2025. December 16. Kedd - Etelka
Mazda3
Kérem, jelentkezzen be, ha hozzászólna!
Grammok, grammok, kilogrammok...
A hengerfal olajháztartása, kenése.
Lengéscsillapító és rugó beállítás, futómű hangolás. Haladóknak.
Mazda 3 Sport 2.0i
Mazda RX-8 motor probléma megelőzés II.
Friss topikok:
Mazda szerviz előélet lekérdezése Mazda6 Kérdések Mazdáról a szakértőnek Mazda3 Még több fórum téma
Lamborghini Diablo GT 1999
Ajtók száma: 2
Ülések száma: 2
Hosszúság, szélesség, magasság: 4430, 2040, 1115 mm
Tengelytávolság: 2650 mm
Hasmagasság: 110 mm
Saját tömeg: 1530 kg
Hengerelrendezés: 12 henger V alakban 60°
Szelepek száma: 48
Furat/löket: 87 / 84 mm
Lökettérfogat (cm3) : 5992
Sűrítési viszony: 10,7:1
Motorbeépítés: középen, hátsó tengely előtt
Benzin befecskendezés
Szelepvezérlés típusa: Dohc
Teljesítmény (LE (kW) / 1 min): 574,9(422,8)/ 7300
Nyomaték (Nm / 1 min): 630 Nm / 5500
Sebességfokozatok száma: 5
Hátsókerékhajtás
Gyorsulás 0-100 km/h: 4,4 mp
Végsebesség: 338 km/h
Több autó










mazda-auto.hu | 2013-09-11 11:42 erdosg részére
Sajnos ezek a szerelő, és autószerető ismerősök csak a saját szakmai felkészületlenségüket, illetve tudáshiányukat igazolják a hasonló kijelentésekkel. A többfokozatú olajok jelzésében szereplő első szám a hidegoldali jelzés. Tehát elsősorban az olaj hidegen mérhető jellemzőire utal. Nyilván hatással van a köztes hőmérsékleten (hideg és meleg állapot között) mérhető olajvastagságra, de a motorüzem szempontjából nem ezek a hőmérsékleti tartományok azok, melyeken az olaj annyira vékony, hogy könnyebben fogyasztja a motor. A motor védelme szempontjából viszont ezek a döntő tartományok, és sajnos a 0w-s is vastagabb, mint a hidegindításkor legoptimálisabb olajvastagság. Ráadásul a 0w-sek többsége valóban teljesen szintetikus olaj, míg az 5w-s körében elenyésző a teljesen szintetikus termékek száma. A gyártók között nem akarok ítélkezni. de megjegyzem, Edge-n belül 5 különböző 0w-30-as termék van.
A témáról korábban két hosszú cikket is írtam, melyek ITT , és ITT2 olvashatók.
pepsi | 2013-09-11 11:10 mazda-auto.hu részére
Tisztelt Szakértő! nem hagy nyugodni a dolog és főleg a 80e Ft gondolata két csavarért. A kérdésem: A diesel Mazda 3-as első futóművében lévő leszorító csavart be lehet-e tenni
az ugyanazon évjáratú benzines első futóművébe?? Válaszát előre is köszönöm. tisztelettel: pepsi
pepsi | 2013-09-11 11:01 peti007 részére
Szia peti007! Mikor elindulok, és elérem az általad is említett kb. 20-30km/h sebességet, akkor én is hallok egy erőteljes "koppanást". Viszont piros lámpánál megállás utáni elindulásnál már nem. Mindig csak a motor beindítását követő első elindulásnál. Olvastam itt a fórumon, hogy ezt egy második körben kinyíló szelep okozza, ami teljesen természetes. Ezt már meg is szoktam. Viszont ami az én problémám, az a kuplung felengedése közben hallható. A kuplungom viszont rendben van. Az a baj, hogy jobb első csapágy lett cserélve /105e km-nél/ és azóta hallom ezt a hangot. Ez a hang olyan, mint régen a Zsigulik hátsó difjéből jövő hang. Mintha két villáskulcsot összeütnél. Köszönöm, hogy megpróbáltál segíteni. Bármilyen ötletet szívesen fogadok! Peti
erdosg | 2013-09-11 10:38
Tisztelt Szakértő!
2004-es 1,6-os Mazda 3-as újdonsült, de második tulaja vagyok. Októberben olajcserét szeretnék megejteni, ehhez kérném segítségét.
A kinézett olaj 0w-30 Castrol Edge. Amikor ezt megemlítettem néhány szerelő és autószerető ismerősnek, rögtön megpróbáltak lebeszélni. Volt, aki azt mondta, miért nem az 5w-30-ast rakom a kocsiba, ami belevaló, volt aki azt mondta hogy a 30-as olajat biztosan csipegetni fogja a motor, így inkább 40-est tegyek bele.
Kíváncsi lennék az Ön véleményére! Előreláthatólag 15-20000 km-t fogok autózni a kocsival egy évben. (őn szerint a Castrol Edge megfelelő, vagy inkább Eneost, vagy Mobil 1-t töltessek?)
Előre is köszönöm a választ!
peti007 | 2013-09-11 09:42
Kedves Pepsi!
Nekem 1.6 diesel van. Ha elindulok, akkor amikor elérem kb. 20 km/h sebességet, akkor egy kattanást hallani és ezt a gázpedálon keresztül a lábammal is érzem. De ez mindig csak a motor indítását követően egyszer fordul elő. Ha megállok mondjuk egy piros lámpánál és onnan indulok el, akkor már nincs ez a jelenség. Ha leállítom az autót és újra elindulok, akkor 20km/h-nál ismét hallani és érezni.
Ez természetes jelenség, ugyanis az ABS/DSC csinál valamilyen tesztet és ettől van ez a jelenség. Előrszőr én is kerestem a hibát, de több helyen is megerősítették, hogy csupán ennyiről van szó. Lehet hogy Nálad is csak ez a jelenség oka.
mazda-auto.hu | 2013-09-11 08:14 Csabyca részére
Például érdemes utána nézni, hogy 100000 km-nél sbességváltó olajat, vagy 120000 km-nél gyújtógyertyát cseréltek-e?
mazda-auto.hu | 2013-09-11 08:12 KOMA2 részére
Gyári rádió? Kikapcsolni ki lehet?
Csabyca | 2013-09-10 15:31
Tisztelt Mazda Szerviz!
A tanácsukat szeretném kérni.
Most vásároltam használtan egy 3-as Mazdát, 2003/11 évjáratú, 1,6-os benzines motorral, 144.000 kilométerrel.
Önök szerint mit érdemes/ajánlott cserélni ill. megnézetni rajta?
Olajat, olajszűrőt és légszűrőt cseréltettem.
Válaszukat előre is köszönöm.
KOMA2 | 2013-09-09 20:03
Mazda3 sport navi.
A motor indításával egy időben indul a navigáció is. Megszólal a rádió a nélkül, hogy be kapcsoltam volna. Nem tudom, hogy lehetne beállítani úgy, hogy csak a kapcsológombja megnyomásával induljon.
Köszönöm ha segítesz.
mazda-auto.hu | 2013-09-09 08:06 pepsi részére
Valójában az ilyen jellegű problémát egy speciális távtartó alátét beszerelésével lehet javítani. Sajnos az alátétek ára közel 40000,-Ft, és két darab kell belőle. Az alátéteket a féltengely, és a kerékagy közé kell beszerelni.