2024. Május 18. Szombat - Erik

Kérdések Mazdáról a szakértőnek

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


gtome | 2014-12-18 12:19

Tisztelt Szakértő!

 

Van egy 2006-os Mazda 3-asom és ma reggel úgy döntött, hogy nem indul be. Elfordítom a kulcsot és meg sem próbál indulni a motor. (Mintha egy kis elektromotor talán beindulna és egyre gyorsabban pörögne, de ezen kívül semmi.) A héten egyszer már csinálta ezt, akkor kivettem a kulcsot, bezártam, kinyitottam visszaraktam és pöccre indult. Most viszont a tartalék kulccsal sem sikerült elindítani. (Arra gondoltam, hogy a kulccsal van esetleg valami.) Én indításgátlóra tippelek, de nem tudom, hogy tudnék megbizonyosodni róla (van valahol hibakód, amit le kéne tudnom olvasni?). Az a baj, hogy így szervizbe sem jutok el vele és mélygarázsban parkolok, tehát elszállíttatni sem lenne egyszerű.


Bármilyen segítséget előre is köszönök.

mazda-auto.hu | 2014-12-16 08:32 frigo részére

 Ezt innen nagyon nehéz lesz megválaszolni. Gyanakodni lehet az üzemanyag nyomás szabályzás elemeire.

frigo | 2014-12-15 21:10

 Tisztelt Szakértő!

2006-os Mazda 3 1,6 CD TE tulajdonosa vagyok.Tankolás befejeztével kb 1 km megtétele után csattogó hangot hallottam a motor felől.Leállítottam az autót.Reggel amikor beindítottam normális dízel hangot adott kb 3 km-en keresztül amikor újra elkezdett csattogni.Felhívtam a szerelőt és valószínűsítette, hogy gyenge minőségű gázolajat tankoltam (AVIA kút).Azt ajánlotta, hogy tegyek bele adalékot amivel javítom a gázolaj minőségét.Megtettem és elmúlt a csattogás.250 km után újra teletankoltam az autót (Shell kút) 500 m után csattanás a motor felől és megállt az autó.A gázolaj nem jön fel a porlasztókhoz üzemanyagszűrő csere után sem.Gázolajat tankoltam.

Mi lehet a baj?

Köszönettel: frigo

 

Lantos749 | 2014-12-15 19:23

Debrecen környékén tudtok ajánlani egy megbízható szervízt/szerelőt, aki lelkiismeretesen és nem túl drágán végzi a dolgát - és azt még jól is + vitt alkatrészeket is beépít!?

mazda-auto.hu | 2014-12-15 09:07 Lantos749 részére

 Kis túlzással azt lehet mondani, hogy csak a dízelekkel lehet probléma. A dízel jóval összetettebb, és drágábban javítható, szervizeltethető. A benzinesek esetében még az ismeretlen előélet is kisebb veszélyeket hordoz magában, mint egy dízel vásárlása.

 

mazda-auto.hu | 2014-12-15 08:59 autobianchi73 részére

 Gyújtáshibára kell gyanakodni, és a hengerben elégetlen üzemanyag a katalizátort hevítette túl. Ilyen esetekben kevésbé jellemző a lambda szonda hibája, inkább gyújtótekercs, gyújtókábel. A hibakód akár azt is megmutathatja, melyik hengernél volt égéskimaradás. A gyújtótekercseket ezeknél az óriás feszültségű rendszereknél csak stroboszkóp lámpával szabad ellenőrizni, illetve a repedezett kábelt cserélni kell. A gyújtótekercsek hibája akár hőmérséklet függő is lehet.

mazda-auto.hu | 2014-12-15 08:53 zolika72 részére

 Manapság már a műszaki vizsgán követelmény, hogy az autón (matricán-vagy törzs dokumentum)  eredetileg feltüntetett méretű gumiabroncsok legyenek. Gyárilag szerelték 195/60R15 méretű abroncsokkal is ezt a típust, így nincs akadálya az alkalmazásának..

Lantos749 | 2014-12-14 15:53

 Üdv!

igaz már más topicban is érdeklődtem, de remélem így hamarabb kapok válszt, hogy a lehető legjobb döntést hozhassam meg!

 

Szeretnék a közeljövőben (minél hamarabb) venni egy Mazda 626 -ot.

Mindenképp a széria utolsó két évéből (2001-2002) szemezgetek.

A karoszéria típusa mindegy, bár a kombi áll hozzám a legközelebb.

Egyik kérdésem az lenne, hogy milyen motorral érdemes megvenni? - 2.0 ditd avagy 1.8 esetleg 2.0 benzin?

Melyiknél meire kell odafigyelni vásárlás esetén? - szokott e probléma lenni a diesel motorokkal? - ha igen, akkor mik a gyakori hibalehetőségek?

Éves szinten olyan 10.000 - 12.000 km menne bele (60/40 városi közlekedés), ami nem indokolja a diesel motor választását, viszont a kínálat abból a nagyobb....

autobianchi73 | 2014-12-14 13:50

 Tisztelt szakértő! Van egy 2002-es Premacym, 1.8 100 LE-s változat. Két éve (kb. 160 ezer km volt akkor az autóban) egyszer menet közben elkezdett remegni a motor, elment az ereje, mintha csak három henger ment volna. Ezzel egyidejűleg a sárga motor piktogram is felvillant, először villogott, majd égve is maradt. Mire meg tudtam vele állni (egy kietlen vidéki úton voltam, megtettem kb 2 km-t), a katalizátor már vörösen izzott, utóbb kiderült, el is égett. Muszáj voltam vele haza indulni, és kb 2 km múlva elmúlt a hiba, mintha mi sem történt volna, csak a sárga lámpa égett tovább. Elmentem egy diagnosztához, de csak annyi hibát írt ki, hogy gyújtás hiba. Cseréltünk katalizátort és lambda szondát. Ez a "háromhengerezéses probléma kb 40 ezer kilométer megtétele után jött ki megint egy hete. A jelenség ugyanaz, talán a katalizátor nem ment tönkre, mert rövid ideig tartott, kétszer ismétlődött meg. Először csak 100 m-ig csinálta, és három nap múlva a sárga lámpa el is aludt. Utána két nappal később jött elő, de megint elmúltz 1 km múlva, viszont a sárga most is világít. Megnéztük a gyújtótrafót, van szikra rendesen, újak a gyertyák. Az egyik gyújtókábel ugyan repedezett, de a szerelő csinált vizes próbát (a járó motornál vízzel permetezte a trafót és a kábeleket, hátha megismétli a hibát), de nem jött elő a hiba. Most is működik a motor rendesen, de jó lenne megoldást találni rá. Mi a tippje? Köszönettel várom válaszát... 

zolika72 | 2014-12-14 09:49

Tisztelt szakértő !

 A következő témában kérek tanácsot.

 200-es évjáratú Mazda Premacy -ra szeretnék majdan nyári gumit venni.

Jelenleg 195/55-15" téli gumi van rajta. Kérdésem , hogy a per számot iletőleg / 60, /65 , medig lehet elmenni?  Ahogy nézegetem a rugó tányérok nál még a 195/ 60 as méret elfér.

Elöre is köszönöm a választ.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó