2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
A Mazda2 következik.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 Sport 2.0i
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Countach QV 1985-1988.
Több autó
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4170, 2000, 1070 mm
Tengelytávolság: 2500 mm
Hasmagasság: 105 mm
Hengerek: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Motorbeépítés: hátsó tengely előtt hosszában
Szívómotor, karburátorok. (néhány késői USA verzió befecskendezővel)
Lökettérfogat (cm3): 5167
Furatxlöket (mm): 85,5x75 mm
Sűrítési viszony: 9,5:1
Teljesítmény (LE/ 1 min): 455 /7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 501/5200
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8 mp.
Gyártott darabszám: 610
Végsebesség: ~295-310 km/h










cgyoerfi | 2014-10-06 13:42
cgyoerfi | 2014-10-06 13:41
Tisztelt Mazda-Autó,
Megtudnák nézni rendszerükben a következő alvázszámú mazda 3 digitális adatait: JMZBK14Z251210858
Előre is köszönöm. Lehetséges nincs neki, de az is lehetséges, hogyvan az évjáratot nem ismerem.
mazda-auto.hu | 2014-10-06 13:41 Balázs83 részére
Egyetlen szerviz bejegyzés van. 2011.12.06. 83293 km. Egyéb utolsó adat 2012.08.12., 98559 km.
mazda-auto.hu | 2014-10-06 13:37 Vik8 részére
Például a 0092S40260 cikkszámú Bosch vagy ennek megfelelő alternatíva. Ez 70 Ah-s. A kapacitásnak (Ah) a nyugalmi áramfelvétel miatt is van jelentősége. Pl. egy 70 Ah-as akku feltöltött állapot után 3,5 Amper áramfelvétellel terhelhető 20 órán keresztül a teljes lemerülésig. Egy 50 Ah-s csak 2,5 Amperral. A Mazdák nyugalmi áramfelvétele átlagosan 0,02 Amper. Riasztóval, hifivel szerelve ennél több. Az előbbiek nem jelentik azt, hogy 3500 órán keresztül bírja egy 70 Ah-s feltöltés nélkül 0,02 A terhelést feltételezve. A töltöttség/terhelési időtartam függvény nem lineáris.
Flingel | 2014-10-06 13:11 Vik8 részére
Szia!
Onnan tudom csak, hogy 4 éves, hogy rá van írva, hogy 2010-ben rakták be. :) De még az előző tulaj.
Üdv:
Flingel
Balázs83 | 2014-10-06 13:03
Sziasztok,
Tisztelt Mazda szervíz ennek az alvázszámnak utána lehetne nézni?
JMZBK14F251199606
Előre is köszönöm!
Üdv!
cgyoerfi | 2014-10-06 11:00
Sziasztok,
Továbbra sincs senkinek eladó Mazda 3-asa normális 1.6 Benzin:)?
Lassan hideg lesz és le kell tennem a kerót, jó lenne már egy kisautó :).
Köszi
Vik8 | 2014-10-06 09:24 mazda-auto.hu részére
Kedves Istvan,
Meg tudnad mondani, hogy egy 1.6-os benzines motorhoz milyen, az alapnal kicsit magasabb teljesitmenyu akkut lehetne hasznalni (50-55Ah <)? MIlyen teljesitmenyu aksi lenne optimalis kevesebb teli hasznalat mellett? Emlekszem, regebben is volt mar itt szo a forumon, hogy ha keveset van hasznalva az auto, akkor erdemesebb egy kicsit nagyobb kapacitasu akkut venni a kocsiba. Koszi!
@Flinegel,
Hali, en is az 1.6-os benzinesre voksolok, nagyon jo kis verda!
Elarulnad, hogy milyen tipusu Banner akkut vettel az autodba?
En szerettem volna egy zseleset, h minel kevesebb macera legyen vele.
Koszi.
V.
Yoshimura | 2014-10-03 13:57 Flingel részére
Szia,
Igazából mindenképpen benzinest akarunk, mivel nem használjuk annyit és rövid távokra ha használjuk.
Most igazából alkudok a beszélt kocsiból.
1,4-et mondtam neki. Nekem ennyit ér meg.
A hátsó lámpákra azt mondta hogy a régi tulaj mazda mps őrült volt és ő cserélte ki.
De nem tudja pontosan hogy hányadik tulaj :)
Érdekes ez az egész.Nekem többet nem ér ez a kocsi így láthatatlanban.
Ha az árba bele megy csak akkor megyek megnézni és ha a szervíben sem találunk semmit akkor veszem meg.
Elméletileg ma kiderül.Meg asszonynál más márka szóba sem jöhet :)
Flingel | 2014-10-03 12:02 Yoshimura részére
Szia!
Hát... ez a dízel motor ugye PSA (Peugeot-Citroen), ami még attól nagyon is lehetne jó... de annyira nem az. És ha visszaolvasol a fórumban, akkor találsz a márkaszervizes szakértőktől is bejegyzést, hogy a diagnosztikája sem egyszerű, ha valami gond van vele.
Én a benzinest ajánlanám. Tényleg csak azt tudom mondani, hogy a kasztni sajnos nem kapta meg a legjobb korrózióvédelmet, így lehetnek javítások, főleg így a 10. év környékén. De a precíz kormányzás és úttartás, a jól adagolható hatásos fék, a könnyen járó kuplung és baromi pontos váltó az, ami meghatározza, hogy mechanikailag milyen állapotban van.
Még annyit, hogy hidegen a benzines motor gázadásra (inkább terhelésre - elinduláskor...stb.) kicsit dízelesen kerreghet, de ennek kb. 15-35 mp után (külső hőmérséklet függő) szűnnie kell! Ez egy konstrukciós sajátossága a motornak, ami a gyorsabb bemelegedést szolgálja. (ahogy a relatíve - azaz más kompakt kocsikhoz mérten - magas 1500 f/min körüli hidegjárati fordulatszám).
(Gyakorlatilag arról van szó, hogy hidegen 1000-1500 f/min között még zárva vannak a szívóoldali örvényszelepek. Emiatt az égési sebesség megnövekszik és főleg terheléskor, gázadáskor a dugattyúk oldalváltásakor a gyors nyomásnövekedés miatt a dugattyú a szokottnál nagyobb erővel érintkezik a hengerfalhoz. 60 fokos vízhőmérsékletnél az örvényszelepek kinyitnak, és a kopogás megszűnik teljesen.)
Szóval a hidegjárati kerregés miatt ne hagyj ott egy jó kocsit. :)
Egy jó Mazda MZR 1,6-os benzinmotor hangja üzemmelegen alig hallható. Nekem pl. olyan halk, hogy csak egy kis ciripelést hallasz, ami az injektor mágnesszelepeinek zaja. Igaz, minőségi olaj is van benne... ;)
Üdv.:
Flingel