2025. Október 20. Hétfő - Vendel

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Pirogaba | 2014-11-07 09:53 stiga részére

 Kedves Mindenki, nagyon koszonom a hasznos infokat, tanacsokat, ma sem keltem fel hiaba. :)

Szakertonk megallapitasa is teljesen egybecseng az elmult honapok idojarasaval. Masfel honapja meg kimeletlen hoseg volt felenk, azota viszont enyhult es nem is jelzett be a rendszer.

Megegyszer koszi szepen!

PG

 

placika13 | 2014-11-07 09:24 mazda-auto.hu részére

 köszönöm

stiga | 2014-11-07 09:04 Pirogaba részére

 Kedves Pirogaba!

Belekontárkodnék a válaszba a hivatalos szakértő mellett,mert már egy éve használom a kocsit,és van tapasztalatom vele,szívesen megosztom.Ha mégis melléfognék,majd kijavítanak.Nos:

- Flingel tökéletesen vázolta a "BM"jelölést.

- Mivel az elején már én is megszívtam a "fals"TPMS riasztással,a következőket mindenképpen tartsd be és akkor ha jó a rendszer,nem riaszt,csak defekt esetén.Kerékcserénél,pumpálás után,stb. a kormánytól balra lent levő TPMS gombot álló helyzetben gyújtás alatt hosszan tartsd nyomva /kb.4-5 sec./amíg beadod a gépnek az új állapotot.Ha az inicializálást előbb abbahagyod vagy elmulasztod,fals riasztást fogsz előbb-utóbb kapni.

Üdv!

mazda-auto.hu | 2014-11-07 08:51 Pirogaba részére

 Ez az indirekt guminyomás felügyelő rendszer a kerekek átmérő változása (guminyomás) miatt kerekenként tartósan eltérő fordulatszám különbség alapján feltételezi, hogy egy-egy abroncsban rossz a légnyomás. Előfordulhat pl. hogy az autó egyik felére süt a nap, így a gumik felmelegednek (nő a nyomás), míg a másik oldalon csökken a nyomás árnyékban (így a kerékátmérő) ezért bejelezhet a rendszer elindulás után. Érdemes ilyenkor nyomásellenőrzés után a SET gombbal nyugtázni a "helyzetet".

Flingel | 2014-11-07 08:45 Pirogaba részére

 Szia!

 

A Mazdák típusait jelölik így a szakmai berkekben, mert könnyebb beazonosítani. Az alvázszámnál a JMZ utáni két betű. A régi 323-as volt mondjuk a BG, BJ, aztán az első Mazda 3-as a BK, ez az új a 2013 év végétől gyártott pedig a BM.

 

Üdv.:

Flingel

 

Pirogaba | 2014-11-07 08:43 mazda-auto.hu részére

 Kedves Szakertonk!

A TPMS az en gepemben nehanyszor bejelzett, mire en elgordultem a legkozelebbi kuthoz, ahol kiderult, hogy a legnyomassal minden rendben volt. Ez haromszor fordult elo velem, viszont az elmult bo egy honapban egyszer sem. Vajon mi lehet ennek az oka?

 

 

 

Pirogaba | 2014-11-07 08:36 stiga részére

 Kedves stiga, kerlek magyarazd el nekem mit jelent a "BM" megjeloles. Probaltam utananezni a neten, de nem talaltam ra magyarazatot. Koszonom szepen!

PG

 

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:55 mansell73 részére

 Ebben a típusban (Mazda3 BM) úgynevezett indirekt TMPS rendszer van, azaz ahogy stiga írta, a kerékfordulatszám jeladók jelei alapján feltételezi a rendszer a gumiabroncsok megfelelő, vagy nem kellő nyomását. Ezért, mivel nem nyomásszenzor van kerekekben, nem kell ezekről gondoskodni felnicsere esetén. 

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:36 placika13 részére

 Nincs digitális szervizkönyv, egyéb adatokból annyi látszik, hogy 2011.06.25-én, 93281 km volt benne.

mazda-auto.hu | 2014-11-06 14:34 Balázs83 részére

 Elvileg már a 90-es években is tanulékonyak voltak a vezérlőegfységek. Manapság is így van ez, több külső körülményhez képest módosítják a motor vezérlését. Azonban ezek nem feltétlenül a vezetői szokásokhoz köthetők. Ettől függetlenül a témában oktató szakemberek szerint a vezetési szokásokhoz is alkalmazkodnak az egységek, minden esetben. Automata váltók esetében ez nem is kérdés, ott egyértelmű.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Monteverdi Hai 450 SS 1970.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm

Tengelytávolság: 2548 mm

Hasmagasság:

Gumiméret elöl: 205/70-15

Gumiméret hátul: 225/70-15

Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm

Sűrítési viszony: 10,25 : 1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt, hosszában

Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok

Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)

Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):     6974    
Szelepvezérlés típusa:  
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min):     664/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp

Végsebesség: 290 km/h

Több autó