2024. Április 29. Hétfő - Péter

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda3sk | 2013-07-30 09:42 mazda-auto.hu részére

Igen, a ventillátor sebessége állítható, hallható a fúvás erősségének változása, viszont az egyes fokozatok közötti különbség nem vagy alig érezhető a légbefúvóknál. Tényleg előfordulhat , hogy a pollenszűrőhöz került valami, kár, hogy olyan nehéz hozzáférni. A  párologtató esetleges jegesedésére mi a megoldás? Köszönöm.

mazda-auto.hu | 2013-07-30 07:58 mazda3sk részére

 Igen, valóban félreértettük egymást.Ha a ventillátor sebessége valóban nem változik, akkor a leírtak alapján érdemes lenne a pollenszűrőt kivenni, talán oda került be valami. A ventillátor sebessége a hiba jelentkezésekor állítható? Az is lehet, hogy eljegesedik a párologtató. Ezt hőfokmérő szondával lehetne valószínűsíteni.

mazda3sk | 2013-07-29 10:19 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a választ, csak attól tartok nem értettük pontosan egymást. A légkondi nem kapcsol ki, sőt a ventillátor is hallhatóan ugyanúgy pörög, mint előtte. Viszont a beömlőnyílásokon befújt levegő nyomása kb. tizedére csökken, hideg, de alig érezhetően fújja. Olyan, minta valamilyen tömítés túlmelegedés (vagy túlhűlés) következtében elengedné a nyomást, így az nem jut el a megfelelő helyekre. Elképzelhető ilyen hiba vagy nincsenek tömítések a befújt levegő útjában? Miután 10 percre kikapcsolom teljesen a klímát a ventillátorral együtt, nagyjából újra rendbe jön.

mazda-auto.hu | 2013-07-29 10:09 Admirális részére

 Milyen motor van az autóban? BK-s az alvázszám, vagy már BL-es? Teljes alvázszám még jobb lenne

mazda-auto.hu | 2013-07-29 10:00 Gyula3 részére

Könyvet tudunk rendelni, és postázni. Az ára 3810,-Ft. Van egy műanyag csavar a fényszórón kiképezve erre a célra.

mazda-auto.hu | 2013-07-29 09:57 mazda3sk részére

 Elképzelhető, hogy szennyezett ( bogarak stb...) a kondenzátor (klímahűtő), ezért túl nagy melegben a magasabb gázhőmérséklet miatt éppen annyival nő a klímafolyadék nyomása, hogy eléri a nyomáskapcsoló határértékét. így kikapcsol a légkondícionáló. Valójában csak egy klíma szervizeléssel derül ki, mi az igazság. Az is lehet, hogy szennyezett a rendszer belül is, és ez okoz nyomásnövekedést. 

Admirális | 2013-07-29 09:07

 2008 decemberi  mazda sedanom van kb fél éve amikor bármelyik irányba kitekerem a kormányt forduláskor akkor enyhe nyikorgó hang hallatszik a kerekektől vagy a kormányműtől.

A szegedi márkaszervízben javasolták, hogy cseréljük le a szervó olajat  mert csúnyán beszürkült. Mondták hogy figyeljem, egydarabig nem csinálta de kb 3 hónapja újra nyikorog, és az olaj sem a megszokott piros színű hanem továbbra is beszürkül. Minek lehet  baja és hogyan lehetne orvosolni?  

Gyula3 | 2013-07-28 19:58

 Sziasztok,

van-e valakinek a 2004-es 2.0i motoros GTA 3-hoz magyar nyelvű könyv? Elektronikus, vagy papír alapon is érdekelne. Egy konkrét dolgot keresek, de eddig még nem találtam meg rá a megoldást: hogyan lehet távolabbra állítani a világítást? Az angolban van egy kapcsoló, amivel lehet emelni, de ez nincs ebben a változatban.

Előre is köszönöm!

mazda3sk | 2013-07-28 19:30

Hello! 2005-ös Mazda 3-asomban elkezdett vacakolni a klíma. Először azt vettem észre, hogy 30 fok körüli melegben kb. 2 óra utazás után a légbeömlőkön nagyon gyengén jön a levegő annak ellenére, hogy a ventillátor jól hallhatóan ugyanúgy működött, mint előtte. Rövid időre kikapcsoltam, kb. 10 perc után valamivel jobb lett a teljesítménye a következő rövidebb úton pedig teljesen rendben volt. Legutóbb viszont szintén 30 fokos melegben 50 km után újra csökkent a befúvás ereje, majd a légbeömlőkön valamilyen pára vagy gáz kezdett szivárogni. Tudtok esteleg segíteni, mi lehet a gond?

Alex | 2013-07-06 16:03 szviktor87 részére

Szia Viktor,

A diagnózis pontos volt... a kapott link alapján sikerült szépen szétszerelnem és hozzáférni a kérdéses érintkezőhöz... megragasztottam... most szárad és holnap mehet a főpróba, működik-e...

Köszönet neked és Lacának is a másik oldalról....

Ez az oldal mindig bejön nekem, mert a szervizesek is nagyon jók és a tagok is mindig tudnak valami új dolgot mutatni nekem....

Üdv mindenkinek...

Megjegyzés:

Akik szétszedi a klímakapcsolót azoknak javaslom a két-komponensű ragasztó használatát, mert sokkal tisztábban lehet vele dolgozni mint a hagyományos pillanatragasztókkal és ha már egyszer szét van szerelve érdemes mind a négy érinkezőre egy vékony rétegben felvinni a ragasztót, hogy ne kelljen ismét szétszedni...

Nekem sikerült most raktam össze... köszönet újra a segítségért...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó