2025. Június 21. Szombat - Alajos
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Kísérleti, és prototípus Mazda wankel motorok.
Nincs messze a Mazda CX-3.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Lancia Rallye 037 Stradale 1982.
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm
Tengelytávolság: 2440 mm
Hasmagasság:
Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)
Szelepek száma: 8
Szelepvezérlés típusa: DOHC
Furat/löket: 84 / 90 mm
Sűrítési viszony: 7,5:1
Feltöltés: Abarth kompresszor
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt keresztben
Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor
Sebességfokozatok száma: 5
Hajtás: Hátsókerék
Lökettérfogat (cm3): 1995
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min): 226 / 5000
Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.
Végsebesség: 220 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2015-02-02 12:03 arsenaljee részére
Email címet kérünk.
mazda-auto.hu | 2015-02-02 11:55 Tibko12 részére
Könnyen lehet, hogy csak a gázolajszűrő van eldugulva. Más tippeket diagnosztizálás nélkül nem tudok adni.
alk3sh | 2015-02-02 09:41 rodek részére
méresd ki a turbó vákumszelepét, ott lesz a hiba valszeg, nekem ugyan ez volt turbó csere után nem volt teljesítmény az általam elvárt fordulatszám tartományban csak 2200-2500 között... kiderült 1,2bar helyett csak 0,8 volt a vezérlődoboz vákumja... egy potom 50ezer+áfa alkatrész újjonan ez a szelep. egypróbát megér
viszont nem biztos hogy kellett volna turbót cserélni ha ez lesz a hiba :) mert ez miatt a régi is gyengélkedhetett... legalább megkaptad a kiszerelt turbó részt? mondtak róla valamit? vagy kompletten turbót cseréltek és nem törődtek semmivel?
arsenaljee | 2015-02-01 11:51
rodek | 2015-01-31 20:37 mazdarobi részére
Szia!
Hajtókar csapágyas volt, olyan hangja lett mint a traktornak. Elvittem szerelőhöz (nem mazda specifikus), megszerelték és mondták hogy a turbo be sem indul. Ekkor elmentem a xedoscar-ba (a legmegbízhatóbb mazda bontó), és hoztam egy bevizsgált tökéletes turbót. Olaj fogyot, és az ki is derült hogy a turbó ette.
Ma mentem vele és botrány...füstöl, nincs turbo nyomás 2200 alatt, de semmi :(
A hiba előtt nem füstölt, és a turbó mindig ment és 1800-nál kapcsolt rá.
Ja és még egy dolog. Mielőtt bement a szervízbe, így hajtókarcsapágyasan is megvlt a menetteljesítménye, és minen jól ment, csakhát traktor hangja volt. Mikor megszerelték odaadták, hogy tessék parancsolni. Hazamentem vele de semmi erő. Visszavittem és mondták hgy a turbó kuka...mondtam hogy még a szervízbe úgy hoztam hogy működött. Mindegy elfogadtam és hoztam turbót. Kicserélték, és most ez van amit leírtam :(
Lehet ez is hozzátesz amit mondasz hogy vákuumcső, vagy ehhez tartozó bizgentyűk.
Ötlet? Akár pécsre egy kollégám le tudná vinni.
mazdarobi | 2015-01-31 18:26 rodek részére
Szia!
Én pécsi vagyok,nem ismerek pesten senkit.
A nyagy javítás talán valamilyen olajzási problémából bekövetkezett gond volt?
A turbo csere miatt gondolom...,akkor lehet,hogy a vákumpumpa is tönkrement,s ezért nincs elég vákum a geometriát működtetni.
Jó lenne tudni,mi volt a probléma,s mit javítottak,általános vagy tipus specifikus Mazda szerelő javította?
Tibko12 | 2015-01-31 17:08
Tisztelt Mazda Autó!
Továbbra is fennáll a problémám, hasonló, mint rodek-é.
2004-es, 136 LE-s, 1998ccm, dízel lépcsőshátú Mazda 6.
Nos, 1-2-3-ik sebességben viszonylag húz, bár nem az igazi, 4-5-ik sebességben nagyon lomha, emelkedőn 5. -ben, szinte fel sem megy. 2000-es fordulat felett beindul ugyan, de alatta alig gyorsul. 3000 felett nagy gázadásra is gyorsul, de füstöl szépen, feketén. A fogyasztás is elég magas, 7,5-8,5 liter, tempótól függően. Légtömegmérő cserélve, EGR szintúgy. A geometriaállító rudazat a motor indítása után alig 5mm-7mm-t mozdul felfelé, elég annyi? Próbálgattam a vákumcsöveket, ha a szivattyúét lehúzom és megszívom, valami szörcsög, alighanem a szivattyú körül. Ez normális, vagy vákumcső problémára utal? Kaptam sok szerelőtől sok információt, többek között adagoló, porlasztócsúcsok, turbó cseréje, felújítása, geometria tisztítás. Észrevettem, hogy alapjáraton szipog valami valahol, a vákuumpumpa körül. A mágnesszelep pedig nem kattog, pedig úgy tudom, kellene neki. Lehet, hogy az a probléma okozója?
De külföldön dolgozok, így szükség van a kocsira, nincs lehetőségem blindre szabit kivenni. Kérlek, segítsetek. Előre is köszi
kdani21 | 2015-01-31 17:05
Sziasztok!
2004-es Mazda 6-ról van szó, 136 LE, 100 kW-os kombi kivitel.
Pár nappal ezelött az alapjáratom elkedzett ugrálni, rá nemsokkal szintén pár napja elkedzett lefulladni, de azt vettem észre ha bemelegszik a motor akkor minden rendben.
Tegnap már piros lámpánál is lefulladtam, és az újraindítás is csak úgy ment ha nyomtam kis gázt neki.
Ma reggel mikor indulni akartam, negyedszerre sikerült csak elindítani a kocsit, a piros lámpánál pedig ötször állt le a motor.
Hazainduláskor pedig szintén csak másodjára indult be a motor, de már felvillant és égvemaradt a motor ellenőrző lámpa, valamint a TCS/DSC rendszerek kontroll lámpája is égve maradt.
A kocsit beraktam most a garázsba, kérdésem az lenne milyen értékű a hiba?
Valamint valaki tud e Győrben jó Mazda szerelőt, vagy keressem fel a Mazda szalont?
rodek | 2015-01-31 10:05 mazdarobi részére
Köszi Robi!
Egyet még ma reggel észrevettem. Kis fordulatszámon kormol, amint beindul a turbo máris nincs füst. Tudsz valakit ajánlani aki ért ezekhez amit elmondtál és emberi áron csinálja? Mivel ez csak egy beállítás jó a garázs is, csak hozzáértő legyen. Budapest és környéke. Köszönöm előre is!
mazdarobi | 2015-01-31 08:00 rodek részére
Szia!
A turbót nem lehet számítógéppel állítani.
Azt csak próbapadon tudják beszabályozni,s ezután a változógeometria mozgató rudazat csavarját befestik,hogy ne lehessen elállítani.
Ha az gyári,akkor máshol,pl vákumcsöveknél kell keresni a hibát.