2025. Augusztus 15. Péntek - Mária

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:46 Moment részére

 Lehet például, hogy a szívócső (beömlő) nyomásszenzor (BOOST) a hibás.

mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:46 ladanyizo részére

 Igen.

mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:45 454.casull részére

 Valószínűleg a zárhenger belső végén található karról akadt le a működtető pálca, illetve ezen a környéken kell keresni a probléma okát.

mazda-auto.hu | 2013-06-28 07:32 Xewi részére

 Nem egyforma a két blokk, illetve a részegységek sem. Az MPS motor például hengerperselyes, és kovácsolt dugattyúkkal készül, míg az atmoszferikus feltöltésű 2,3-as motor nem.

Ettől függetlenül turbóval, vagy kompresszorral feltöltőssé lehet alakítani, és valójában tényleg ez a legolcsóbb (de egyben drága) tuning, melynek jobban érezhető hatása van a teljesítményre. Persze mivel a motor egyes alkatrészeinek hőterhelése jelentősen megnő, ezért a turbónyomás maximális értékének megfelelően több egyéb módosítást is eszközölni kell a tartósság érdekében. Az egyik alapvető dolog a 2,3-as olajkapacitásának megnövelése.

 

Valószínűleg a legolcsóbb egy törött MPS Hármas, vagy Hatos blokkját, vezérlőegységét (Hatosét), és még néhány alkatrészét átszerelni, de ez is komoly felkészültséget igényel.

Merrel13 | 2013-06-27 20:19

Sziasztok! 2002es 2.0 benzines kombi mazda 6 nál a klimacső cikszámát szeretném megtudni méghozzá azt amelyik a kompresszorhoz jön vissza.Tud nekem valaki segiteni mert a mazda program rajza régi cikszámot hozz a csőre és i9gy nem tudom megrendelni. Mert a kereskedőprogram nem találja azt a cikszámot vagy mi, Előre is köszönöm.

454.casull | 2013-06-27 12:18

 Volt-e valakinek hasonló?A vezető oldali ajtót nem nyitja-csukja a központi zár kulcsról.Pár napja csinálhatja csak,előtte működött,de csak tegnap vettem észre.Belülről a kilincs melletti gombbal nyit-csuk minden ajtót.M6 2005.Akksi levétel nem segített.Ha kulccsal nyitom,szintén működik az összes zár.

454.casull | 2013-06-27 12:07 Xewi részére

 Szerintem nem pontosan egyezik a blokk az MPS blokkjával, de engem is érdekel a motor izmosításának lehetősége.Amúgy az MPS kereken 2300ccm a miénk pedig azt hiszem 2261 körül van szóval furat vagy löket eltérés van,vagy mind2.

Moment | 2013-06-26 22:28

 Mi lehet a hiba?

Német autópályán tűnt fel, hogy nincs ereje a CD143 gépemnek, max 180 km/h-val megy. 140-ról teljes gázas gyorsításnál leszabályoz ( a kb. 20 l/100 km-es pillanatnyi fogyasztásról visszamegy kb 15-re). Nem így volt előtte.

 Itthon is teszteltem, max gázas gyorsításnál 2800 ford/perc fölött leszabályoz.

Kiméletes gázadásnál nem lehet észrevenni semmit..

Diagnosztikai szoftrver eredményei:

- Nincs hibakód

- Visszaesik a turbónyomás (250kPa -ról ) és a levegő mennyiség a kritikus ponton

- feltűnő volt, hogy a fojtószelep vezérlő alapjel és a helyzet is 80%-os értéknél stabilan áll, nem változik.(indítás előtt megy csak 94%-ra)

Talán összefügghet a jelenség a 120 ekm-es gyári szervizzel is, mintha azóta lenne.

Kíváncsian várom a szakértői válaszokat.

Üdv Moment

Xewi | 2013-06-26 14:43

 Sziasztok,

 

A kérdésem annyi lenne, bár a választ azt hiszem tudom, hogy van egy 2.3 Benzines 2006 os mazda 6 osom, és kacérkodtam a gondolattal az utólagos turbó beszereléssel.

Vajon mennyire járható út ? 
(Mivel a motor elvileg ugyan olyan mint az MPS nél, ezért annak bírnia kéne ?!) Véleményetek érdekelne.

 

Másik kérdésem az lenne, hogy azt be lehete programoztatni avagy programozni valahogy, hogy ha bezárom a kocsit, huzza fel az összes ablakot ? 

Mivel ami nekem van kártyás, ezért anélkül kellene, hogy a kártyán megnyomnék bármi gombot ( lehetőség szerint akkor kellene felhuznia amikor bezárom az autót a gombbal a kilincsen ) . 

Arra már rájöttem hogy ugy fel lehet huzatni az ablakot ha a távirányítókártyán nyomva tartom a zár gombot. 

 

 

Előre is köszi a válaszokat

Üdv

ladanyizo | 2013-06-25 12:10

 Üdv!

 

Éderklődnék, hogy a 

Mazda3 vonószem, 2003-2008 közötti, jó e a Mazda6 2003-hoz?

 

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó