2025. Október 20. Hétfő - Vendel

Mazda6

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2012-04-24 11:42 dana részére

Eleinte a Mazda még előírta az első 20000 km-nél a szelephézag ellenőrzését, de később ezt arra módosította, hogy hallgassuk meg, és csak szelepemelő zaj esetén kell ellenőrizni a hézagot, a későbbiekben is. Egyébként nem jellemző, hogy változik. Korábbi olajfogyasztásos problémával "működött" motorok esetében viszont célszerű ellenőrizni.

L@cka | 2012-04-24 11:18 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a gyors választ! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a hajtás külön cserélhető vagy csak a szivattyúval együtt?? Ha igen Önktől meg tudom ezt vásárolni és mennyiért?? Köszönettel

dana | 2012-04-24 11:01 leanykoncer részére

Hello! Nem is a vezérműszíjra gondoltam hogy az lenne a bűnös, csak azért írtam mert akkor "szoktuk ellenőrizni a szelephézagot is" Ha a vezérműszíjjal lenne gond, ott már nagy gondok lennének :)

Kintopsar | 2012-04-24 10:38

Koszonom a valaszt, mar csak annyit szeretnek tudni, hogy eleg lenne e kb egy hettel elotte idopontot kerni?

leanykoncer | 2012-04-24 10:37 dana részére

Hello dana! Kösz a tapasztalat megosztást, nekem 40ezer km-t ment az autó a kötelező vezérműszíj csere óta, szóval elvileg még nincs itt az ideje a cserének. Talán a szelephézag. Lehet, hogy nálam is hasonló probléma, mint nálad.

leanykoncer | 2012-04-24 10:22 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a választ, remélem én is, hogy nem lendkerék probléma... Még egy kérdésem lenne. Ha az olajszint a nívópálcán "elindult" a full jelzés felett az "X" irányába, akkor törvényszerű, hogy hamarosan eléri, vagy visszaállhat a normál állásba az olajszint? (Az előző olajcsere óta csak 2500 km-t tettem meg.)

dana | 2012-04-24 09:59 leanykoncer részére

Hello leanykoncer! Nekem volt egy ilyen jelenség, kb 10000km-re rá mint amikor megvettem az autót használtan. Akkor lecseréltünk a vezérlést az autón. Vezérműszíj, ékszíj, csapágyak, stb. Csináltunk egy szelephézag ellenőrzést, állítást is. Az egyik hengernél jóval nagyobb eltérés volt mint a többinél, de azokat is kellett picit állítani. Nekem dízel (RF5C) van. Ennél csavarokkal kell állítani, tehát szinte semmibe nem kerül. Azóta mentem 120000km-ert és nem is olyan rég megint elkezdte az apró rángatást. Főleg 50-60-as tempónál és olyan 100-110 között volt a legérezhetőbb. Megcsináltuk a szelephézag állítást. Elmúlt a rángatás. Egyébként kérdezném a mazda-auto-től hogy szelephézagot mennyi időközönként "kell"-ene állítani. Mi az előírt és a tapasztalat? Köszönöm!

mazda-auto.hu | 2012-04-24 09:53 L@cka részére

Lehet például a vákuumszivattyú hajtása, melyet fontos lenne mielőbb kizárni. Más alkatrészek is adhatnak hasonló hangot, de inkább az előbbi.

mazda-auto.hu | 2012-04-24 09:51 leanykoncer részére

Egészen más a Metabond adalékok célja, és a DPF tisztítóké. Lehet, hogy jó a Metabond, de én inkább gyakoribb motorolaj cserére költeném azt az összeget. A DPF szűrő jobb regenerációját elősegítő adalékok elvileg előnyösek, de valójában nehezen mérhető a hatásuk, így inkább csak bízunk bennük. Egyik hajtásláncnak sem (kb.4000 kcm-esnél kisebb motor esetén) előnyös felsőbb fokozatokban 1000-1500-as fordulattal közlekedni, de a kettős tömegű lendkerekesek esetében még inkább nem. Reméljük nem a lendkerék kezdi "megadni" magát.

L@cka | 2012-04-24 09:47 mazda-auto.hu részére

2000-es Dízel. A 136LE változat!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó