2025. Június 23. Hétfő - Zoltán
Mazda6
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
MOTOROLAJ 1-4.
MOTOROLAJ 5-10.
Díjnyertes Mazda i-stop.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Grammok, grammok, kilogrammok...
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 (minden ami szerviz) Mazda6 Még több fórum téma
Mazda3 MPS BL 2009-
Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hossz./szél./mag.: 4505/1770/1460 mm
Tengelytávolság: 2640 mm
Hasmagasság: 145 mm
Saját tömeg: 1460 kg
Légellenállási együttható: 0,32 cw
Hengerelrendezés: soros
Turbófeltöltő.
Hengerszám: 4
Motorbeépítés: elöl, keresztben
Nagynyomású, közvetlen benzin befecskendezés.
Sebességfokozatok száma: 6
Lökettérfogat (cm3): 2261
Furat / löket (mm): 87,5 / 94
Sűrítési viszony: 9,5:1
Hengerenkénti szelepszám: 4
Szelepvezérlés típusa: változtatható Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 260(191)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min): 380/3000
Gyorsulás 0-100 km/h: 6,1 mp.
Végsebesség: 250 km/h
Több autó
mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:46 Moment részére
Lehet például, hogy a szívócső (beömlő) nyomásszenzor (BOOST) a hibás.
mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:46 ladanyizo részére
Igen.
mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:45 454.casull részére
Valószínűleg a zárhenger belső végén található karról akadt le a működtető pálca, illetve ezen a környéken kell keresni a probléma okát.
mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:32 Xewi részére
Nem egyforma a két blokk, illetve a részegységek sem. Az MPS motor például hengerperselyes, és kovácsolt dugattyúkkal készül, míg az atmoszferikus feltöltésű 2,3-as motor nem.
Ettől függetlenül turbóval, vagy kompresszorral feltöltőssé lehet alakítani, és valójában tényleg ez a legolcsóbb (de egyben drága) tuning, melynek jobban érezhető hatása van a teljesítményre. Persze mivel a motor egyes alkatrészeinek hőterhelése jelentősen megnő, ezért a turbónyomás maximális értékének megfelelően több egyéb módosítást is eszközölni kell a tartósság érdekében. Az egyik alapvető dolog a 2,3-as olajkapacitásának megnövelése.
Valószínűleg a legolcsóbb egy törött MPS Hármas, vagy Hatos blokkját, vezérlőegységét (Hatosét), és még néhány alkatrészét átszerelni, de ez is komoly felkészültséget igényel.
Merrel13 | 2013-06-27 20:19
Sziasztok! 2002es 2.0 benzines kombi mazda 6 nál a klimacső cikszámát szeretném megtudni méghozzá azt amelyik a kompresszorhoz jön vissza.Tud nekem valaki segiteni mert a mazda program rajza régi cikszámot hozz a csőre és i9gy nem tudom megrendelni. Mert a kereskedőprogram nem találja azt a cikszámot vagy mi, Előre is köszönöm.
454.casull | 2013-06-27 12:18
Volt-e valakinek hasonló?A vezető oldali ajtót nem nyitja-csukja a központi zár kulcsról.Pár napja csinálhatja csak,előtte működött,de csak tegnap vettem észre.Belülről a kilincs melletti gombbal nyit-csuk minden ajtót.M6 2005.Akksi levétel nem segített.Ha kulccsal nyitom,szintén működik az összes zár.
454.casull | 2013-06-27 12:07 Xewi részére
Szerintem nem pontosan egyezik a blokk az MPS blokkjával, de engem is érdekel a motor izmosításának lehetősége.Amúgy az MPS kereken 2300ccm a miénk pedig azt hiszem 2261 körül van szóval furat vagy löket eltérés van,vagy mind2.
Moment | 2013-06-26 22:28
Mi lehet a hiba?
Német autópályán tűnt fel, hogy nincs ereje a CD143 gépemnek, max 180 km/h-val megy. 140-ról teljes gázas gyorsításnál leszabályoz ( a kb. 20 l/100 km-es pillanatnyi fogyasztásról visszamegy kb 15-re). Nem így volt előtte.
Itthon is teszteltem, max gázas gyorsításnál 2800 ford/perc fölött leszabályoz.
Kiméletes gázadásnál nem lehet észrevenni semmit..
Diagnosztikai szoftrver eredményei:
- Nincs hibakód
- Visszaesik a turbónyomás (250kPa -ról ) és a levegő mennyiség a kritikus ponton
- feltűnő volt, hogy a fojtószelep vezérlő alapjel és a helyzet is 80%-os értéknél stabilan áll, nem változik.(indítás előtt megy csak 94%-ra)
Talán összefügghet a jelenség a 120 ekm-es gyári szervizzel is, mintha azóta lenne.
Kíváncsian várom a szakértői válaszokat.
Üdv Moment
Xewi | 2013-06-26 14:43
Sziasztok,
A kérdésem annyi lenne, bár a választ azt hiszem tudom, hogy van egy 2.3 Benzines 2006 os mazda 6 osom, és kacérkodtam a gondolattal az utólagos turbó beszereléssel.
Vajon mennyire járható út ?
(Mivel a motor elvileg ugyan olyan mint az MPS nél, ezért annak bírnia kéne ?!) Véleményetek érdekelne.
Másik kérdésem az lenne, hogy azt be lehete programoztatni avagy programozni valahogy, hogy ha bezárom a kocsit, huzza fel az összes ablakot ?
Mivel ami nekem van kártyás, ezért anélkül kellene, hogy a kártyán megnyomnék bármi gombot ( lehetőség szerint akkor kellene felhuznia amikor bezárom az autót a gombbal a kilincsen ) .
Arra már rájöttem hogy ugy fel lehet huzatni az ablakot ha a távirányítókártyán nyomva tartom a zár gombot.
Előre is köszi a válaszokat
Üdv
ladanyizo | 2013-06-25 12:10
Üdv!
Éderklődnék, hogy a
Mazda3 vonószem, 2003-2008 közötti, jó e a Mazda6 2003-hoz?