2025. December 16. Kedd - Etelka

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


pusi65 | 2015-10-13 15:33 Feribax2 részére

Nem hagy nyugodni a dolog.... Amikor szétszedek-összerakok egy ilyen szerkezeti részt, akkor hiába a nagy igyekezet, sohasem sikerül teljesen pontosan eltalálni annak a három vagy négy csavarnak a helyét. Itt mindegyik csavar totál passzol, semmi perem, illetve az eredeti szerelés által letakart és szép felületű rész nem látszik. Na nem untatom itt a többi Fórumtársat.  

pusi65 | 2015-10-13 15:20 Feribax2 részére

Illetve a 852-es fotó talán mégis jó: ha befújom egy csavarlazító spray-el, akkor a rozsda ázottá válik és az anya áttekerésekor a rozsda sérül a meneten. Ezen a képen az a másfél menetecske pedig rücskösen rozsdás. Nem akarom itt a nyomozó felügyelőt megjátszani, de szerintem az az anya nem lett mozdítva, csak befújva és akkor viszont nem lett a rugó leszedve és akkor.... :( Egyébként egy hatalmas kátyúba hajtás miatt én is sokat bosszankodtam elhúzással. Nem tett jót a szilenteknek. Lézeres csodabogarakkal állították ide-oda  kemény pénzért - a sok tehetségtelen - A végén horgászdamillal és egy házilag kreált kerettel magam állítottam be. Na azóta elengedett kormánnyal is szépen futl, gumi is szép. Lehet most többen megkérdőjeleznek, de nem baj! :))

pusi65 | 2015-10-13 15:04 Feribax2 részére

Nagyon átérzem helyzetedet! Hogy be akart csapni engem is Budapesten a Mazda Szabó anno... Nehéz így vakuval készített fotóról nyilatkozni. Csupa csillogás, ráadásul a menet, aminek "áttekertnek" kellene kinéznie, pont nem igazán kivehető. Szerintem hasznosabb lenne pár kép (lámpával,vaku nélkül) a rugóról, amit kiszerelésnél össze kellett hogy fogdosson a szerelő szétszedés közben, tehát nem lehet egybefüggően poros, sőt! 

myzoli | 2015-10-13 14:28

Tisztelt Mazda Autó!

Érdeklődni szeretnék, hogy az autóm érintett-e a légzsák visszahívási akcióban?
Az autó 2004-es évjáratú, alvázszáma pedig a következő:
JMZGG14T201233579

Köszönöm!

Feribax2 | 2015-10-13 12:16 Feribax2 részére

Kérdést persze kifelejtettem: szerintetek cserélve lett a toronycsapágy vagy sem?
 

Feribax2 | 2015-10-13 08:13

Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni, mivel úgy érzem át lettem verve. Családbarát ajánlotta "jó szerelő", saját műhellyel. Olajcserére vittem az autót és mivel volt egy pici jobbra húzás is, így gondoltam ezt is megnézhetné. Már az elején mondta, hogy szerinte toronycsapágy lesz és 18ezer körül már jót lehet kapni(én is néztem, több kereskedésben is, de 18-ért már a legdrágábbat adták volna, ezért is furcsa). Kész lett a kocsi, oljacsere, szűrők, 2 toronycsapágy, futóműállítás, cirka 87ezer forint! Azt hittem falnak megyek, amikor ezt meghallottam, de nem volt mi tenni, kifizettem. Hazafelé tartó után direkt autóúton mentünk, hogy leteszteljem. Egy enyhe jobbra húzás még mindig volt, de talán nem olyan vészes, mint előtte. Otthon viszont jött a meglepetés: laikusként néztem, de új alkatrészt nem találtam, sőt alulról bekukkantva ugyanolyan koszos a felfüggesztés, tehát ahhoz hozzá nem ért senki. Csavarok feje rozsdás, kulcsnyom nincs rajta.
Csináltam pár képet, ezért kérném a szakértő szemeket, hogy nézzék meg inkább.
Előre is köszönöm a segítséget!

http://kepfeltoltes.hu/view/151013/20151013_061841_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151013/20151013_061852_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151013/20151013_061903_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151013/20151013_061916_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/151013/20151013_061926_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

robertoq | 2015-10-12 22:12 mazda-auto.hu részére

Tisztelt MazdaAuto! Korábban beszéltünk hátsó övfogadóról, mostanában volt várható. Van esetleg új információ? Köszönöm.

Adrian1984 | 2015-10-12 17:44

Tisztelt Mazda-Autó, kedves Szakik!

Egy kisebb problémával kapcsolatban érdeklődnék. Az autó Mazda6, 2004, 1.8 benzines szedán. A kuplungszett kb. négy hete volt cserélve (Exedy), de ez a probléma már előtte is fennált - igaz, csak nagyon-nagyon ritkán. A helyzet az, hogy néha (viszonylag ritkábban), amikor egyesből (és csak abból) indulnék el, akkor olyan, mintha fulladozna, a fordulatszám durván leesik. Ezt főleg akkor teszi, ha előtte hátramenetet végeztem, bár lehet, hogy ezzel nincs összefüggésben  a dolog. Kicsit néha olyan érzésem lenne, mitha "félreváltottam" volna, holott ez biztosan nem igy van. 

A fordulatszám egyébként mindig jó (ezt a ritka esetet kivéve), az autó jól gyorsul, a váltás ezt kivéve remek, a motornak nincs furcsa hangja sem (csak ebben a helyzetben olyan, mintha "alulról erőlködne"), mindig "pöccre" indult, tehát nincs rá különösebb indoka.

Kérdésem az lenne, hogy ezt mi okozhatja? Nyilván igy leirva sokkal nehezebb választ adni, mint látni, és ezt ei is fogadom.

Köszönöm szépen előre is a választ!

 

BP | 2015-10-12 16:06

Tisztelt Mazda-Auto!

Néhány hete vettük észre először, hogy ha álló helyzetből előre és hátramenetben is balra kell kanyarodni, akkor az autó (2010-es 1,8-as 6 Sportkombi) hangosan és nehézkesen reagál. Erősen gyanús hogy kormánymű gond lehet, ami kissé riasztó lehetőségnek tűnik (árban, és az autó korára  - 5 éves - tekintettel is). Ami biztos: se lengéscsillapító, se gömbcsukló problémára utaló jelet nem találtak.

Nyilván nem ússzuk meg a nagy szervízlátogatást, de előtte szeretném felmérni, hogy mennyire gyakori problémáról van szó, illetve mi a kezelési mód (ha kormányműcsere, akkor az hány autó árába kerül...?)

Válaszukat előre is köszönöm!

Péter

mazda-auto.hu | 2015-10-12 14:45 saxoo44 részére

A legolcsóbb megoldás a gázolajszűrő cseréje. Ha nincs változás, egy hibakódolvasást megér, mert nem minden esetben világít a hibalámpa.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó