2025. Június 21. Szombat - Alajos

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


z3ff | 2015-02-10 14:08

MOTOROLAJ 5-10 kommenteknél említitek hogy a Castrol paletta leegyszerűsödött a Titanium bevezetésével. Csak megerősítésképpen: Castrol Edge Titanium FST 0W30 ACEA C3 minősítéssel biztonsággal használható 2003-as 2.3-ashoz előírt ACEA A3/B4 helyett? Nüansznyi különbségeken kívül oda kell figyelni valamire? API SN/CF minősítés túlteljesíti az előírtakat.

Köszönöm!

Fecó | 2015-02-10 13:16 Borla részére

 Szerintem is csak elírás midkét megnezés,hisz ugyanaz a fakon fotó van a DPF-hez is biggyesztve,de a literes fotóinál is szoros a tévesztés,de ott legalább a sarokban,az apró sárga címke árulkodik,szóval jó a nem DPF dízelhez meg benzinesbe is.. :)

mazda-auto.hu | 2015-02-10 12:55 Borla részére

 Nem tudom eldönteni, hogy hol a hiba a linkelt oldalon, de mint írtam, C1-es olaj kizárólag a 2,0-2,2 liter hengerűrtartalmű, részecskeszűrős kipufogóval szerelt Mazda dízelmotorokban használható. A korábbi dízel, illetve benzin motorokban gyakorlatilag TILOS ezt használni. 

Borla | 2015-02-10 12:29 BZ részére

 A linken Mazda Dexalia Ultra 5w30 olaj szerepel, s szerintem nem csak a C1 az egyetlen elírás benne. A Mazda Dexali Ultra 5w30 szerintem nem C1-es olaj. Ha az lenne, akkor Mazda Dexalia Ultra DPF 5w30 lenne a megnevezése. Szóval szerintem először is nem C1-es, másodszor pedig jó a dízelbe. Csak a hozzáértő (mazda-auto.hu) válaszát várom még, mielőtt megrendelném. De azért kösz a segíteni akarást - csak nem ilyen egyszerű ez kérdés. Nem mellesleg most is ilyen olajjal járok, s amikor azt vettem, s most is láthatod más beszerzési forrásoknál, hogy a leírásukban

ACEA A5/B5 API SL/CF szerepel. Most már szeretnék egyértelműen tisztán látni a kérdésben, ezért várom a szakértő válaszát.

BZ | 2015-02-10 11:58 Borla részére

A linken szereplő olaj ACEA C1 minősítésű, vagyis csak a DPF-el szerelt autókba tölthető, a tiédbe nem.

Borla | 2015-02-10 11:51 szucsfe részére

 Nekem volt egyszer egy ilyen jelenség, a frászt hozta rám - ki akart ugrani a motor alapjáraton, remegett az egész kasztni, kiváltképpen a eleje, hűtőmaszk környéke. Előtte máshol tankoltam, egyszerű gázolajat. Ijedtemben elcsattogtam molos evót tankolni, aztán úgy maradtam. Azóta egyszer sem jött elő. Nem tudom, az anyag volt-e az oka, de az nem lehet gond, remélem, hol molos evóval járok. Nem látom, hogy kevesebbet enne, szóval nem tűnik ilyen vonalon hatékonyabbnak, de lehet, csak azért, mert pont tél elején, a kályha-használat kezdetén történt. Igaz, kályha melett is ugyanannyit eszik, mint nyáron ... akkor lehet, hogy mégis gazdaságosabb - viszont akkor árban ugyanott vagyok, mint a sima anyag esetén.

Borla | 2015-02-10 11:43 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm, tehát akkor a lnken szereplő nem DPF-es (de a weblapon csak benzinesekhez valóként megjeleölt [helytelenül?]) the-filtershop.com/MAZDA-Dexelia-Ultra-5w30-5-L-motorolaj olajat ezek szerint használhatom DPF nélküli diesel 2.0 CDH autómban? Bocs, hogy vissza kérdezek, csak konkrétan ez nem szerepelt a válaszban, csak, hogy hol nem szabad biztosan. Szóval jó nekem ez az olaj? No DPF, 2.0 CDH (2005.04. havi) Bocs a szószaporításért és előre is köszönöm a választ!

animatrix11 | 2015-02-10 11:26

 

Üdv!

Hátha tud valaki okosat mondani
Mazda 6 2010 dízel, 125LE pár hónapja lecsökkent a teljesítménye, szervizben megnézték, ha megtisztítják a légtömegmérőt és törlik a hibakódokat, megint rendesen megy de minden újraindításnál csökken egy kicsit, mire beáll a mostanira, légtömegmérő ill a befecskendezett üzemagyag mennyiség jött ki hibának, de nem tudták egyértelműen megállapítani mi a hiba, és az is fura hogy újraindításonként csökken le a teljesítménye, chiptuning is van benne a szűrő is meg lett buherálva (a hiba az szűrő kivétele előtt már jelentkezett), lehet program hiba vagy más inkább ?

 

Azóta fejlemény: 

mazda szervizes ismeretség által kaptam kölcsön egy használt (elvileg működő) légtömegmérőt, szervízes berakta, de azóta sem változott semmi a dolog...

Valamit nem értek, 2 helyen is volt a kocsi ahol annyit csináltak vele megpucolták a légtömegmérőt és kiütötték a (amúgy nem létező) hibakódot a kocsiból, ilyenkor visszaáll a teljesítmény de megyek vele 30-40 km-t és megint visszaesik, most bevittem a szervizbe ugyanazt csinálták, annyi különbséggel, hogy cserélte a mérőt, de nem állt helyre a teljesítmény egyáltalán. 
Úgy látom a szerelők többsége nem látott még ilyen kocsit közelről, mert nem tudnak semmit mondani pontosan mi a baja...

5let?

 

soulgramd | 2015-02-10 10:45

Tisztelt Szakértő!

 

A legjobbat akarom a 2003-as MAZDA 6 1.8 benzines kocsimnak. JElenleg 175.000 Km van benne. Mindig is bíztam a Mobil1 olajokban és ebbe is ezt akarom tenni. Fel is kerestem a Mobil oldalát és az ajánloatt olja a MOLBIL 1 0W40 New life.

 

http://www.mobil.co.uk/UK-English-LCW/carengineoils_which-oil.aspx

 

A kérdésem, hogy valóban megfelelő-e a kocsimhoz, vagy inkább más javaslata lenne?

Köszönöm!

szucsfe | 2015-02-10 10:41 mazda-auto.hu részére

 Köszönöm a válaszát! Az az érdekes a dologban, hogy mióta újra én használom, azóta nem produkálja a hibát. Lehet, hogy csak ki kellett "kormolni"?

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó