2025. Május 3. Szombat - Tímea
Mazda 323
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 Mazda3 (minden ami szerviz) Kérdések Mazdáról a szakértőnek Még több fórum téma
Gyártási időszak: 1971-1978
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm
Tengelytávolság: 2000 mm
Hasmagasság: mm
Légellenállási együttható:
Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.
Szelepek száma: 16
Furat/löket: 93,9 / 89 mm
Sűrítési viszony: 8,05:1
Motorbeépítés: Hátsó tengely előtt hosszában, középen
Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor
Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)
Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3): 4930
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 440,6/ 4000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6
Végsebesség: 284 km/h
Gumiméret elöl: 205/70 VR15
Gumiméret hátul: 215/70 VR 15
Összesen 564 db készült.
Több autó
mazda-auto.hu | 2010-12-06 08:18 balint1122 részére
Elképzelhető, hogy a motorvezérlő nem tudja, hogy hideg a motor. Ennek első számú oka pedig az lehet, hogy nem kap jelet, vagy rossz jelet kap a motorhőmérséklet jeladótól. Persze sok minden más is lehet.
balint1122 | 2010-12-04 22:13
nekem olyan problémám van ho most ebbe a hidegben kinn maradt az udvaron egy hétig a mazda 323 f tipusu autóm és (ugye hó is esett) sehogy se indul el.. gyertyákat kitisztitottam hideginditot nyomtam és kisit pöfög majd leáll.. nem tom mi lehet légyszives segíts előre is köszönöm!
mazda-auto.hu | 2010-12-02 16:30 gaborkom részére
Holnap nem vagyok elérhető, így majd hétfőn megpróbálok válaszolni, de ettől függetlenül Easyrider válasza is segíthet.
gaborkom | 2010-12-02 15:29 Easyrider5277 részére
Köszönöm az infót! Nekem egy olajszűrő van, 1990-es. Egy másik motorom is van, ebből vettem ki a műanyagot. A kompresszióval nem lehet baj, nincs nagy karter gáza, és az sem kékes. Én a szelepfedélhez tettem egy univerzális papíros benzinszűrőt (sok motorhoz tettem már) ez átengedi a gázt, de csökkenti az olaj mennyiségét. Amint leáll a motor visszafolyik. Jobb lett, de nem tökéletes. Ezzel valahogy nem bírok. Az zavar, hogy lassan olyan az udvarom, mint egy Volán-telep. Gondolom értetted a kérdésem, és ezzel a műanyag csövek problémáját. A tiédben hány darab cső van, és ha kevesebb mint öt, akkor hol?
Üdv: Gkom
Easyrider5277 | 2010-12-02 13:49 gaborkom részére
Remélem nem veszed tolakodásnak, ha én is írok. Nekem is ilyen van. 3 féle motorral gyártották. Asszem a legelső az aminél 2 olajszűrő van, itt az adagoló is más még nincs rajta a "termomechanikus szívató" (89-ig ha minden igaz)a későbbieken ez is rajta van és csak 1 nagy olajszűrő. Elvileg minden új motorral 1 lóerőt emelkedett a teljesítmény. Van komplett motorom is hozzá.Az első változaton nekem is volt műanyag, a későbbin nem. Ja és mértem rajta kompressziót nagyon jó, de nekem is olajos a levegőszűrő.
gmarci | 2010-12-02 12:31 mazda-auto.hu részére
Nagyon szépen köszönöm!
Üdv,
Marci
gaborkom | 2010-12-02 12:31 mazda-auto.hu részére
Az alvázszám:JMZBG129200128832 a motorszám:PN089583
Úgy tudom a 323-nak csak egyféle diesele van, nem tudom van-e róla robbantott rajz, az jelölné a csövek helyét.
mazda-auto.hu | 2010-12-02 11:18 gaborkom részére
Egy alvázszám alapján talán többet láthatnék.
gaborkom | 2010-12-02 09:40 mazda-auto.hu részére
Pontosan arra gondoltam, ha benne van minden műanyag cső, és ezek magasabbak a szelepek síkjánál, akkor ezek magasságáig megtelik olajjal a szelepfedél. Én nem láttam több olaj vissza folyó csatornát. Azon gondolkozom, legalább egyet kiveszek.
mazda-auto.hu | 2010-12-02 08:28 gaborkom részére
Erre így nem tudok válaszolni. Az olaj visszafolyása a karterba nem műanyag csöveken múlik, a hengerfejbe öntve vannak a visszafolyó furatok, melyek a hengertömbben folytatódnak a karterig.