2025. Október 18. Szombat - Lukács

Mazda3

Vissza a topikokhoz

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!


kisk | 2013-08-26 18:39 Flingel részére

 A kereskedés ahol vettük azt mondta, hogy várják az autót, mert őket is érdekli, szívesen megnézik és megjavítják, de sajnos jövő hét közepe a legkorábbi időpont, ugyanis akörül jutok haza.. Addig is bespájzolok biztosítékból.. (: köszi a segítséget!

kisk | 2013-08-26 18:37 mazda-auto.hu részére

 Remélem.Kaptam egy olyat tippet is, hogy lehet a gyújtáselosztó lett vizes/párás. Ennek van valami realitása?

adam mazda3 | 2013-08-26 14:26

 ez igaz mert mikor nem hirtelen álok meg hannem fokozatosn mongyuk már a város előt visza veszek a tempóból és fokzatos tempóval lasitók akkor nem vilan fel csak ha hirteelen kiálok tankolni mondjuk az autópájárol de a hétvégén viszem alapos szervízi átnézetésre ,,

mazda-auto.hu | 2013-08-26 14:14 adam mazda3 részére

 Azonnal olajnyomást kellene mérni. Amennyiben az olajszivattyú szállítási kapacitásával problémák vannak, az súlyosan károsítja a motort. Városon kívül magas fordulaton jobban megemelkedik az olajhőmérséklet, mint városban, így akár az olajnyomáslámpa kapcsolási határa alá eshet kis fordulaton az olajnyomás értéke. Ráadásul ez nem jelenti azt, hogy magasabb fordulaton van elegendő motorolaj a kenési pontokon. 30-as melegoldali jelzésű olajjal nem lehetne ilyen gond, így nem az olaj vastagságának növelésével kell megoldani a problémát.

adam mazda3 | 2013-08-26 13:39

nah de azért is tőrtént az olajcsere mert az autó 8 hónapot ált mikor kimentem vele városon kívül felgyorsítotam 130 as tempóra aztán beértem egy településre és a kereszteződésbe üresbe raktam felvilat az olajlápa de mikor fordulatot kapot semmi ,,szoval kicseréltem az olajat de még mostsem hagyta ell,,a városba nem csinálja ezt. szoval csak magas fordalt után nem tom mi lehet ezz,, de ez is dúrva én 4.5 litert öntötem bele,mert egyik fórumon azt írták,de az dúrva is mivel a nívószint is azt mutata túl van öntve a motor.de mivel az autó nivó pálcájára ford van írva én azt hitem hogy ez nem jót mutat  mert valamelyik szevízbe el cserélheték én erre gondolotam,, de a minap monta az egyik barátom hogy igen sok dolgott gyárt hozzá a ford!!éa le is engetem az olaj szintből remélem nem károsítota a motor mert a multkorábba mikor 4.5 liter volt benne néha néha kékes füst szált fel a kipufogón ment közbbe de milyóta lejebb enngentem belőle ell hagyta,,

Flingel | 2013-08-26 11:36 kisk részére

szia!

elolvasva a problémádat sajnos nem tudom a megoldást, de amit a mazda-auto szakértője válaszolt, az elgondolkodtató... Mármint olyan értelemben, hogy sajnos vannak olyan szervizek, akik rádugják az OBD-t, és ha az nem ír ki semmit, nincs is hiba. Sőt némelyik meg is magyarázza az üf-nek, miért nem kell foglalkozni ilyen-olyan dolgokkal. Ha nem kell alkatrészt-cserélni, megállt a tudomány. Sajnos tapasztalataim szerint a márkaszervizek üzleti és nem szakmai alapon működnek.

DE! Szerviz és szerviz közt van különbség. Akkor is, ha márkaszervizekről beszélünk. Attól, hogy az egyik nem találja meg a hibát, a másik lehet, hogy 10 perc alatt. Miért? Mert hisz neked, és meg akarja találni. Ez van. 

 

Amúgy a Mazda 3 egy jó kis kocsi, éppen ezért ha bármilyen külső körülmény (esetleg rossz összeszerelés, vezetni nem tudó előző tulaj, cudar tartási körülmények) miatt a kocsiban valami nem úgy működik ahogy kell, akkor többnyire érdemes NEM márkaszervízbe, de a márkához értő és tapasztalt diagnosztikai szakihoz vinni a kocsit. Meg fogsz lepődni. :) Pozitívan.

 

Remélem megoldódik a problémád, sok örömet a kocsihoz!

Üdv.:

Flingel

 

 

mazda-auto.hu | 2013-08-26 09:23 kisk részére

 Elképzelhető, hogy sérült egy kábelköteg, elsősorban a motortérben. A motor leállása esetén természetesen minden ellenőrző lámpa felvillan a műszerfalon. Melyik áramkör biztosítéka égett ki?  Sajnos akár az is lehetséges, hogy az autó elektronikájáért felelős ún. PJB kapcsolódoboz hibája okozza a problémát. A párás idő erre utal. Ki kell szerelni, és megvizsgálni az állapotát, megtakarítani a kontaktokat. Ideiglenes megoldásként, a diagnózist elősegítendő, a PJB takarítása után nem árt páramegkötő kis tasakokat elhelyezni benne. (mint az elektronikai készülékek csomagolásában). Ha így nem lesz hiba, akkor itt volt a gond. 

mazda-auto.hu | 2013-08-26 09:11 adam mazda3 részére

 Szűrőcserénél gyári adat szerint 3,8 liter olaj kell a motorba.

adam mazda3 | 2013-08-25 23:44

 kösz szépen meg lessem ezeket :-)

kisk | 2013-08-25 21:46

 S.O.S.!! Hátha valaki tud segíteni. A probléma a következő. Használtan vettem egy 2004. 01. Mazda 3 tx 1.6l (105le) benzines vérebet, végig vezetett szervizkönyvvel. A kereskedés átnézte és javította az esetleges hibákat, úgy vettem át. Nem is volt gond, de amikor elindultunk nyaralni vele, minden kis ellenőrző lámpa az arcomba villant kb 70-80 km. után, a motor leállt, és félre kellett állni vele. Az egyik 10 amperes biztosíték kiment. Gondoltuk 1x megesik, látszott is h régi, gyors csere és indulunk tovább. 10 km-en belül még 2x eljátszotta, nagynehezen begurultunk Szfvárra ahol leraktuk, haza a másik autóért majd nyaralás után összeszedtük. Elvittük szervizbe, hibakódolvasás-semmit sem találtak- átnézték mindenhol, semmit se találtak, elvitték megkergették, terhelték, ahol kiégett, max. 2.5 amper áram ment át, szóval semmit sem találtak. Hazavittük a kocsit minden probléma nélkül, el is furikáztam vele egy hétig, most, hogy jöttem vissza Fvárra dolgozni, Kisbérnél megint eljátszotta. Arra lettem figyelmes, hogy a motorolaj nyomás mérő lámpa villant ki, utána minden más. Bizti csere, irány tovább. Menet közben 1x felvillant 1 piros lámpa, de csak 1 pillanatra, nem tudtam megfigyelni melyik volt, meg megállt a motor, majd ugyanazzal a lendülettel el is indult és ment tovább, gond nélkül lejutottam fvárra. Teszem hozzá mind a 2 incidens esős párás időben történt. (hátha segít valamit) Ami piros lámpa: kézifék, ajtó nyitva, riasztó, motor, motorolaj nyomás. (amennyiben jól emlékszem.) Valakinek valami ötlet, hogy mi lehet? Jó lenne tudni, remélem nem nagy gáz.

Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!





Autó katalógus

Jaguar XJ-13 1964

Ajtók száma:  2
Ülések száma:  2

Hosszúság, szélesség, magasság: 4483, 1854, 965 mm

Tengelytávolság: 2438 mm

Saját tömeg: 998 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban

Szelepek száma: 24

Furat/löket: 87 / 70 mm

Sűrítési viszony: 10,4:1  
Motorbeépítés:  középen, hátsó tengely előtt

Benzin befecskendezés 
Lökettérfogat (cm3):     4994    
Szelepvezérlés típusa:   DOHC
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min):     509(374,3)/ 7600
Nyomaték (Nm / 1 min):     523/ 6300

Sebességfokozatok száma: 5 

Gyorsulás 0-100 km/h: nincs adat

Végsebesség: 274 km/h

Mindössze 1 darab példány készült.

Több autó