2025. Június 20. Péntek - Rafael

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


murmuc | 2013-02-03 19:43

Tisztelt Fórumozók! 2012.júliusában vettem egy Mazda 6 2D 143 Le 6 sebességes.Megcsináltam nála az összes szervízt.A váltóban is lecseréltem az olajat Q8 75W-90 raktam bele amit nagyon sok autóba raktam,és bevált.DE a MAZDA hidegben nem szeret váltani,akad nehezen veszi a sebességeket.20 perc melegedés után jól működik.Ezek szerint csak gyári olaj vagy van alternatíva olajban.Segítségeteket előre is köszönöm.

dana | 2013-02-03 16:35 EnergieLaczy részére

Persze azt az SKF-et kerüli, amiben belül SFK van és Made in China. Mert sajnos ez van ráírva!!!

dana | 2013-02-03 16:33 EnergieLaczy részére

Igazad lehet, legutóbb mivel nem a vezérléshez vettem SKF csapágyat, hanem máshova. És valóban előkerestem az elrakott előző vezérlés cuccom. NTN csapágy volt. De SKF doboz :) Mondjuk szerintem így jobban járunk. A tesóm autóvillamosságis és ő már teljesen lemondott az SKF csapágyakról. Generátorokba, indítókba SKF csapágyakat rakott régebben, Volt egy autó aminek szét kellett bontani a generátorát felújítás után pár ezer km-rel és már lötyögött a csapágy! Kutyulnak ezek össze-vissza. Megveszik más gyártótól gyári áron és bedobozolják. Igaz csak kis hasznuk van rajta, de elmondhatják hogy nekik is van ilyen. Nekem az SKF feszítőpatronban volt INA. Pedig szinte ez volt a legolcsóbb. Ha INA-t veszek 2-3x annyiba került volna. Gáz. Ha lehet japán csapágyakat használok. NTN, Koyo.

kekati | 2013-02-02 11:24

Sziasztok! Olyan gondom lenne, hogy a Mazda 6 Bose mélynyomón alig szól.Nem tudom, hogy az erősítővel van e gond, vagy a mélynyomó, vagy a valamelyik vezeték. hogyan tudnám legegyszerűbben megtalálni a hibát? Köszönöm!

monguzka | 2013-02-02 09:24

elfelejtettem írni hogy 280 000km van az autóban ,és hogy most néztem hátúl a kipufogon jön az olaj.

EnergieLaczy | 2013-02-01 17:39 dana részére

Szia Dana! Sejtheted hogy én is meglepődtem, amikor látom hogy bontatlan SKF dobozba NTN csapágy volt. Nemsokára 200 ezer kilóméter van a járgányba. eddig nincsen vele probléma vezérlés szempontjából. (: Üzemanyaglámpa kigyulladás után max 90 kilómétert mertem menni, így tankoltam bele 57 litykót. Viszont Tisztelt Mazda-Autó egy kérdés. Most cseréltem ki mind a négy fékmunkahengert /átrozsdásosdás miatt ): / első két kerék levegőbe, kerekek nincsenek rajta, váltó üresbe, motor alapjáraton jár és lassan forognak az első kerekek. Kettőstömegű lendkerék még nem volt cserélve szerencsére se kuplung. Ez így normális vagy valamire már utal? Választ előre is köszönöm. Üdv ÉNRG

dana | 2013-02-01 14:45 monguzka részére

Lehet nem csavartátok vissza rendesen a leengedő csavart, vagy az olajszűrőt! Én itt helyben egy komoly szervizben cseréltettem először az olajam. Jól lehúztak, ráadásul másnap reggel láttam egy pár pötty olajat a kocsi alatt. Az olajszűrőt egy ujjal el tudtam forgatni! Azóta kerülöm őket! Mondjuk nekem szinte semmi nem ment el belőle. Ha bevillan az olajlámpa az már necces. Nem alacsony olajszint miatt villan be, hanem alacsony nyomás miatt! Mondjuk ez összefügghet azzal hogy alacsony az olajszint, mivel nincs mit pumpálnia, de sok minden más miatt is lehet. Főleg hogy látod a motort hogy olajos. Egy dieselnél ha még nem pörgeted a motort akkor is rendkívül hamar elkoptatja az alkatrészeket. Alacsony fordulaton is nagy nyomatéka van és az bizony eszi a csapágyakat olaj nélkül!

dana | 2013-02-01 14:32 monguzka részére

Ha kigyullad az üzemanyag lámpa, akkor még vagy 10 liter van benne! Én kigyulladás után mentem vele 150km-ert! Még akkor sem állt le. Mondjuk Dieseleknél nem érdemes kipucoltatni a tankot az üzemanyag rendszerrel. Én már megjártam emiatt. Ki kellett takarítani az egész rendszert... :(

mazda-auto.hu | 2013-02-01 14:29 monguzka részére

Amikor már az olajnyomás lámpa jelzi, hogy egy motorban nincs olaj, akkor nagy baj van. Az esetek 99%-ban ilyenkor minimum siklócsapágy kopások keletkeznek a motorban. A sípoló hang valószínűleg a turbótól jön, akár az is károsodhatott, de lehet, hogy a vákumszivattyú adja a hangot. Azonnali diagnosztizálást javaslok, és a kopásokon kívül azt is ki kell deríteni, hol került bele ilyen rövid idő alatt ennyi motorolaj a hengerekbe.

mazda-auto.hu | 2013-02-01 14:22 nagyand részére

Ha ez segít, nálunk olajcserével együtt 135-140e Ft a szíjcserés szerviz. A patront, két görgőt, szíjat, olajat, olajszűrőt, és gázolajszűrőt cserélünk.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó