2025. Június 20. Péntek - Rafael

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dana | 2012-08-09 09:34 mazda-auto.hu részére

Igaz az az első :) A gázolajszűrő. Mondjuk nekem attól nem oldódott meg a probléma. Sőt a 2. lépésem az üzemanyag tankban lévő szűrő ellenőrzése volt. A gázolajszűrő is koszos volt és a tankban lévő is nagyon koszos volt. De sajnos ezektől nem javult meg a dolog.

mazda-auto.hu | 2012-08-09 09:18 LeKlein részére

Érdemes lenne szakműhellyel megnézetni mind a két elelemt. Illetve először a pumpát, hátha nem kellene kiszerelni a kormányművet.

mazda-auto.hu | 2012-08-09 09:17 mazda64 részére

Valószínűleg az üzemanyagellátó rendszerben a gázolaj nyomásával van gond. Ez egyszerűbb esetben lehet egy eldugult gázolajszűrő, de lehet komolyabb probléma is.

dana | 2012-08-09 09:13 mazda64 részére

Hello Mazda64! Ez bizony vagy porlasztó, vagy nyomásszabályzó vagy nagynyomású szivattyú gond lesz. Ugyanezt művelte velem is. Sajnos a hibakód nem határozza meg pontosan mi lehet a bibis. Manuálisan kell átnézni. Résolaj méréssel kiderült hogy a 4-es porlasztóm kuka, csere. Kb. 15x-öse volt a résolaj a többihez képest. Igaz ezzel egy időben a nagynyomású pumpát és a szabályzóját is átnézettem, kitakaríttattam. Ezután megoldódott a hiba. Nem azért nem megy jobban az autó mert valahol akkora dugulás, vagy elfolyás lenne a rendszerben, hanem mert a computer érzékeli a hibát és leszabályozza az motort. Fel tudsz váltogatni szépen 5-ösbe és akkor megy 50-60-at. Ha leállítod, vársz kb. 15-20mp-et és utána megint megy rendesen. De elő fog jönni a hiba megint. Nekem volt hogy 3 napig nem csinálta, majd a következő napon minden 1,5-2km után leálltam, indítottam. Egyébként nekem is rossz minőségű gázolaj után jött elő. Lehet hogy egy "nagyobb" kosz szemcse miatt a nyomásszabályzó nem működik rendesen, vagy tönkre is vágta. De lehet hogy eldugította a porlasztót. Bármi lehet. Érdemes előtte átnézetni a porlasztót, nyomásszabályzót, pumpát. De ha nagyon sok a résolaj valamelyik porlasztónál akkor az valószínű cserés lesz. Üdv!

nagykaroly78 | 2012-08-08 21:13 nagyand részére

Ok kipróbálom hátha jó lesz.Köszönöm a segitséget.

nagykaroly78 | 2012-08-08 21:10 lehozsoci részére

Köszi a segitséget.Amúgy föleg kátyús úton ad ki kopogó hangot a futómű.Ja és inkább meleg időben.

mazda64 | 2012-08-08 20:33

Sziasztok ! Sgetíséget kérek! Van egy Mazda 6 kombi 2.0 CD TE típusú 2004-es évjáratú autóm. Egy Noname kúton tankoltam bele gázolajat, és azt tapasztaltam, hogy az autópályán haladva eléggé füstölt. Ez még csak a kisebb gond, a nagyobb ezután jött. Később újra tankoltam, ezt már MOL kúton tettem, az eset óta már 2 alkalommal is. Azonban egyszercsak kigyulladt a műszerfalon a TCS/DSC illetve a Motor ellenőrző kámpa. Ekkor úgy éreztem, mintha megtorpant volna az autó, gyorsan megálltam, és leállítottam. Kis idő múlva beindítottam, a visszajelzők még világítottak, azonban az autó már ment. A kocsi kezelési könyvébe okként az is volt írva, hogy ha kevés az üzemanyag, akkor a Motor ellenőrző lámpa kigyulladásának az is lehet oka. Ez akkor valós volt, ugyanis az üzemanyagszint jelző lámpácska világított. Tankoltam, és minden lámnpa elaludt. Később azonban ismét kigyulladt mindkét előbb már említett visszajelző lámpácskák - ekkor persze az üzemanyag jelző lámpácska már szintén ismét világított, jelezve, hogy fogytán az üzemanyag - azonban a meglepetés ekkor jött: a kocsi gázpedálját hiába nyomtam 2-es fokozatban, egyáltalán nem reagált rá a motor, a fordulatszám nem nőtt, ezáltal kb. 20 km/h óra sebességgel mentünk. Megálltam, kb. 3-4 alkalommal újraindítottam a motort, aztán már a fordulatszám is megoldódott, tudtam az autóval menni. Mi a gond ? Rádugtuk a számítógépet a motorra, azt írta, hogy nagyfokú üzemanyag szívárgás van a rendszerben. Azonban sem az autó alatt, sem a motortérben gázolajfolyás nincs. A fenti vizsgálat óta - szinte közvetlenűl utánna - ismét "letíltott" a motor, tehát hiába nyomtam a gázt, nem reagált rá, csak kb. 1500-ig ment fel a fordulat. Újraindítottam többször is, és hirtelen meggyógyult, azonban a visszajelzők továbbra is világítanak. Köszönöm válaszotokat.

LeKlein | 2012-08-08 15:04 mazda-auto.hu részére

Az első pontban leírt dolgot lehetséges orvosolni, vagy kormánymű felujítással foglalkozó céghez kellene elküldeni? Szervószivattyúba is kerülhetet gondolom azt is célszerű lenne kiszürni? Köszönöm a válaszokat!

mazda-auto.hu | 2012-08-08 13:50 LeKlein részére

1.Lehet, hogy az ütközéskor került a rendszerbe valami, mely akár a kormánymű belső szelepénél is lehet. 2. 106480,-Ft a gyújtótekercs.

lehozsoci | 2012-08-08 12:26 Hanzlik részére

Hello Hanzik! Sajnálom hogy nem tudtam segíteni..Milyen a 6 os típusa GG, GY, GH? Ha a légzsák lámpa világít akkor az önnellenörző szerint hiba van és hibakód elérhető.A hibakód kiolvasása után értékelhető lehet a hiba forrása, jellemzője. DE a légzsákrendszert úgy alakították ki, hogy laikusok ne buzerálják! Ha meg is van a hibakód akkor se tudsz méréseket végezni.Illetve lehet De nagyon óvatosan...A LÉGZSÁK MODULJA (COMPUTER) tele van félvezetőkkel, rossz polaritással egy egyszerű ellenállásmérés is tönkreteheti a computert. Azt ajánlom, hogy bízd a javítást szakemberre! Üdv Zsocibá

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lancia Rallye 037 Stradale 1982.

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 3915, 1850, 1245 mm

Tengelytávolság: 2440 mm

Hasmagasság: 

Saját tömeg: 1170 kg
Hengerelrendezés: 4 henger (soros)

Szelepek száma: 8

Szelepvezérlés típusa: DOHC

Furat/löket: 84 / 90 mm

Sűrítési viszony: 7,5:1

Feltöltés: Abarth kompresszor   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt keresztben

Tüzelőanyagellátás: 1db duplatorkú Weber karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 
 

Hajtás: Hátsókerék

Lökettérfogat (cm3):     1995    
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):    207,8 (152,9)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     226 / 5000

Gyorsulás 0-100 km/h: 7 mp.

Végsebesség: 220 km/h

Több autó