2025. Október 19. - Nándor
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
Új Mazda5 technológiai részletek.
Nem lesz turbós a Mazda 3 MPS?
Cadillac Eldorado (egri túra).
Jön az E10
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Mazda Furai
Ajtók száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm
Tengelytávolság: 2790
Ülések száma: 2
Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés: középen hosszában
Szívómotor
Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata.
Kamratérfogat (cm3): 3 x 654 = 1962
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat
Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp
Végsebesség: ~290 km/h
Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.
Több autó
Flingel | 2014-10-06 13:11 Vik8 részére
Szia!
Onnan tudom csak, hogy 4 éves, hogy rá van írva, hogy 2010-ben rakták be. :) De még az előző tulaj.
Üdv:
Flingel
Balázs83 | 2014-10-06 13:03
Sziasztok,
Tisztelt Mazda szervíz ennek az alvázszámnak utána lehetne nézni?
JMZBK14F251199606
Előre is köszönöm!
Üdv!
cgyoerfi | 2014-10-06 11:00
Sziasztok,
Továbbra sincs senkinek eladó Mazda 3-asa normális 1.6 Benzin:)?
Lassan hideg lesz és le kell tennem a kerót, jó lenne már egy kisautó :).
Köszi
Vik8 | 2014-10-06 09:24 mazda-auto.hu részére
Kedves Istvan,
Meg tudnad mondani, hogy egy 1.6-os benzines motorhoz milyen, az alapnal kicsit magasabb teljesitmenyu akkut lehetne hasznalni (50-55Ah <)? MIlyen teljesitmenyu aksi lenne optimalis kevesebb teli hasznalat mellett? Emlekszem, regebben is volt mar itt szo a forumon, hogy ha keveset van hasznalva az auto, akkor erdemesebb egy kicsit nagyobb kapacitasu akkut venni a kocsiba. Koszi!
@Flinegel,
Hali, en is az 1.6-os benzinesre voksolok, nagyon jo kis verda!
Elarulnad, hogy milyen tipusu Banner akkut vettel az autodba?
En szerettem volna egy zseleset, h minel kevesebb macera legyen vele.
Koszi.
V.
Yoshimura | 2014-10-03 13:57 Flingel részére
Szia,
Igazából mindenképpen benzinest akarunk, mivel nem használjuk annyit és rövid távokra ha használjuk.
Most igazából alkudok a beszélt kocsiból.
1,4-et mondtam neki. Nekem ennyit ér meg.
A hátsó lámpákra azt mondta hogy a régi tulaj mazda mps őrült volt és ő cserélte ki.
De nem tudja pontosan hogy hányadik tulaj :)
Érdekes ez az egész.Nekem többet nem ér ez a kocsi így láthatatlanban.
Ha az árba bele megy csak akkor megyek megnézni és ha a szervíben sem találunk semmit akkor veszem meg.
Elméletileg ma kiderül.Meg asszonynál más márka szóba sem jöhet :)
Flingel | 2014-10-03 12:02 Yoshimura részére
Szia!
Hát... ez a dízel motor ugye PSA (Peugeot-Citroen), ami még attól nagyon is lehetne jó... de annyira nem az. És ha visszaolvasol a fórumban, akkor találsz a márkaszervizes szakértőktől is bejegyzést, hogy a diagnosztikája sem egyszerű, ha valami gond van vele.
Én a benzinest ajánlanám. Tényleg csak azt tudom mondani, hogy a kasztni sajnos nem kapta meg a legjobb korrózióvédelmet, így lehetnek javítások, főleg így a 10. év környékén. De a precíz kormányzás és úttartás, a jól adagolható hatásos fék, a könnyen járó kuplung és baromi pontos váltó az, ami meghatározza, hogy mechanikailag milyen állapotban van.
Még annyit, hogy hidegen a benzines motor gázadásra (inkább terhelésre - elinduláskor...stb.) kicsit dízelesen kerreghet, de ennek kb. 15-35 mp után (külső hőmérséklet függő) szűnnie kell! Ez egy konstrukciós sajátossága a motornak, ami a gyorsabb bemelegedést szolgálja. (ahogy a relatíve - azaz más kompakt kocsikhoz mérten - magas 1500 f/min körüli hidegjárati fordulatszám).
(Gyakorlatilag arról van szó, hogy hidegen 1000-1500 f/min között még zárva vannak a szívóoldali örvényszelepek. Emiatt az égési sebesség megnövekszik és főleg terheléskor, gázadáskor a dugattyúk oldalváltásakor a gyors nyomásnövekedés miatt a dugattyú a szokottnál nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz. 60 fokos vízhőmérsékletnél az örvényszelepek kinyitnak, és a kopogás megszűnik teljesen.)
Szóval a hidegjárati kerregés miatt ne hagyj ott egy jó kocsit. :)
Egy jó Mazda MZR 1,6-os benzinmotor hangja üzemmelegen alig hallható. Nekem pl. olyan halk, hogy csak egy kis ciripelést hallasz, ami az injektor mágnesszelepeinek zaja. Igaz, minőségi olaj is van benne... ;)
Üdv.:
Flingel
Flingel | 2014-10-03 11:40 cgyoerfi részére
Igen, de 2006 után felvihették volna... :) Az én kocsim is 2004 decemberi, és végig vezetett szervizkönyve van/volt. Mindenhol azt mondták, nem lehet felvinni... mígnem elmentem tavaly a Mazda-Expanzióhoz, és gond nélkül felvitték... :)
mazda-auto.hu | 2014-10-03 08:53 xejbo részére
A mai autók nagyteljesítményű generátorainak ismeretében az akkumulátor méretét, kapacitását elsősorban a motor indítási teljesítményigénye határozza meg. Az akku 80%-os töltöttségi állapotában is biztosítania kell akár -30 Celsisus fokban is azt a nagyságú áramot (A), mely az önindítónak szükséges a minimális indítási fordulatszám eléréséhez. A generátor "figyeli" az akkumulátor töltöttségi szintjét, és ennek megfelelően tölt. Sok elektromos fedélzeti fogyasztó esetén is növelhetik az akkumulátor méretét a gyárak, akár ugyanazon típus esetében is. Az előbbiekből természetesen nem az következik, hogy a lehető legnagyobb akkumulátor a legjobb. Például egy túl nagy kapacitású akkumulátor egy rövid utakra használt autóban ritkán kerül teljesen feltöltött állapotba, mely csökkenti az élettartamát.
mazda-auto.hu | 2014-10-03 08:36 Yoshimura részére
Nincs digitális szerviz nyilvántartása.
Yoshimura | 2014-10-02 20:13
SZiasztok,
Tisztelt Mazda szervíz ennek az alvázszámnak utána lehetne nézni?:
JMZBK14Z241101420
a válaszukat előre is köszönöm!