2025. Május 1. Csütörtök - Fülöp

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-08-13 09:44 jackiepapa részére

Hallani kellene a hangot. A kuplung terhelése felsőbb fokozatokban még nagyobb, így valószínűleg akkor is lenne hang. Előfordulhat még, hogy a féltengely tud mozogni a kerékagyban, illetve több más dolog is. Szóval hallatlanul nehéz azonosítani egy hangot. :-)

jackiepapa | 2012-08-12 11:17

T. Mazda-auto.hu! Egy 2005-ös 3-as tulajdonosa vagyok és már egy jó ideje nyikkanó hangot hallok a kuplung felől 1-esbe és 2-esbe váltáskor illetve,fordulatszám leesést követő gyorsításnál.1 évvek ezelött cseréltettem a kuplung szettet (LUK) Van valami ötletük,hogy mi okozhatja ezt a hangot? A másik dolog,eljött az olajcsere ideje.Tunának ajánlani olajat és szűrőket? Előre is köszönöm.

mazda-auto.hu | 2012-08-10 08:58 lehozsoci részére

..Igen, egyáltalán nem biztos, hogy "gumi kilőve". Próbáld ki, ha pl. 2,8-3,0 Bar nyomásig felfújod a gumikat (a próba idejére), akkor változik-e a hang? Ha nem érzed a kagylósodást kézzel, akkor pl. így is kiszűrhető, hogy a gumi okozza-e?

lehozsoci | 2012-08-09 13:45 pepsi részére

Hello! Ahogy a Mazda Szaki is említette az első kerékagycsapágyak meghibásodása ritka ezen a típuson! Nagyon valószínű hogy a gumid okozza a búgó zajt! A korai BK Mazdákon komoly gondot okozott ez a jelenség! Főleg alufelnivel szerelt autókon jelentkezik. Ha a kezed a gumi futófelületén hátrafelé mozgatod akkor érezheted hogy kagylósodott, felpikkelyesedett, ezek a magas részek ütik az útfelületet először amit az alufelni mint egy hangszoró sugároz! 8 éve Aucklanban Új Zélandon dolgoztam a North Harbour Mazda-nal,ha ezzel a gonddal jött a tulaj akkor garanciában kellett cserélni a hátsó futóművet(tokkal-vonóval) valamint a tetőkárpitot. Soha nem magyarázták el, hogy mit változtattak meg rajtuk, de nyilvánvalóan egy ellen frekvenciát generáltak vele. Javaslom, hogy először ellenőrizd a gumikat, ha kagylós akkor cseréld előre-hátra, vagy próbálj acélfelnit... Üdv Zsocibá

pepsi | 2012-08-08 18:31 szviktor87 részére

Nekem szintén 2004-es M3-van. 102e km-nél jobb első kerékcsapágy csere. 107e km-nél bal első és 111e-nél megint jobb első. És még mindig búg. Gumik nálam is kilőve. De a sok cserélgetéstől most az a gynúm, hogy féltengelyes lett. Itt a fórumon a Szakértő is említette, hogy a csapágyon kívül búghat a féltengely is. remélem Neked nem kell annyit cserélni, mint nekem. legelőször 40km/h-tól hallottam a búgást. Másodszorra 70-től. És most én is 80-90km/h környékén kezdi és 120-nál már nem hallom.

mazda-auto.hu | 2012-08-07 10:20 szviktor87 részére

Nem nevezhető gyakori problémának.

mazda-auto.hu | 2012-08-07 10:19 Lili részére

Köszönjük a visszajelzést.

szviktor87 | 2012-08-06 06:26

Tisztelt Mazda Expanzio! Egy olyan kerdesem lenne, hogy a mazda 3-nal gyakori problema a kerekcsapagy meghibasodasa?2004-es 1,6 benzin 93000 km. Fel eve vettem az autot, akkor 80000 km-el, es mar akkor a vasarlas elötti atvizsgalasnal, a jobb elsö kerekcsapagy hibajat fedeztük fel. Akkor az cserelve volt. Par napja ismet (föleg nagyobb temponal 90-110 km/h) furcsa bugo hangra lettem figyelmes. Gumik kizarva,kb 3 honapja vettem ra vadiuj gumikat! Valaszukat eröre is köszönettel!

Lili | 2012-08-03 11:04 mazda-auto.hu részére

Elvittem egy márkaszervízbe. Üzemanyag szűrőt cseréltek benne (eredeti gyárira) és kitisztították a Common Rail szenzor csatlakozót. Következik a teszt időszak. Üdv: Lili

mazda-auto.hu | 2012-07-31 09:51 Lili részére

Lehet, hogy csak véletlen az "időzítés", és nem az üzemanyag ellátásban van a hiba. Erre csak egy Mazda IDS diagnosztika adhat választ. Van egy fémszita vészszűrő a nagynyomású pumpában, de az külön nem rendelhető.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó