2024. Április 29. Hétfő - Péter

Mazda DPF részecske szûrõ

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


atideath | 2011-02-13 22:11 Fecó részére

Ez is 2006-os Mazda. Nekem is diagnosztizáltak egy porlasztó csúcsot, de azt most nem dobja fel hibaként (Pesten a Mirai Mazda-ban állítottak valamit a porlasztón és jó). Énis tettem bele ilyen WEPP 2032-es folyadékot a gázolajhoz az se oldotta meg a problémát. Az a baj hogy én Miskolci vagyok és nem vinném megint el km-rekre az autót. Már így is össze se tudom számolni hol járok vele. Nem tudod hogy esetleg mit csináltak a te autódon? Lehet az enyémmel is az lenne a gond..

Fecó | 2011-02-13 22:00 atideath részére

Szervusz.
Ez volt a 2006 Hatosom problémája,(ezekkel jelekkel)kb:1 hónapja.Mondjuk olajszint emelkedés viszont nem volt,se fogyasztás emelkedés.
Itt is labdaszonda hibát/cserét diagnosztizált a szerviz,(na meg 1 porlasztónál nem jó az égés).
Én is nagyon tanácstalan lettem/voltam.
Szerettem volna ha máshol is látják,(nem igazán tetszett a Kecskeméti kb:200000 ezres,és esetleges + porlasztó cserés,nem igazán hibaok feltárós ajánlata.
Így elvittem a Ceglédi Zakarékhoz is,
Ők megoldották olcsón,szakszerűen,maximális elégedettségemre.Az autó ok eddig,(kopp kopp).
Ajánlottak,és tettem is bele, Wepp 2032-es díesel injektor és rendszer tisztító folyadékot,(400ml fém flakon).

atideath | 2011-02-13 18:49

Üdv!

Lenne egy nagy problémám és már kicsit kezd elegem lenni ebből a tehetetlenségből, remélem önök tudnak nekem segíteni. Úgy kezdődött minden hogy 3 hete vettem egy Mazda 6 2.0 2006 DPF-es autót. Amikor elhoztam semmi baja nem volt. 2-3 nap után elkezdett villogni rajta a DPF hibajelző lámpa és egy idő után motorhibakód+kipörgésgátló lámpa társult hozzá. Első diagnózisban azt mondták nekem hogy cseréljek olajat mert biztos az a baja és a megnövekedett olajszint miatt nem tudja regenerálni, megtörtént, mazda szervíz nullázta a szervíz intervallumot. A hiba megmaradt. Utána azt mondták nekem el van tömődve a részecskeszűrő. Részecskeszűrő le, egy ezzel foglalkozó cég kitakarította, vissza. Probléma ugyanaz. Utána a Mazda szervízben azt mondták a Lambdaszondát cserélni kell, rendeltek hozzá újjat kicserélték, hiba ugyanaz. Jelenlet közel 200eFt-nál tartok a javítással és az autó még most sem megy úgy ahogy kellene. 50%-os motorteljesítmény korlátozás van, fogyasztása magas (kb 10 l/100km). Mostmár teljesen tanácstalan vagyok ezért fordulok önökhöz hogy hátha tudnak a problémámba segíteni. 2 Mazda szervízben is volt már az autó nem tudták megmondani a probléma okát. A következő hibakódot kapjuk mikor kiolvassuk: P242F

Mi lehet még a probléma az autóval? Már nagyon elegem van hogy ide-oda viszem az autót és senkisem tudja megmondani mi a baj. Már kicsit sokallom a javítási költséget. Kérem segítsenek mert már közel állok az idegbajhoz az autóval.

Köszönöm

Fecó | 2011-01-25 16:17 mazda-auto.hu részére

Ismét köszönöm.
Egy a lényeg,jó legyen,(és véletlenül sem szeretnék spórolni ezzel/ezen.Csak a fölösleges pluszt kikerülni.
Próba lenne az ok,és mint laikus azt gondolom,egy ügyes szerviznek ez nem lehet gond.A kuncsaft természetesen fizet.

mazda-auto.hu | 2011-01-25 15:37 Fecó részére

Látatlanban sajnos nem lehet biztosat mondani. Nem tudjuk mennyire rossz az a befecskendező, és nem ismerjük a mérési eredményeket. Egyébként, mint írtam én sem fűzök sok reményt az ultrahangos tisztításhoz, de ha a kecskeméti szerviznek jók a tapasztalatai, akkor ???

Fecó | 2011-01-25 15:16 mazda-auto.hu részére

Köszönöm válaszát.

A fogyasztáson nem észleltem semmi változást.
A szerviz elmondása szerint,a szonda cserésével eltűnnének a jelek.Szerintük a szonda okozza a gondot,(ezt menet közbeni gépes ellenőrzéssel állapította meg).
Az ultrahangos tisztításnak szűkségét látja,mivel nem tökéletes az égés.

Mivel fölöslegessen nemszeretnék kidobni 130-140 ezret,ezért javasoltam elöször csak ezt a tisztítást neki.Oszi szerintfölösleges pénz kidobás a tisztítás,inkább azt az 1db befecskendezőt kellene cserélni,és valszeg a labdaszonda probléma is megoldódna.Mint laikus,szinte fogalmam sincs mi lenne a jó.
Elmennék hozzátok is,csak igy lutri 180km menni teljesítmény nélkül.
Meg azon is gondolkodtam ki kellene olvastatni máshol is.


mazda-auto.hu | 2011-01-25 14:17 Fecó részére

A nem megfelelő befecskendező működés okozhat tökéletlen égést, mely fokozott koromtermeléssel járhat. Fogyasztás nem változott?
Az oxigén szenzor tulajdonképpen az égés (keverék) minőségét jelzi vissza a vezérlőegységnek. Ha a megadott határértékeken kívül jelez, akkor vészüzemmódra állhat az autó. Kérdés, hogy maga a szonda lett hibásnak diagnosztizálva, vagy a visszaküldött információk. Ez utóbbi esetében segíthet az injektorok helyes működésének visszaállítása (hogy ez "ultrahangolással" megoldható-e az kérdéses, gyakran nem), de még ebben az esetben is lehet szonda hiba. Ezt valós idejű mérésekkel általában ki lehet szűrni, vagy lehet rá következtetni.
Egy új szonda ára 127118,-Ft. Ebből kiindulva ha nem egyértelmű a dolog, érdemes legalább próbaidő erejéig használttal próbálkozni.

Fecó | 2011-01-25 10:21 Fecó részére

A szükséges labdaszondának a cikkszáma:RF7J-18-8G1B

Fecó | 2011-01-25 10:08 Fecó részére

Mazda-Autó segítséged kérném.

Érdemes-e bontott labdaszondát tenni Hatosba,(2006.os,F/L,DPF díesel)?A gép szerint a szonda hibája okozza a 3 ikon világítását,(motorvédő,DPF,csúszást kontroláló ikon).Mennyibe kerül egy új gyári szonda nálatok?
És nem kellően jól műkszik 1db befecskendő.Ezen segítene-e az ultrahangozás?
Köszi.

mazda-auto.hu | 2011-01-24 11:43 cyberx részére

2005.07 hó után gyártott autókban lehet benne a koromszűrő rendszer. Kizárólag városi használatra nem javasolnánk ilyen autó megvásárlását, de ez még nem ilyen.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Ferrari 288 GTO 1984

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4225, 1850, 1150 mm

Tengelytávolság: 2450 mm

Hasmagasság: 120 mm

Saját tömeg: 1160 kg
Hengerelrendezés: 8 henger V alakban 90 fok

Szelepek száma: 32

Furat/löket: 80 / 71 mm

Sűrítési viszony: 7,6:1

Turbófeltöltő: 2 db IHI turbó, 2 db levegő-levegő köztes hűtő   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés

Sebességfokozatok száma: 5 
Lökettérfogat (cm3):     2855     
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     400(294,6)/ 7000
Nyomaték (Nm / 1 min):     496/ 3800

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,8

Végsebesség: 305 km/h

Több autó