2024. Május 15. Szerda - Zsófia

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


dpf_killer | 2010-03-30 20:36

Nyáron hosszabb útra készülök az M6-l, lehetőség van esetleg arra, hogy márkaszervízbe betérve az út előtt kérek egy "dpf regenerálást" ? ezt akkor is meg lehet csinálni ha még nem kritikus a helyzet ?

mazda-auto.hu | 2010-03-23 09:27 N.I. részére

A rendszer nem az olajszintet figyeli, hanem a megkezdett regenerálások (gázolaj befecskendezések) számát, illetve a szűrő tömítettségét. El lehet menni a következő szervizig, de akár vészüzemmódra is állhat a rendszer egy idő után, ami például lecsökkent maximális sebességben jelentkezik.

dpf_killer | 2010-03-22 19:17

Villogás nem fog elmúlni.. szoftveres DPF tsiztítás jön. A szervízkönyv valahogy úgy fogalmaz, hogy a dpf szűrő további károsodásának elkerülése érdekében haladéktalanul keresse fel a márkaszervízt!! Különben ilyenkor leveszi a turbo-t is elvileg!? Na mind1 nekem 2 hónapja ilyenkor a M.E.S. rögtön aztmondta álljak meg ott ahol vagyok küldik a trélert, ezt megelőzően franciáknál még 50km-t mentem a local dealer-ig :)!

N.I. | 2010-03-22 15:12 mazda-auto.hu részére

Mennyit mehetek amúgy ezzel a hibajelzéssel ?
Mire Én eljutok a legközelebbi MAZDA szervizbe az kb. 200 km

N.I. | 2010-03-22 15:04 mazda-auto.hu részére

köszönöm !
amúgy az olajszint szerintem rendbe F jelzéd felett van 3 mm rel és sosem mozgott.

mazda-auto.hu | 2010-03-22 15:01 N.I. részére

A villogás nem is fog elmúlni, hiszen az egyértelműen azt jelzi, hogy szervizbe kell menni. Az állandó DPF lámpa világítás az, ami időszakos. Elképzelhető az említett dolog is, de 15000 km-el az olajban inkább valószínű, hogy a megkezdett +olajbefecskendezések száma meghaladta a maximumot, vagy a szűrő el van tömődve.

N.I. | 2010-03-22 14:53

Hello !
M 6 DPF problémám lenne.
Ha járt már valaki hasonló helyzetbe nála mi okbol történt a dolog?
Reggel óta folyamatosan villog a DPF lámpám.
A kocsi normálisan megy a pill. fogyasztása és az átlagfogyasztása is rendben. Autópályáztam is vele kb. fél órát de a avillogás nem múlt el.
Lehetséges ,hogy elfelejtették kinullázni 40e km szerviznél az olajat ?
A kocsi 2 éves 55e km rrel.
Köszi előre is.

mazda-auto.hu | 2010-03-11 08:51 várati részére

Nincs tapasztalat a DPF-es autókat illetően. Enélkül pedig nem akarom minősíteni a használhatóságát. Sok jót írnak róla, de szerintem a DPF-esek esetében a gyakoribb motorolajcsere hatékonyabban csökkentheti a koromképződést, mint amennyit ez a szer tud ebben a kitételben elérni. Nyilván az egyéb jellemzőit nem tudjuk a gyakoribb olajcserékkel pótolni.

mazda-auto.hu | 2010-03-11 08:35 Oszi részére

Egyetértünk. Több problémát is felvet a dolog, melyek csak elég nagy anyagi ráfordítással orvosolhatóak.

várati | 2010-03-10 22:21

Tisztelt Mazda-Auto!
Azt szeretném megtudni,hogy Diesel üzemanyagadalékok (pl.Metabond Megasel) használata ajánlható-e a DPF-es autókba, illetve egyáltalán beletehetem -e a M6-ba?
Egyébként mi a véleményük ezekkel a szerekkel kapcsolatban?
(sok szerviz elutasítja,mások feltétlen ajánlják)
Egy szerelő ismerősöm szerint nem egyenletes és mindig megfelelő a gázolaj minősége,(ezt sajnos tudjuk)
ezért adalékolni célszerű.
Szerinte a drágább prémiumdiesel üzemanyagok is csak abben különböznek az olcsóbbtól,hogy azt a forgalmazók speciális adalékkal keverik be.
Előre is köszönöm ha állástfoglal, és véleményt mond a témában,gondolom mást is foglalkoztat ez a kérdés.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Maserati Bora

 

Gyártási időszak: 1971-1978

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4355, 17688, 1134 mm

Tengelytávolság: 2000 mm

Hasmagasság:       mm

Légellenállási együttható:

Saját tömeg: 1619 kg
Hengerelrendezés: 8 henger, 90 fokos V alakban.

Szelepek száma: 16

Furat/löket: 93,9 / 89 mm

Sűrítési viszony: 8,05:1   
Motorbeépítés:  Hátsó tengely előtt hosszában, középen

Tüzelőanyag ellátás: 4 db Weber DCNF karburátor

Sebességfokozatok száma: 5 kézi (ZF)

Meghajtott tengely: hátsó
Lökettérfogat (cm3):  4930  
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):   330 (246,1)/ 5500
Nyomaték (Nm / 1 min):     440,6/ 4000

Gyorsulás 0-100 km/h: 6,6

Végsebesség: 284 km/h

Gumiméret elöl: 205/70 VR15

Gumiméret hátul: 215/70 VR 15

Összesen 564 db készült.

 

Több autó