2024. Május 14. Kedd - Bonifác

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


mazda-auto.hu | 2010-08-11 11:07 AndreW77 részére

Így van, csak tartósan magas - azaz normál -, olajhőmérséklet, illetve ritkább regeneráció ( a kettő összefügg ) segít.

AndreW77 | 2010-08-11 09:43 kope633 részére

Szia!

Amennyire tudom, az olajszint növekedése melléktermék. Amikor a dpf-et regenerálni kell, akkor a vezérlés több üzemanyagot fecskendez be, hogy nőjjön a kipufogógáz hőmérséklete (ez fogja regenerálni a dpf-et). Csakhogy a több üzemanyag nem tud tökéletesen elégni ugyanannyi oxigénnel, ezért benne marad a hengerben és lecsordogál az olajba. Ezzel egyrészt higítja azt, másrészt növeli az olajszintet. Az olajszint csökkenni csak attól fog, hogy a dízel párolog, az olaj meg nem.
Vagyis minden megkezdett regenerációnál nő az olajszint (higul az olaj), de attól, hogy befejeződik a rengeneráció, nem fog csökkenni a szint.
A szervizes regenerálás meg csak a dpf-et regenerálja, attól még a felhigult olaj felhigult marad. Vagyis az sztem nem lesz megoldás, hogy egyfolytában szervízben regeneráltatod a dpf-et (csak ha olajat is cserélsz, de azt meg ki tudja kifizetni???).
Legalábbis én ezt magamban így raktam össze, majd valaki okosabb megcáfolja, ha nem így van. Az biztos, hogy városi használatra egy benzines motor jobban megfelel...

András

kope633 | 2010-08-10 17:45 mazda-auto.hu részére

Köszönöm a válaszát! Havonta 1-szer, 2-szer hosszabb távon (egy-egy út 400 km autópályán) is használjuk az autót, az sem elég a rendszernek, hogy regenerálja magát, mert soha nem történik változás a nívópálcán?! A városi használat során is sűrűn az elkerülőt használjuk, igaz csak max. 15-20 km erejéig. Ön szerint az megoldás lenne,megoldaná, hogy havonta egyszer szervízben regeneráltassuk a dpf rendszert? Ezáltal elkerülhető lenne a pár ezer km-enkénti olajcsere??
Válaszát előre is köszönöm!

mazda-auto.hu | 2010-08-10 13:31 kope633 részére

Sajnos városban rövid utakra használt autzók esetében nem sokat lehet tenni. A rendszer jó hatásfokú működéséhez üzemmeleg motor, megfelelő kipufogógáz hőmérséklet és áramlás szükséges, ez pedig százalékos arányban ritkán fordul elő egy városi autó esetében. Nálunk egy liter DPF-ben használható motorolaj 2500 Ft.

kope633 | 2010-08-09 21:28

Tisztelt dpf_killer!
2007-es mazda 5-ünkön folyamatosan probléma van az olajszinttel, jelenleg 40000 km-er van benne. 36000-nél volt benne az utolsó olajcsere, de a nívópálcán megint az "X" jelen van az olaj (jó magas). Az előző olaj 8000 km-ert bírt ki, akkor annyira felhígult, hogy soron kívül cserélték le és értetlenül álltak az eset előtt. Akkor, frissítették a dpf szoftvert, de azóta sem teszi a dolgát ezek szerint. Többnyire városban van használva az autó. Hogyan lehetne orvosolni ezt a problémát, mert már elég idegesítő, ráadásul a márkaszervíz arany áron kínálja az olajat?
Válaszát előre is köszönöm!

zexel | 2010-04-03 12:35

ELADÓ 1db Mazda 5 DPF (részecskeszürő) ÚJ 0km-t futott,ha érdekel valakit:zexel@freemail.hu

dobaki2 | 2010-03-31 11:12 dpf_killer részére

Nekem a korábbi Mazda5 (110 Le) és a mostani Mazda 6 (140 Le) dieselnél sosem volt eddig problémám a dpf-el. Ha hosszabb útra megyek akkor meg főként nem lehetne (elvileg), mivel a tartós kb. 2000-es fordulatszámon tökéletesen regenerál az autó.

Tanács:
Ha észreveszed hogy regenerál az autó (lágyabb motor hang, a pilanatnyi fogyasztás mérő a normális fogyasztáshoz képest jóval többet mutat), akkor kapcsolj vissza egyet (ha éppen városban vagy), és menj úgy az uticélodig. Eddig nekem még mindig bejött. Most kb. 16 ezer kilómétert mentem az előző szervíz óta, de eddig még sosem gyulladt ki a dpf lámpa, az olaj szint az ugyan közelít a maximumhoz, de már csak egy hónap a kötelező szervízig. Az esetek zömében városban járok!

mazda-auto.hu | 2010-03-31 08:52 dpf_killer részére

A Mazda szerviz diagnosztikai rendszerével végre lehet hajtani a DPF szűrő regenerálást az erre vonatkozó rendszerigény nélkül is.

dpf_killer | 2010-03-30 21:37

eddig 2 alkalommal "hosszabb úton" seu atópályán dugult el.. csak azért gondoltam

dobaki2 | 2010-03-30 21:28

Ha hosszabb útra mész akkor felesleges a regenerálás!

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Aston Martin DB7 1993

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2+2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4631, 1820, 1238 mm

Tengelytávolság: 2591 mm

Hasmagasság:  152 mm

Légellenállási együttható: 0,31 cw

Saját tömeg: 1650 kg
Hengerelrendezés: 6 henger, soros

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 91 / 83 mm

Sűrítési viszony: 8,3:1

Feltöltő: Eaton M90 kompresszor    
Motorbeépítés:  elöl, hosszában

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     3239    
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     339,7(249,8)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     488/ 3000

Gyorsulás 0-100 km/h: 5,9

Végsebesség: 253 km/h

Több autó