2025. Október 20. Hétfő - Vendel

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


erdosg | 2014-11-04 13:18 szviktor87 részére

 Szia szviktor87!

 

Nos, hasonlót tapasztaltam én is, ezért kérdeztem rá, ahol azt a választ kaptam, amit leírtam. Mivel nem tartottam valami "hűdebonyolult" motornak ezt a sima szívó 1,6-ost, ezért kétkedve fogadtam a választ. De akkor lényegében a szakértő is támogatta ezt az álláspontot... ha meg nem is erősítette egyértelműen. :)

 

Üdv!

Jroux | 2014-11-04 13:09 placika13 részére

Helló!

Szervízekben lehetséges.

Én az AutoMirai szervízben tudtam vásárolni 2007-es Mazdához kézikönyvet.

 

Üdv.: Jroux

mazda-auto.hu | 2014-11-04 10:52 bali49 részére

 Láncos a vezérlés. Márkanév alapján nem igazán lehet objektíven egy adott olajat megítélni. Viszkozitás, egyedi jellemzők alapján már inkább, de hosszú távú tapasztalat alapján még inkább. Nekünk ezen márkák termékeivel nincs tapasztalatunk. Castrol Edge Prof. Titanium 0w-30-ast alkalmazunk a Hármasokban, de nem csak ez lehet jó.

Fontos, hogy nem legyen hamisítvány!

mazda-auto.hu | 2014-11-04 10:45 cgyoerfi részére

 Rádió gombokat nem lehet külön rendelni, talán bontóban lehetne érdeklődni. Az ablaktörlő kar csavar fedele 2727,-Ft/db.

mazda-auto.hu | 2014-11-04 10:05 erdosg részére

 A vonatkozó iskolákban is így tanítják, hogy a vezérlőegységek bizonyos paramétereket módosítanak a használati stílus alapján. Viszont ennek megerősítését ne várjuk a Mazdától, mert nincs ilyen információ! Ez utóbbi ellenére azt mondom, hogy inkább igaz, mint nem, de nem minden típus esetében. Mivel nem mérhető paraméterekről van szó, a "reset"-elést sem tudom megerősíteni.  

bali49 | 2014-11-04 09:42

 Üdv.

A következő kèrdèsem lenne/ most vásároltam egy 3ast 2008 1.4TE Sport ,a motor vezèrlèse szíjas v láncos? Ha szíjas akkor mikor esedèkes a csere, most van benne 80 ezer km. Milyen olajat ajánlotok hozzá , Eneos, Petronas?

 

köszi

cgyoerfi | 2014-11-04 09:38

Tisztelt Mazda-Autó,

Mazda 3-asom rádiójának Clock és Set gombja sérült, előző tulaj elmondása alapján ráfolyt az illatosító és megmarta. Kéresek csere gombot, létezik ilyen, van valamilyen mód, hogy cseréljem? Önöknél van esetleg csere gomd?

 

Továbbá az első ablaktörlők "tövében" lévő ovális takaró műanyag is hiányzik, ami a csavart fedi csak az egyik, ilyet is esetleg lehet szerezni valahonnan? 

Előre is köszönöm a választ.

szviktor87 | 2014-11-04 06:51 erdosg részére

 Szia erdosg!

 

Az általad leírtakat én is tapasztalom.Nekem egy 2004-es 1.6 benzines mazda 3-om van. Kint dolgozok már 3 éve Németországban,a mindennapi munkába járást is autóval kell megoldanom(napi 32 km).Alapból sztem nem vezetek nagyon sportosan sem, de nagyon tatásan sem.Olyan 2-3 ezres tartomány között szoktam használni az autót.A fogyasztása igy olyan 7-7,5 liter között mozog. Kb 3 hetente járok haza. Én is észrevettem hogy 3 hét után amikor felmegyek az autóályára és ráálok arra a 130-140-es utazóra(4-4,2 ford.) akkor az elsö kb 100 km-en mintha kicsit be lenne "lustulva" a gép.100 km után aztán mintha "rájönne" hogy, oké akkor ez most autobahn, itt menni kell :). Ekkor már sokkal érzékenyebb,direktebb a gázreakció, a motor is mintha csendesebb lenne.

 

Persze lehet hogy ez hülyeség és csak egyszerüen arról van szó hogy egy idö után ÈN szokok hozzá az autópálya körülményekhez :)

Egyébként a fogyasztásom pályán sem szokott magasabb lenni mint a vegyes. Söt, sokszor még alacsonyabb.Nem egyszer volt már 7 liter alatt is.

 

Üdv Viktor

 

erdosg | 2014-11-03 16:17

 T. Mazda-auto szakértő!

 

Az előző hozzászólásokhoz csatlakozva kérdezném:

Minap hallottam egy infót, és kicsit "tamáskodva" fogadtam, ezért kérném az Önök véleményét is:

- állítólag a Mazda 3-as motorjának vezérlője (1,6-os benzin), amikor ráteszik a computer-re hibakiolvasás végett, reset-el. Ami azt jelenti, hogy utána kvázi újratanulja az üzemmódokat, beleértve a vezetési stílust is. Továbbá azt is mondják, hogy ha egy bizonyos üzemmódban használom (igen kíméletesen mondjuk), akkor nem a lerakódások miatt "lustul el", hanem kvázi "takarékosság támogató" üzemmódba lép. És kell néhány 10, akár 100 kilométer is, amíg "megszokja", hogy sportosabban akarom hajtani...

Igaz ez, vagy csak vakítás?

Üdv!

Flingel | 2014-11-03 16:07 cgyoerfi részére

 Szia!

 

No, jól van, alakul az. Nekem az elmúlt 1 hónap Bp. belvárosi illetve autópályás (M7) menetben telt (ECO AC-vel, mert párásodtam rendesen), és az átlag 7,5-re jött ki. 

Az a biztos, ha teletanktól teletankig számolsz egy fogyasztást. Én szinte mindig ugyanannál a kútnál tankolok, és 2, max. 3 deci az eltérés a mért és a fed.komp. mérése közt. (pl. fed.komp.: 6,2, az a valóságban 6,4-6,5)

 

Amit észrevettem, még az előző 323-as Mazdámnál, és a mostani M3-asomnál is, hogy néha ki kell pörgetni... kéthavonta mondjuk egy hosszabb autópályázás (ez ugye olyan 4000-es fordulat), egy-egy határozottabb kigyorsítás (3-as fokozatból) tud segíteni... A jó minőségű, szintetikus motorolaj is jót tesz neki. ;)

 

Üdv.:

Flingel

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó