2025. Május 4. - Mónika

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


Den | 2010-04-02 20:22

Ja, hozzátenném, hogy ezt az olajfogyasztást agip full szintetikus 5-40-es olajjal produkálta, ha ez lényeges, megnéztem a kartert, van egy kis légmozgás, füst az nincs.

Den | 2010-04-02 20:15

Nagyon hasznos dolgokat olvastam a fórumon, így sok minden gyári hibrára rájöttem a kocsimmal kapcsolatban. Nekem egy 2003-as 1.8 benzin mazda 6-om van. Arra szeretnék választ kapni, hogy milyen gyakori ezeknél az olajfogyasztás? Az enyém kb 4-5 decit eszik 1000 km-en, mi lehet ennek az oka. 150.000 km van benne, nagy valószínűséggel. Van rá esély, hogy egy szelepszár szimering cserével orvosolható?

waklarma | 2010-04-01 21:00 dobaki2 részére

Nagyon köszönöm az infót!!

dobaki2 | 2010-04-01 20:47

Ha jól emlékszem valamilyen szürke színű anyag volt amit olyan dobozból nyomtak ki mint a fugasziles doboz.

A kormányoszlopot lebontani nem nagy dolog. Elöször a műanyag burkot kell leszedni. A csavarokat kiszeded, majd ovatosan szét bontod az alsó és felső műanyag borítót. Ha jól emlékszem (már kb. 4 éve volt) két nagy csavar tartja a kormány oszlopot, amelyet így le lehet hajtani, és széthúzni. Arra ügyelni kell, hogy a széthuzás után ugyanolyan helyzetbe kerüljön vissza a kormányrúd, mert különben a kormánykerék nem fog középen állni, és csak a kormánykerék levételével lehet újra központosítani. Bocs ha véletlenül kihagytam valamit, de kis műszaki érzékkel otthon is meg tudja csinálni az ember. De ha nem érzel bátorságot hozzá, akkor vidd be a szervízbe, max. félóra alatt megoldják. Egyébként szerintem valamilyen szilikonos - gumi jellegű - tömitőpaszta lehetett amivel bekenték. A szervízben egy öreg szerelő saját tapasztalata alapján kezdték a szervízben használni!

waklarma | 2010-04-01 19:37

És leírnád pontosan, hogyan csináltad? tidirium1@hotmail.com
köszi!

waklarma | 2010-04-01 16:54 dobaki2 részére

Az valami szilikon volt? nem tudod?

dobaki2 | 2010-04-01 07:35

A kormányoszlopot kell széthuzni (egy kis műszaki érzékkel nem nagy munka, de akinek nincs bátorsága hozzá az ne csinálja házilag). Én kétszer zsiroztam otthon hagyományos csapágy zsírral, de kb. 1-1,5 hónap mulva jelentkezett újra a hiba. Nekem végül egy szervízben olyan anyaggal kenték be ami amikor megkött akkor lágy gumiszerü anyaggá vált. Utánna az én kocsim az eladásig (kb. 2 év) nem produkálta a hibát.

nagyand | 2010-04-01 07:11

Pontosan mit kell bekenni zsírral? ès mennyire kell szétbombázni hozzá az autót hogy belehessen kenni?

waklarma | 2010-03-31 18:05

Köszi a válaszokat! Otthon tudom pótolni? megoldható?

várati | 2010-03-31 18:04 waklarma részére

Üdv!
Szintén tapasztaltam ezt a jelenséget,de nincs megkopva semmi, csak az elfáradt kenőanyagot(tartós jól tapadó jó minőségű zsír) kell pótolni,és már nem is érzed.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda3 MPS BL 2009-

Ajtók száma:     5
Ülések száma:     5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm

Tengelytávolság: 2640 mm

Hasmagasság: 145 mm

Saját tömeg: 1460 kg

Légellenállási együttható: 0,32 cw

Hengerelrendezés:  soros

Turbófeltöltő.   
Hengerszám:     4
Motorbeépítés:   elöl, keresztben

Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.

Sebességfokozatok száma: 6 
Lökettérfogat (cm3):     2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94   
Sűrítési viszony:  9,5:1   
Hengerenkénti szelepszám:     4
Szelepvezérlés típusa:   változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     380/3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.

Végsebesség: 250 km/h

Több autó