2018. Október 19. Péntek - Nándor

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


lemmy71 | 2017-02-16 02:47

Tisztelt szakértő! (mazda-autó.hu2)

A 2.3 MPS DISI -nek  mennyi kilométernél javasolt a vezérműlánc cseréje ?  Erre az címre (garai@mazda-auto.hu) küldök adatokat alvázszámot akkor megtudná nekem nézni az autó előéletét, egy holland mazda6 mps –ről lenne szó.

És még egy kérdésem lenne, van egy 2003-s  hatos 2.0.cdte. létezik még a vezérműszíj csere akció és mit takar (alkatrészek + munkadíj) mert a régebbi írásban nem láttam az akcióban a vízszivattyú cseréjét és a hosszbordás szíjról sincs szó.

Köszönöm!

lemmy71 | 2017-02-12 16:00 SokadikZsolt részére

Az nem biztos hogy tönkre ment a turbód, ha az ember ésszel használja az autót és megad mindent neki ami kell akkor nem nagyon szokott meghibásodni a mazdák turbója. Az egyik ismerősömnek már 600 ezer van a 2.0 diesel 136le. hatosában és még nem nyúltak a turbóhoz. Tavaly a nejem hatosában  az egyik injektor tűzkarika éget át, először én is az egr –e gyanakodtam de nem. A tünetek indításnál egy nagy szürkés füst pamacs, menetközben már nem füstölt. A cooler cső olajos volt és amikor leszedtem a cooler hűtőt abban is állt az olaj. Járómotornál leveszed az olajbeöntő sapkát és hallani fogod hogy beledolgozik a henger az olajtérbe (erőteljes szürkésfehér kartergáz). A tűzkarika cseréje megoldotta a problémámat, persze alaposan átkellet takarítanom a cooler csöveket és a hűtőt.

BluElite | 2017-02-12 09:47

 

 

Tsztelt Szakértő!

626 DiTD-vel kapcsolatos kérdésem lenne: Valahonnét szivárog az olaj a gépből. Régebben nem ette az olajat, cseréről-cseréig sosem kellett utána töltenem, Nos, múltkor megnéztem, épp a minimumon volt a szint. A kocsi nem füstöl, jól indul, megy ahogy eddig, kizártnak tartom hogy a motor lenne kopott. Gondolom elcsöpög a nedű, mert észre vettem a motor alatt foltokat. Benézve a motorházba elöl, kb közép tájon látok friss foltokat egy padló lemezen. Valahol azon a részen, ahol a motor-sebesség váltó illesztés van. Viszont a problémás helyet nem sikerült beazonosítanom, mert jönnek-mennek turbó csövek, meg egyebek arra felé.

Valaki járt már így? Milyen tömítés szállhat el azon a tájékon? A hengerfej, és szelepfedél környéke látszólag jó. Ha jól tudom egy vákumszivattyú vagy mi van még ott.

 

Köszönettel: BluElite

 

Update 19:45-kor: délután mentem az autóval, egy erősebben emelkedő kapubejárón megálltam, és volt folt a kocsi alatt rendesen. 

SokadikZsolt | 2017-02-12 08:29 lemmy71 részére

Köszönöm a segítséged! Gondolom a turbó felújítást nem úszom meg!

Van esetleg tipped mi lehet még?

lemmy71 | 2017-02-11 22:44 SokadikZsolt részére

Esetleg ha a turbót akarod felújítani akkor tudok ajánlani egy szakembert Csepelen, max 100 ból teljesen felújítja, én már négyet vittem hozzá és eddig semmi gond nem volt a munkájával. Egyszer személyesen vittem neki innen békés megyéből és ott megvártam, mert extra sürgős volt, cirka négy óra alatt megcsinálta, padon szakszerűen bevizsgálta bemérte és hivatalosan fél év garanciát vállal. De szerintem nálad nem csak turbó a fő probléma ………enlightened

SokadikZsolt | 2017-02-11 20:40

SokadikZsolt | 2017-02-11 20:40

SokadikZsolt | 2017-02-11 20:38

Tisztelt szakértő és forumtársak!

Kérdésem hogy a turbót cserélni kell vagy fel lehet újítani vagy egyáltalán turbó hibára utal e a jelenség vagy esetleg EGR szelep a ludas? Szóval olajos a turbó környéke! Próbálok fotót is feltölteni! 2007 es évjárat, 2.0 diesel 143 LE. Továbbá lenne még egy kérdésem! Most pénteken jöttem haza Ausztriából és hidegzuhanyként ért a DPF lámpa villogása a müszerfalon! Mivel hetente járom Bécset, heti 500km pálya majd hétvégén itthon 10 km városi kocsikázás! Gondoltam soha nem lesz gondom a DPF-el mivel bőven van lehetősége regenerálni! Vagy összefügg a turbó hibával mert talán nem tökéletes az égés a motorban!? Néha kékes füstöt látok indítás után a kipufogóbol. motorolaj nem fogy, kicsit nő a nívó ahogy az lenni szokot a regenerálás miatt. fogyasztásom 95% autópálya mellett 120-130 as tempó mellett 6.6l az átlagom. Szeretnék ennek a két dolognak a végére járni, megjavíttatni.

Kérdésem h mi lehet a baj?  Milyen költségre számíthatok? Akár egy árajánlatot is megköszönnék hátha megéri lemenni Pestről.

Köszönöm va válaszokat!

Bigtom3 | 2017-02-08 16:51 lehozsoci részére

Nagyon szépen köszönöm a választ! :) Ugyan most keresnem kell valakit,aki szóról szóra lefordítja nekem,vagy értelmezi,de legalább biztos,hogy van módszer kiszűrni a hibás alkatrészt.Nagyon köszi mégegyszer.  :)

lehozsoci | 2017-02-08 11:42 Bigtom3 részére

Meg lehet állapítani biztosan hogy a katalizátor e e a hibás…

A gyári MMDS a valós jel alapján a benzin-levegő érték és az oxigen szenszor értékei szerint. Állandó folyamatos vezetésnél a A/F szenszor O2S11 képe le és föl mutatja, ahogy a vezérlőegység dúsítja és szegényíti a keveréket, úgy néz ki mint egy hullámvasút ami így jó… Az Oxigén szeszor O2S12 képe hasonlónak kell hogy legyen csak sokkal elhúzottabban, lapossabban. De ha  hasonlóan hullámos mint az első A/F szenszor vagy követi azt akkor bizony a Katalizátor hibás.

Üdv

Lehozsoci

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Mazda Furai

Ajtók száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4563, 1956, 977 mm

Tengelytávolság: 2790
Ülések száma:   2

Háromtárcsás RE20B alapú wankel elvű motor  
Bolygódugattyúk száma: 3
Motorbeépítés:   középen hosszában

Szívómotor

Sebességfokozatok száma: 6 fokozatú félautomata. 
Kamratérfogat (cm3):   3 x 654 = 1962       
Változó hosszúságú szívócső rendszer
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 450/9000 
Nyomaték (Nm / 1 min): nincs adat

Gyorsulás 0-100 km/h: <4 mp

Végsebesség: ~290 km/h

Az egyetlen működő példány a TopGear showműsor epizódjának készítése közben 2008-ban kiégett.

Több autó