2025. Június 24. Kedd - Iván
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 5-10.
MOTOROLAJ 1-4.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 ötajtós benzines teszt.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Friss topikok:
Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda RX-8 2002-2012.
Ajtók száma: 2+2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm
Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma: 4
Hengerelrendezés:
Kéttárcsás wankel elvű motor
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés: elöl, hosszában
Szívómotor, szekvencionális befecskendezés
Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi
Kamratérfogat (cm3): 2 x 654 = 1308
Sűrítési viszony: 10,0:1
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500
Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.
Végsebesség: ~223, és ~235 km/h
Több autó
Oszi | 2009-05-17 21:49 Fecó részére
Letezik de nem olcsobb hanem inkabb dragabb viszont az is ugyan olyan viszkozitasu es mivel specialis eloirasoknak kell megfelelnie az olajnak igy eszedbe se jusson mast onteni bele mert az a motor karosodasahoz vezet!
Ez a specialis olaj a gazolajjal valo keveredes utani is teljesiti a gyarto altal eloirt adatokat es megfelelo kenest biztosit a motornak.
Ajanlom figyelmedbe Mazda-auto olajokrol irt "blog" -jat amiben tisztaz neheny varosi legendat az olajok "vekonysagarol"!
Fecó | 2009-05-17 21:19
Sziasztok.Üdv Mazda-autó.DPF-s,M6 dieselbe,Dexelia 5W-30-as eredeti Mazda olaj van.Van-e más,jobb minőségű alternatívája ennek az olajnak?Nem nagyon értek hozzá,(nem merültem bele)de vékonynak találom ezt,pláne még ha hígul is.Köszönöm.
jaffacakes | 2009-05-17 21:10
Sziasztok!
Mazda 6 (2004, 2.0D, 137LE) autómba, novemberben olajcserekor OMV BIXXOL special FO - SAE 5W-30 típusú olajat raktak a márkaszervízben az autóba. A kérdésem az lenne, hogy mennyi kilóméter után javasolt ismét olajat cserélni a fennt említett típus használata esetén?
zszs | 2009-05-16 18:43
Sziasztok,
A napokban többször is araszoltam autópályán dugóban és az alábbi problémára lettem figyelmes: járó motornál, üresben gurulva a fékpedál többszöri megnyomásával a fékpedál felkeményedik és megszűnik a fékhatás. Amint visszatettem sebességbe, a fékhatás helyreállt. Nem volt túl biztató. :) Mi okozhatja ezt a jelenséget?
(M6, 6 éves, dízel, 150e km)
tucsi | 2009-05-16 17:47
Sziasztok,
Epp mazda 6 vasarlas elott allok, mar meg is van a kiszemelt peldany (2004.09, 2.0 diesel, 137 lo), viszont nekem nagyon kemenynek tunik a szervo. Ez teljesen normalis?
Jelenleg egy 96-os Bravam van, es annak vajpuha a szervoja, ezert is erdeklodok.
Amugy mi az, amire figyelni kell vasarlas elott, miket erdemes megnezni rajta?
Koszonom szepen!
mazda-auto.hu | 2009-05-15 11:43 dobaki2 részére
1.Igen, beleesik.
2. A programozást úgy kell végrehajtani, ahogy a Mazda előírja.
3. Természetesen így látatlanban, egy hanghatás alapján valamilyen hiba megítélése nem lehet konkrét, tehát nem zárható ki az sem, hogy más adja a hangot.
dobaki2 | 2009-05-15 10:26
A furcs az, hogy attól az időponttól adja -ezek szerint vélhetően a turbó- amikor software frissítés volt kb. 2 hónapja. Azt megelőzően ez a hangjelenség nem volt. Hiába vittem vissza a szervízbe a számítógép nem mutatott ki hibát. Lehet hogy egy teljes sotware törlés és újra telepítés megoldhatja a problémát? A fogyasztás majd majd 500 km-re kivetítve volt 12.2 liter. Az alvázszáma a motornak:JMZGH19D601147511 Ez a motor beletartozik a jelzett szériába? Ha jól értem akkor a morgó hangnak semmi köze a kettős tömegű lendkeréknek?
mazda-auto.hu | 2009-05-15 10:04 dobaki2 részére
1. Ennél a típusnál egy bizonyos alvázszám tartományon belül a turbófeltöltő járókerekének lapátjain rezonancia jelenség léphet fel bizonyos működési fázisokban, a kipufogó oldalon. Lehet, hogy ez az a hang. A PCM programozásával ez a hiba teljesen megszüntethető. 2. Az átlagfogyasztás adatot érdemes minden tankolás után lenullázni és akkor is csak 50-100 km után ad megbizható adatot. Így mutatott 12,2 litert?
dobaki2 | 2009-05-15 08:50
2008-as 2.0 deiesel gépkocsim van. 1-es és 2-es sebesség fokozatokban lehet leginkább érzékelni, ha kipörgetem a motort a kuplung kinyomását követően az alapjárathoz való fordulatszám visszaesése során egy jól hallható morgó hang van. Többen azt mondták, hogy a kettős tömegű lendkerék adhatja a hangot. Ez most természetes jelenség, vagy nem? Ha igen akkor milyen mértékig az? Korábbi szintén diesel Mazda 6 (120 LE) és Mazda 5 (110 LE) gépkocsimon ez miért nem volt tapasztalható? Jelenleg még van egy fúrcsa erőteljes szívóhag is, amit csak alapjáratnál nem lehet hallani. Ezt a hangot az utastérben is lehet hallani mind gyorsításkor, mind állandó sebességnél. Egyik szakszervízben a turbót jelölték meg mint zajforrást. Igaz azt is elismerték, hogy másabb a hangja mint más Mazdában. A teljesítmény jelenleg jó az autónak, csak mintha a fogyasztás lenne magas. Igaz csak az utolsó tankolást követően tapasztaltam kirívó átlagfogyasztást 12,2 l/100km. Ilyen még sosem volt. Még állandó városi fogyasztás mellet sem nőt 8,5-9 fölé. Esetleg lehet, hogy a turbó okozhatja a kettöstömegű lendkeréknek tulajdonított hangot is.
tranyos | 2009-05-14 18:50 mazda-auto.hu részére
Rendben, jó a 14 óra. Köszönöm!