2025. Október 31. Péntek - Farkas

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Ivanuska | 2011-02-09 08:24 mazda-auto.hu részére

Alá tudom támasztani. Diesel 136 le-s kombim van. Nyári napsütésben az M5- autópályán 130 km/órás sebességgel, tempomattal utaztam. Valószínűleg a rezonanciától elrepedt a turbóolajcső és szép lassan kinyomta az olajat. Lassan fogyott-fogyott, míg olyan kevés lett, hogy a motor túlmelegedett, majd besült. Amikor hirtelen megállt, benyomtam a kuplungpedált, így megúsztam a blokkolást, balesetet. A műszerekre pillantva még volt olajnyomás, a víz akkor kezdett el felmenni. Ha nincs tempomat talán lehetett volna észlelni, hogy kezd szorulni a motor. A 4. hengerben megolvadt a dugattyú, kalapáccsal kellett kiverni a hengerből. A kevés olaj miatt a főtengely nem érte el az olajat, nem tudta felcsapni a hengerfalra, így nem volt kenés, hűtés, túlmelegedett. Az 1-2 liter olajszint esetén a szivattyú még beleér az olajba, van olajnyomás. Figyeljétek az olajszintet. (Most van egy 5 ezer km-s motorom!!!!)

toget | 2011-02-08 19:36

Tisztelt Mazda-Autó!

Érdeklődnék, hogy a H1-es foglalatot át lehet-e alakítani / ki lehet-e cserélni D2S foglalatra, vagy inkább felejtős a dolog?

Köszönettel!

dana | 2011-02-08 11:12 mazda-auto.hu részére

Értem, köszi! Majd megmondom neki nézesse meg a gépest! Üdv!

mazda-auto.hu | 2011-02-08 11:03 dana részére

A baj már megtörtént. A motorban nem volt megfelelő olajnyomás, így az alkatrészek túlmelegedtek, fém-fém kontaktus jöhetett létre. Ennek pedig nyoma maradt az alkatrészekben. Arról nem is beszélve, hogy mióta járhatott már a gyári 4-4,5 liter olaj helyett 1-2 liter olajjal a motorban az autó. A olajnyomás lámpa vészjelző. A motor azonnali leállítására figyelmeztet! Nem az olajszintre figyelmeztet, csak közvetve utal arra is.

mazda-auto.hu | 2011-02-08 10:56 dana részére

Igen, a 2005-ös ráncfelvarrás előtt bowdenesek voltak a benzinesek.

dana | 2011-02-08 10:41 dana részére

http://www.mazda6.gportal.hu/picview.php?prt=656073&gid=2647085&index=10
Még egy kép a ködlámpa kapcsolóról. A jobbos az első-hátsó ködös.

dana | 2011-02-08 10:12 dana részére

Jaj és nem károsodott a motorja.

dana | 2011-02-08 10:11 bogyesz részére

Amikor akartam ködlámpát rakatni a gépbe, akkor a szalonban azt mondták hogy ki kell cserélni a bajuszkapcsolót is. Persze megoldható egy relével csak akkor egyszerre megy az első és hátsó is. Illetve külön kapcsolóval. Ilyen bajuszkapcsolóra gondoltam.
http://www.mazda6.gportal.hu/picview.php?prt=656073&gid=2674738&index=18
Az 5-55 oldalon a Typ-B (ilyen van minden Mazdában). a Typ-A pedig az első-hátsó ködlámpásokban.

dana | 2011-02-08 10:06 mazda-auto.hu részére

Az olajlámpával kapcsolatosan. Egy ismerősömnek felvillant néha-néha, majd már elég sűrűn. MEgnézte az olajszintet és szinte 0 volt. Utántöltött és az óta nem villan fel a lámpa.

dana | 2011-02-08 10:04 pampallini76 részére

Nekem 2004-es 136LE Diesel-em van. Ebben szerintem elektronikus gázpedálos...

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó