2017. November 22. Szerda - Cecília

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


vick27 | 2016-12-01 06:27

Tisztelt Szakértő!

Tulajdonosa vagyok egy 2000 évj. 2.0 TD 66KW Mazda Premacynak, tavasszal vettem, semmi gond nem volt, amíg egyik reggel nem volt hidegebb kb 10 foknál. Akkor is pöcre indult, de leállt hirtelen mintha levennénk a gyújtást, ezt produkálta menet közben is, amíg a motor be nem melegedett. Nyáron, jöttek a jó idők és semmi gond nem volt, annyit vettünk észre, hogy semmi füstje nincs az autónak, és kicsit lomha. Ősszel ugyan ez a tünet, majd ahogy hidegebb lett, már elindulni sem akart. izzitógyertyákat, izzító relét leellenőriztük, a bejövő levegő  hőmérséklet érzékelőt kicserélték, állítottak szelephézagot, mert állítólag az sem volt, hőmérséklet jeladókat kimérték állítólag jók…. Ha garázsban hagyom éjszakára pöcröff indul semmi gond, ha kint hagyom a hidegben vagy elindul és utána 2-3 szor még leáll vagy, ha hidegebb van mint most (kb 2 fok alatt) el sem indul. Egyértelműen a hideghez van köze, illetve a szerelő szerint kevés üzemanyagot kap….. Mi lehet a probléma?

lehozsoci | 2016-11-30 11:46 Kovács István részére

Kedves Kocsis István

Az Ön autojának semmi baja. A SkyActive diesel motorok alacsony komressziójú motorok. A 1:14 es kompresszió sok jó előnnyel jár..de indítási problémákkal járhat. Ezért a mazda diesel motorok hideg üzemmódban egy speciális szelepvezérléssel a hideg üzemben nem zárják a kipufogó szelepet teljesen, kicsit nyitva maradnak, így szívás ütemben meleg kipufogó gáz visszaáramolva segít a hengerfej felmelegésében és stabilizálja az égést. Ezt hívják VVL (Variable Valve Lift) rendszernek a mazda motorok esetében. Ezért van az hogy hidegen megasabb fordulatszámon jár a motor úgy 1800 fordulaton pár percig…

Elnézést a SZAKÉRTŐTŐL de ennek semmi köze DPF hez…

Üdv

Lehozsoci

 

 

Balázs | 2016-11-29 21:35 mazda-auto.hu részére

Köszönöm szépen a válaszát! Tudna esetleg abban is segíteni, hogy hol találom a gyári nyílást, ill. miként járjak el vele?

favágó | 2016-11-29 18:35

Tisztelt Szakértő!

Meg tudná nekem mondani hogy a 91-től gyártott Mazda 626 GE hátsó futóműve megegyezik-e a xedos6-éval?

Köszönettel

 

mazda-auto.hu | 2016-11-29 14:18 Norbica részére

Az a jó, ha kattan a relé, de ki kellene mérni. Ha jó, akkor valószínű adagoló hiba

mazda-auto.hu | 2016-11-29 14:15 Kovács István részére

Természetesen hideg motrnál magasabb az alapjárat, de ez soknak tűnik. Márkaszervizben DPF regenerálással lehet rajta segíteni

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:42 Balázs részére

Amennyiben külső jele nincs a beázásnak, akkor elképzelhető, hogy nagynyomású gőzborotvás alvázmosás után a gyári nyílást is bezárták és lealvázvédőzték esélyt nem adva a víz kifolyásának.

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:36 Csiga1992 részére

Elképzelhető, hogy csak a gyerekzár gombja lett véletlen benyomva. Ha nem, akkor a következőkképen kell tanítani. Gyújtás ráad és minden ablakot a saját ajtón lévő gombját folyamatosan nyomva mindkét végállásban kattanásig tartani, majd a bal első kapcsolóról megpróbálni vezérelni.

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:26 Zotya1 részére

Mindenképpen szerelőnek kellene megnézni hogy motorikusan vagy a hajtásban van a gond. Vezérlés mikor volt cserélve ?

mazda-auto.hu | 2016-11-29 13:18 gtom részére

Az ülés vezető sínjét kellene ellenőrizni

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Lamborghini Diablo GT 1999

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm

Tengelytávolság: 2650 mm

Hasmagasság: 110 mm

Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°

Szelepek száma: 48

Furat/löket: 87 / 84 mm

Lökettérfogat (cm3) : 5992

Sűrítési viszony: 10,7:1   
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Szelepvezérlés típusa:   Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):  574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500

Sebességfokozatok száma: 5

Hátsókerékhajtás

Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp

Végsebesség: 338 km/h

Több autó