2025. Június 18. Szerda - Levente

Mazda3 (minden ami szerviz)

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2011-10-21 14:22

Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) A hivatalos Mazda szervizekben a Mazda típusokhoz nem Bosch diagnosztizálót használnak, illetve nem ezt kellene használniuk, annak ellenére, hogy az 1,6 CD-ben Bosch vezérlőegység van. A befecskendezők javítása után is nyomásveszteséget mutatott a valós idejű diagnosztika?

Ila78 | 2011-10-21 10:12

Az összefüggések hiánya tényleg az én hibámból erednek, mivel nem én szervizeltem az autómat, csak leírtam ami megmaradt az egyáltalán nem szakképzett fejemben... :) Nagyon köszönöm, h leírtad miket nem írtam le érthetően, így van lehetőség elrendezni, tisztázni ezeket. Több szervizben járt a kocsim. Először egy havernál volt, ott volt üzemag. szűrő és egr-szelep tisztítása. Majd természetesen egy mazda szervizben is járt, ahol a bosch-os-mazdás diagnosztizáló nem hozott ki hibakódot. (Itt csak hibakód kiolvasás volt.) Majd egy másik nem mazda szervibe vittem, ahol a felsoroltakat ellenőrizték. És itt a real time diagnosztika azt mutatta, h elejti a nyomást. A porlasztócsúcsok eltömődése és a vákuumrdsz. miatt kellett ránézni, de alapvetően résolaj veszteség is nagy volt, és tényleg 3 rossz is volt, emiatt felújították. De ezek után is előjött a hiba. Fojtószelep volt nézve, kaptunk egy újat tesztelésre, de nem az volt a bibi, így visszatették a régit. Gázpedál potméterre nem esküdnék meg, h megnézték, de fel is írom magamnak, s megkérdem. Testkábelek, az összes kábel, szenzor kimérve, ellenőrizve a csövek törése, esetleges levegősödésre gyanakodva. „…, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre.„ így is volt a 3-4 hónap alatt. Motorvezérlő diagnosztika is megvolt, ránéztek a programjára, semmi gondot nem láttak. Még be is hoztam a munkahelyemre, ahol készült, h leröntgenezzék látható-e valami alkatrész probléma, vagy oxidáció, esetleg nem zárt a vezérlő, s levegőt vagy vizet kap. De jó volt. Remélem most sikerült következetesebben leírnom a történetet :) Köszönöm a válaszodat, és az ötleteket! És a továbbiakat is előre köszönöm!!

mazda-auto.hu | 2011-10-21 08:22 Ila78 részére

Elnézést, de kicsit összekuszálódott bennem a kép, ugyanis hiányoznak az összefüggések (valószínűleg nem a Te hibádból). Például az egyik Mazda szervizben nem mutatott hibakódot, míg a másikban igen, holott a leállás, nyomásvesztés (???) mindkét esetben fennállt. Ha csak valós idejű diagnosztikával mutatható ki anyomásvesztés, tehát nincs tárolt hibakód, az már sok hibalehetőséget kizár. A befecskendezők javítása mit jelent? Miért volt rájuk szükség? Ha a nyomásvesztés téves információ, akkor könnyen lehet, hogy a "leállító" fojtószelep (dízel) okozza a hibát, vagy pl a gázpedál kapcsoló-potméter, de akár egy testkábel kontakt hiba is lehet. Sok-sok minden lehet, általában következetes diagnosztizálással minden esetben szűkíthető a hibaokozó lehetőségek köre. Nagyon ritkán vezérlőegység is lehet...

Ila78 | 2011-10-20 16:21

Nos, az én kis problémám amiben kérném segítségeteket, ötleteket!: Eleinte menet közben gyorsításnál, piros lámpától való elindulásnál állt le a motor. Majd később sűrűbben előjött a probléma, kiegészülve annyi megfigyeléssel, hogy gyorsításnál 2000 ford./min felett azonnal leállt. Ekkor jött a légtömegmérő, szűrők cseréje. Ideig óráig jó volt. Csak prémium diesel-t tankoltam… Majd sűrűbben előjött és azóta csakis nyugdíjas vezető stílusban nyomom. Lassan indulunk, egyenletes gázadással, tartjuk a sebességet, nincs hirtelen előzés, nincs hirtelen gyorsítás. Kiegészült még egy fajta dadogással a hibakép, mielőtt leáll, érezni a gázpedálon, h elveszi az üzemanyagot, és hiába pedálozok, nincs gyorsulás. És eredményeként leáll a motor. Ez most már akármilyen fordulatszámnál, sebességnél. Nos, diagnosztika megvolt még az elején, az egyik mazda szervizben, nem mutatott hibakódokat,majd később menetközben is volt diagnosztizálva, ekkor volt látható, h teljesen elejti az üzemanyagnyomást. Ami eddig cserélve, javítva lett: -vezérműszíjszett+vízpumpa -porlasztócsúcsok javítva -szivattyú kipucolva, beállítva -tank és a szintjelző tisztítva Amit eddig kizártak: -Üzemanyagcsövek a tanktól a motorig -Porlasztócsúcsok -Szivattyú -Nyomásszabályzó -Nyomásszenzor -Kábelköteg -EGR szelep -Részecskeszűrő -Bármilyen szenzor a motoron. bocs a regényért de eléggé el vagyok keseredve. És előre is köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2011-10-20 08:21 bandit67 részére

Mindenképpen Mazda műszeres diagnosztika szükséges, még ha a konkrét hibát nem is fogja megmutatni, elindulási irányt mutat a hibamegállapításhoz. Könnyen lehet, hogy a vezérlőegység nem látja, hogy forog a motor, vagy nyomásvesztés van.

Ila78 | 2011-10-19 17:45

Alapvetően lehet légtömegmérő, vagy eltömődött üzemanyagszűrő. De lehet komplikáltabb az eset, mint az enyém is.
Holnap én is részletezem miket cseréltek már rajta, s még mindig nem jó.
Az én mazdám 2007-es uúgy 1.6 diesel, annyi különbséggel, hogy nekem már 1,5 éve csinálja, 2000 ford/min felett.
Spontán leáll mostmár ha 10-el, ha 140-el megyek.
Mazda szervíz nem tudott rá mit mondani. A mostani szerelőm pedig kezdi feladni a játszmát.

Remélem neked nem ilyen komplikált lesz.

bandit67 | 2011-10-16 10:50

Üdv!
2008-as Mazda3 1.6 diesel-em van.Az utóbbi napokban többször leállt a motor elindulás után úgy, mintha kifogyott volna az üzemanyag. Aztán újraindítás után tökéletesen működött. Legutóbb városba kétszer egymás után produkálta ezt 1 km-en belül, aztán azóta nem jelentkezett. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Mi lehet a probléma? Köszönöm a segítő hozzászólásokat!

mazda-auto.hu | 2011-09-16 09:22 solyomzuzo részére

Sajnos a korábbi szervizeket már nem lehet rögzíteni, éppen ezért szabotázs biztos az ún. Mazda DSR szervizkönyv.

solyomzuzo | 2011-09-15 23:52 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ!
Ha most (mármint gondolom a köv. szerviz során) igénylem hogy digitális szervizkönyvben is legyenek nyilvántartva a történések, akkor azok mostantól indulnak, vagy ezelőtti dolgok is belekerülhetnek?

mazda-auto.hu | 2011-09-15 15:39 solyomzuzo részére

Nincs digitális (egyébként ingyenes) szervizkönyve az autónak. 2005.07.27-én adták át újkorában. Az alsó kuplung munkahenger ingyenes cseréjét kérni kell egy hivatalos Mazda szervizben a szervizelésnél..

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó