-07 08:43 mazda-auto.hu részére
Kedves Szakertonk!
A TPMS az en gepemben nehanyszor bejelzett, mire en elgordultem a legkozelebbi kuthoz, ahol kiderult, hogy a legnyomassal minden rendben volt. Ez haromszor fordult elo velem, viszont az elmult bo egy honapban egyszer sem. Vajon mi lehet ennek az oka?
Pirogaba | 2014-11-07 08:36 stiga részére
Kedves stiga, kerlek magyarazd el nekem mit jelent a "BM" megjeloles. Probaltam utananezni a neten, de nem talaltam ra magyarazatot. Koszonom szepen!
PG
mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:55 mansell73 részére
Ebben a típusban (Mazda3 BM) úgynevezett indirekt TMPS rendszer van, azaz ahogy stiga írta, a kerékfordulatszám jeladók jelei alapján feltételezi a rendszer a gumiabroncsok megfelelő, vagy nem kellő nyomását. Ezért, mivel nem nyomásszenzor van kerekekben, nem kell ezekről gondoskodni felnicsere esetén.
mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:36 placika13 részére
Nincs digitális szervizkönyv, egyéb adatokból annyi látszik, hogy 2011.06.25-én, 93281 km volt benne.
mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:34 Balázs83 részére
Elvileg már a 90-es években is tanulékonyak voltak a vezérlőegfységek. Manapság is így van ez, több külső körülményhez képest módosítják a motor vezérlését. Azonban ezek nem feltétlenül a vezetői szokásokhoz köthetők. Ettől függetlenül a témában oktató szakemberek szerint a vezetési szokásokhoz is alkalmazkodnak az egységek, minden esetben. Automata váltók esetében ez nem is kérdés, ott egyértelmű.