2025. Június 17. Kedd - Laura

Mazda MPV

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


klizso | 2012-02-02 09:59 mazda-auto.hu részére

Kedves mazda-auto.hu, elismerve és megköszönve a szakértelmeteket, óvatosan hadd jegyezzem meg, mivel régi híve vagyok az odafigyelő autóhasználatnak, hogy olyan kicsi a veszteséghője egy "modern" dízelnek, hogy az alapjárati ketyegés többet árt, mint használ. Üdvözlettel: klizso

mazda-auto.hu | 2012-02-02 09:13 klizso részére

Az autónak biztosan nem árt az alapjáraton melegítés, vagy járatás. Ilyen hidegekben pedig valójában ajánlott is minimum néhány percig.

klizso | 2012-02-02 07:44 csokislaci részére

Kedves Csokislaci, nekem is volt ilyen problémám, illetve ezen a fórumon sokat olvashatsz mind a problémáról, mind annak (viszonylag olcsó és egyszerű) megoldásáról. A motorolaj többnyire a vezérmű térből, a befecskendezők mellett jut be az égéstérbe. Nekem cserélték a porlasztócsúcs-tömítéseket illetve a szelepszár szimmeringeket és 0-ra csökkent az olajfogyasztásom. Bp környékén tudok egy nagyon korrekt, szakértő szerelőt, a javítás kb. egy-két óra és 25-30 ezer Ft volt. Szia, klizso

klizso | 2012-02-02 07:20 ep-son részére

Szia ep-son! Szakértőktől származó és saját forrású megfigyelés, hogy a motor beindítása után a motor alapjáraton történő járatása mind az autónak, mind a környezetnek, mind pedig a pénztárcádnak (fogyasztás) árt. A konszenzusos álláspont szerint a motor beindítása után 5-10 másodperccel óvatos elindulás és mihamarabbi felkapcsolás a magasabb sebességekbe, egy alacsony fordulatszámra.Persze, ha olyan terepen laksz, ahol ez nehezen megvalósítható, akkor is meg kell találni a megfelelő módot. Fontos a motorolaj megválasztása, a hideg- illetve melegoldali érték. Erről bővebben sok helyen olvashatsz. Ehhez az MPV-hez a gyári 5w-30 az ajánlott. Ha van kiegészítő fűtés az autódban, ami kb. 7 fokos külső hőmérséklet alatt, tőled függetlenül rásegít, miáltal hamarabb felmelegszik a motor az optimális hőmérsékletre. Sőt menet közben, ha visszahűlne, akkor is rásegít. Ebből lehet ún. állófűtést is csinálni, amelyet te programozhatsz, indíthatsz vagy állathatsz le (nekem ilyen van). Úgy tudom, hogy a hátsó fűtés az első fűtéssel egyben van, csak külön szabályozható. Remélem hasznos volt a válaszom, kérdés esetén írj bátran, szia, klizso

ep-son | 2012-02-01 23:27

Vezetéstechnikai kérdésem, hogy szabad-e ebben a hidegben azonnal indulni, vagy jobb várni pár percig, hogy a motor melegedjen? 2000 cm3-is diesel MPV-rol van szo. Es szeretnem tudni, hogy a hatso futes milyen elv alapjan mukodik? Ugyanugy mint az elulso, a motorhutoviz kering hatul is? Udvözlet mindenkinek, MPV-sek!

nagydann | 2012-02-01 22:18 csokislaci részére

Bár sok minden lehet, de 99%, hogy a befecskendezők alatti elégett alátét okozza. Nekem is és sok fórumtáramnak is ez volt. Ha jobban érdekel, akkor inkább priviben: daniel.nagy.teacher@gmail.com

csokislaci | 2012-02-01 20:24

Mazda MPV 2005-s évjáratú automban, melyben castrol 5W-30 típusú olaj van el kezdte enni az olajat. 180000 km van benne, megkímélve jártam vele, immáron 100000 km-t mentem vele, 20000-ként volt olaj csere. Ha a turbónál nincs probléma, mi lehet a hiba? Kb 3litert kellett utána önteni 20000 km-re. Köszönöm a hozzászólásokat, ill. a katalizátorba kerülő olaj nem károsítja azt?

mazda-auto.hu | 2012-01-23 15:44 Sztrogoff részére

Köszönöm a bizalmat, de sajnos nem ismerem az ottani szervizeket.

Sztrogoff | 2012-01-22 10:46

Üdvözlöm! Lassan 8 éves lesz az MPV-m, szeretném alváz-üreg védőzni. Székesfehérvári vagyok, kit (milyen céget) ajánl, aki ezt színvonalasan megcsinálja? Köszönettel.

andras.76 | 2012-01-21 12:45 mazda-auto.hu részére

Nagyon köszönöm

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda RX-8 2002-2012.

Ajtók száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430/1770/1340 mm

Tengelytávolság: 2700 mm
Ülések száma:   4
Hengerelrendezés: 

Kéttárcsás wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 2
Motorbeépítés:   elöl, hosszában

Szívómotor, szekvencionális befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5, vagy 6 kézi 
Kamratérfogat (cm3):   2 x 654 = 1308   
Sűrítési viszony: 10,0:1    
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 192 (141)/7000, illetve 231 (170)/8200 
Nyomaték (Nm / 1 min): 220/5000, illetve 211/5500

Gyorsulás 0-100 km/h: 7,2 és 6,4 mp.

Végsebesség: ~223, és ~235 km/h

Több autó