2025. Október 29. Szerda - Nárcisz
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Mazda 6 GH "beázás" Még több fórum téma
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4343, 1788, 1021 mm
Tengelytávolság: 2548 mm
Hasmagasság:
Gumiméret elöl: 205/70-15
Gumiméret hátul: 225/70-15
Saját tömeg: 1247 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok (Chrysler Hemi)
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 107,95/ 95,2 mm
Sűrítési viszony: 10,25 : 1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt, hosszában
Tüzelőanyag ellátás: Dupla négytorkú karburátorok
Sebességfokozatok száma: 5 (kézi ZF)
Hajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 6974
Szelepvezérlés típusa:
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450 (335,6) / 5000
Nyomaték (Nm / 1 min): 664/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,9 mp
Végsebesség: 290 km/h
Több autó










akos1313 | 2010-01-25 12:10
Tisztelt mazda-autó!
Nekem egy 2004-es mazda 3 sedanom van és most mértem fogyasztást, fedélzeti computer hiányában. Kb 50 km város volt benne, a többi pedig pálya(teletankkal). 10,1 körüli fogyasztás jött ki. Ez normális, vagy nézessem meg szervízben?
Vekusz | 2010-01-19 21:37 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Mazda-auto,
Köszönöm a biztatást. Remélem, a jó idő beálltával és még pár ezer km után javul a dolog.
üdv
Vekusz | 2010-01-19 21:35 hc-hefi részére
Szia hc-hefi!
Köszi a hozzászólást.
üdv
mazda-auto.hu | 2010-01-19 14:42 hc-hefi részére
Az elhasználódott kefe szálak, illetve az előmosás-szennyeződés fellazítás elégtelensége a lakkozás karcolódását, mattulást okoz. Megfelelő kefe, illetve jól fellazított (beáztatott) szennyeződés esetén nincs ilyen gond.
mazda-auto.hu | 2010-01-19 14:38 hc-hefi részére
Pedig igaz, hogy motorféken 1000 frsz/perc főtengely fordulatszám felett 0 a fogyasztás.
mazda-auto.hu | 2010-01-19 14:37 Vekusz részére
Elképzelhető, hogy még kicsit járódnia kell, illetve a téligumi nagyobb gördülési ellenállása is közrejátszik az adatokban, a hosszabb "hidegjáratról" nem is beszélve.
hc-hefi | 2010-01-19 09:40
Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy tulajdonképpen miért is nem lehet kefével mosni egy autót (fényezett). Azért mert ha hozzáütöm véletlenül a kefe nyelét, akkor esetleg lepattanhat a festék? Vagy lehet kefével is mosni, csak puha szőrű legyen? Azért kérdezem, mert vettem egy magasnyomású mosót, ami előmosásra teljesen jó, és lehet hozzá kapni kiegészítőként kefét. És akkor én ezzel mosnám a kocsit kézi csutakolás helyett. :)
De ha árt a kefés mosás, akkor inkább nem dobok ki rá 10ezret...
hc-hefi | 2010-01-19 09:34 Vekusz részére
Szia,
nekem is ilyen van, és enyém is eszik ennyit. A gyári értékeket sajnos igencsak laboratóriumi körülmények. Több teszten is láttam, hogy a 6-7 liter az valójában 10.
Egyébként ha lepadlózom, nekem is felugrik 30 literre a fedélzeti :)
Megint más dolog, hogy mennyire lehet hinni a fedélzeti számítógépnek, mert azt ne mondja már nekem, hogy ha nem nyomom a gázt, akkor 0 litert fogyaszt 100-on...
Vekusz | 2010-01-18 13:58
Tisztelt Szakértő!
Új, 1.6-os 3-asom fogyazstása kissé magasabb a vártnál. Normál lendülettel, mondhatni nyugodtan vezetek. Háromezres fordulat alatt váltok, és az így mért fogyasztás városi közlekedéssel 10-11 liter. Országúton, illtve hosszabb távon sem megy sokkal ez alá, kb 8-9 liter. 140 km/h tempónál sztádán 10 körül evett. Megszokott ez a fogyasztás? Ha jobban huzatom a váltások alatt, akkor még magasabb értéket mutat a fedélzeti.
Vekusz
mazda-auto.hu | 2010-01-08 12:57 akos13 részére
1. Az ET45-ös felni még elmegy terhelési szempontból.
2. Az általunk ismert zaj a Hármas esetében inkább kopogó vagy ropogó, nem nyikorgó. Lehet, hogy a szilentek nyikorognak a nedvességtől. Sajnos ez a nyikorgás később már nem mindig múlik el, kiszáradás után sem.
3.A vizes zaj valószínűleg csak a konstrukciós sajátosság.